پیام آذری

آخرين مطالب

امام جمعه تبریز:

چرخش مواضع آمریکا در نتیجه تدابیر هوشمندانه رهبری بود/فضای استان را از اکنون انتخاباتی نکنید سياسي

چرخش مواضع آمریکا در نتیجه تدابیر هوشمندانه رهبری بود/فضای استان را از اکنون انتخاباتی نکنید
  بزرگنمايي:

پیام آذری - امام جمعه تبریز با بیان این‌که این چرخش مواضع و تغییر آهنگ تهاجمی و زیاده‌‌خواهانه آمریکا در نتیجه تدابیر هوشمندانه مقام معظم رهبری است، گفت: رهبری با رویکردی حکیمانه، طرح مذاکره و عقب نشینی در مقابل آمریکا خصوصا دولت کنونی آمریکا را سم دانستند.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام سید محمدعلی آل‌هاشم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز به عقب نشینی ترامپ از لفاظی گذشته خود علیه جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: بعد از گذشت چندین روز از لفاظی ترامپ و کاخ سفید، رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند که بعد از تشدید لفاظی اخیر علیه کشورمان اکنون به دنبال تنش زدایی با ایران است.
وی بیان کرد: ترامپ در چرخش مواضع خود، در مصاحبه با یکی از شبکه‌های تلوزیونی آمریکا گفته بود که خواهان رویاروی نطامی با ایران نیست و همچنین به نقل از منابع آگاه و موثق، دیپلمات‌های ارتش و دولت آمریکا اخیرا تلاش‌های خود را در این زمینه آغاز کرده و درصدد یافتن راه برای‌ کاستن از این تنش‌ها هستند.
حجت‌الاسلام آل‌هاشم گفت: همچنین خبرها می‌رسد که وزیر خارجه دولت آمریکا اخیرا از مقامات اروپایی خواسته تا به کاهش تنش با ایران کمک کنند.
امام جمعه تبریز در این رابطه تاکید کرد: شیوع روحیه مقاومت و ایثار بین مردم و جوانان عامل مهم دیگری بود که جرات حمله نظامی را از آمریکا و حامیانش گرفت، البته باید پیشرفت چشمگیر نظامی و آمادگی بالای نیروهای مسلح را در این رابطه نادیده نگیریم.
حجت‌الاسلام آل‌هاشم در بخش دیگری از سخنانش به سالروز آزادسازی خرمشهر اشاره کرد و گفت: رژیم بعثی برای نابودی جمهوری اسلامی ایران، تجزیه کشور و تسلط بر منطقه به خرمشهر هجوم برد؛ اما در نهایت بعد از 578 روز، خرمشهر در جریان عملیات فتح المقدس آزاد شد که با عنوان روز مقاومت و پیروزی نام گرفته است. 
وی بیان کرد: بیش از سه دهه از آغاز جنگ تحمیلی گذشته است، اما هنوز هم آنگونه که شایسته حماسه‌سازی‌ها و مجاهدت‌های مردم و نیروهای مسلح بود، نتوانسته‌ایم این فرهنگ غنی را به نسل جدید جامعه منتقل کنیم.
وی با تاکید بر این‌که هویت ملی و اسلامی نسل حاضر به فداکاری‌ها، مجاهدت‌ها و ایثار رزمندگان دوران دفاع مقدس گره خورده است، گفت: اگر می‌خواهیم راه بنیانگذار کبیر انقلاب و مجاهدت‌های رزمندگان اسلام را ادامه دهیم باید مسیر نورانی شهدای والامقام دوران دفاع مقدس به نسل جدید و جوان منتقل شود.
وی در بخش دیگری از سخنانش به ضرورت ثبت و ضبط خاطرات دفاع مقدس تاکید کرد و گفت: افرادی که خاطره داشته و قلم به دست هستند، خاطرات دوران دفاع مقدس را بنویسید، البته اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیز در این رابطه وظایف سنگینی دارد.
امام جمعه تبریز با بیان این‌که دشمنان برای ایجاد خلل در مسیر ما به تهدید، کارشکنی، سنگ اندازی و بحران سازی متوصل شده اند، افزود: معتقدیم این تلاش‌ها در مسیر حرکت ما بازدارنده نخواهد بود و ما با همان اراده دفاع مقدس، در جبهه‌های علمی، فرهنگی و فناوری به مدد دانش و ایمان نیروهای داخلی به پیروزی نهایی خواهیم رسید.
وی در ادامه به فرارسیدن روز مجلس و روز قانون‌گذاری اشاره کرد و افزود: مجلس با استفاده از ابزارها و ظرفیت‌های قانونی نقش مهم و تعیین کننده‌ای در مبارزه با فساد داشته و نمایندگان مردم می‌توانند از طریق گزارش‌های مستقیم مردمی به مفاسد احتمالی گوشه کنار کشور واکنش نشان داده و اقدامات لازم را انجام دهند.
وی با بیان این‌که از امروز فضای کشور و استان را انتخاباتی نکنید چراکه به مصلحت نیست، گفت: به مشکلات مردم و اقتصاد رسیدگی کنید و حل کنید، چرا که زمان بسیاری تا فضای انتخاباتی مانده است.
حجت‌الاسلام آل‌هاشم با نگاهی به عملکرد سه سال اخیر نمایندگان مجلس افزود: در حالی که کشور در جنگ اقتصادی است، نمایندگان می‌توانند با تصویب قوانین بازدارنده، مانع از افزایش قیمت‌های افسارگسیخته باشند و مسیر را برای سودجویی سودجویان ببندند. سوال این است که چقدر توانسته‌ایم در این رابطه موفق عمل کنیم؟
وی در این رابطه متذکر شد: در تبریز قیمت اجناس، مغازه به مغازه فرق دارد؛ چرا که نظارت و کنترل نیست؛ نمایندگان مجلس می‌توانند قانون‌هایی تصویب کنند تا قیمت‌ها کنترل شده و با متخلفان برخورد شود و از فشارهای اقتصادی کاسته شود.
امام جمعه تبریز تاکید کرد: مجلس اگر بخواهد می‌تواند بیش از این در مقابل فساد، برنامه‌ریزی کرده و شفاف عمل کند؛ البته از نمایندگانی که در این رابطه قدم‌های خوبی برداشته‌اند قدردانیم، اما انتظار بسیار است که بهتر از این می‌‌توانستند اقدام کنند.
وی گفت: اخیرا نیز نزدیک انتخابات به شعارهای مردم پسندانه و عوام پسندانه اقدام می‌شود، اما مردم هوشیار باشند که چه کسی به مردم خدمت کرده و چه کسی به نحو احسن خدمت نکرده و چه کسی در مسیر انقلاب حرکت کرده و چه کسی حرکت نکرده است.
وی در بخش دیگری از سخنانش به تجاوزات و حملات رژیم صهیونیستی به سوریه اشاره کرد و گفت: خبرها حاکی است که رژیم صهیونیستی حملات موشکی و پهبادی علیه سوریه را راه‌اندازی کرده که البته با واکنش سخت پدافند هوایی مواجه شده است.
حجت‌الاسلام آل‌هاشم افزود: به نظر صهیونیست‌ها و به ویژه نخست وزیر این رژیم با این اقدامات به دنبال ماجراجویی جدیدی در منطقه هستند؛ چراکه در شرایط دشوار سیاسی در داخل این رژیم قرار گرفته‌اند و برای نجات خود به دنبال انجام اقدامات تحریک کننده هستند. از سوی دیگر مقامات این رژیم درصدد بودند تا آمریکایی‌ها را عیله ایران تحریک و ترغیب به جنگ و حمله نظامی کنند.
وی در این رابطه افزود: تاکنون محور مقاومت در مقابل این حرکات ماجراجویانه، خویشتن داری کرده؛ اما ضمن هشدار به سران این رژیم غاصب، تداوم هرگونه ماجراجویی از سوی این رژیم را به ضررشان می‌دانیم.
وی گفت: البته خودشان آگاه هستند که هر گونه تحریکی از سوی آن‌ها پاسخ کوبنده جبهه مقاومت را در پی خواهد داشت.
امام جمعه تبریز در خاتمه گفت: مردم قهرمان ایران اسلامی و مردم غیور آذربایجان جمعه هفته آینده با حضور دشمن‌شکن خود در راهپیمایی روز قدس جواب یاوه‌گویی‌های آمریکا، استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌الملل را خواهند داد.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/143649/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کاهش علائم پارکینسون با پیوند مدفوع

اعلام نرخ ویزیت پزشکان در سال 1403

عامل افزایش قیمت خودروهای جدید؟

جدیدترین آمار مبتلایان و قربانیان کرونا در جهان/ آمریکا همچنان درصدر آمارها

حق الزحمه دستیاران پزشکی به 15 میلیون رسید

علوم پزشکی: نزدیک به 10 درصد دستیاران دانشکده دندانپزشکی مشهد غیر ایرانی هستند

مونتاژ به جای خودروی ملی/ تا 30 سال آینده درگیر پراید و پژو خواهیم بود

هوش مصنوعی باکتری‌های خفته را هدف گیری می‌کند

در 9 ماه گذشته 49 کرمانشاهی با قرص برنج خودکشی کردند

شوک قریب‌الوقوع به دیابتی‌ها/ استرس کمبود دارو، حال این بیماران را بدتر می کند

جدول زمانی‌ فروش عادی خودرو

استعفای دست جمعی 20 پرستار بیمارستان آیت الله طالقانی چالوس

ابزاری برای شناسایی فوری آلودگی باکتریایی در مواد غذایی

ابداع یک داروی جدید برای درمان آنفلوانزا

درمان صد در صد زگیل در خانه با محلول گیاهی

دادفر: مخالفان واردات خودرو، بنزسوار هستند

چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

یک متخصص چشم: هزینه تا 300 میلیونی عمل تغییر رنگ چشم

جزییات تعرفه ویزیت پزشکان در سال 1403

حال پرستاران ایرانی، اصلا خوب نیست | پرونده‌سازی و تهدید برای پرستاران معترض

خبر عجیب از حذف قرعه‌کشی خودرو | حذف قرعه کشی برای خودروهایی که وجود ندارد

محققان: با بررسی بینایی فرد می‌توان زوال عقل را 12 سال زودتر پیش‌بینی کرد

ساخت واکسنی که می تواند با هر گونه ویروسی مبارزه کند

مصرف هر نان غیرسالم معادل خوردن 11 قرص شیمیایی است

تشخیص بیماری مرگبار از روی دست‌ها

آخرین وضعیت نرخ باروری در ایرانیان / خطر سالمندی را جدی بگیریم

آماری هولناک از حیوان گزیدگی در کشور

ماجرای «ذخیره‌ها» چه بود؟

یکبار برای همیشه، همه چیز را در مورد انواع کامپوزیت دندان را بدانید!

مصرف نمک و شکر در ایران 4 برابر استاندارد جهانی

واکنش ها به «درمان رایگان» بیماران سرطانی؛ وعده‌ای که کاش محقق می‌شد!

مغز پولدارها دیرتر پیر می‌شود!

ریزپلاستیک‌ها احتمالا به مغز انسان‌ها هم راه پیدا کرده‌اند

همه‌جا پای یک ژن در میان است؛ حتی در لذت از موسیقی!

سوءاستفاده از کد ملی نوزادان پس از رشد 57 درصدی قیمت شیرخشک/ غذای نوزادان همچنان کمیاب است!

تشخیص سرطان از یک قطره خون طی چند دقیقه

هوش مصنوعی نتیجه آسیب‌های کودکی به مغز را کشف کرد

منتخبان رزرو سامانه فروش خودرو از امروز به سایت خودروسازان مراجعه کنند

خبر مهم وزیر صنعت درباره واردات خودرو/ این خودروهای خارجی جایگزین تیبا و سمند می‌شود

اولین پیش‌فروش بدون قرعه‌کشی محصولات سایپا از فردا

نخستین گام حذف قرعه‌کشی خودرو برداشته شد

آخرین وضعیت مالیات از خودروهای گران قیمت

ایلان ماسک: کارخانه‌های تسلا، کوره پول سوزی هستند

وزیر صمت: خودروهای وارداتی در محدوده 10 هزار دلار و کمتر خواهد بود/ از سرگیری تولید تندر 90 با قطعات روسی!

​​​​​​​ آغاز طرح پیش فروش بدون قرعه کشی محصولات ایران خودرو+جدول

پیش‌فروش 4 محصول ایران خودرو بدون قرعه کشی از فردا (6 تیر 1401)

افشای هویت شرکای رائفی‌پور

وکیل توماج صالحی: رای پرونده موکلم صادر شده، اما هنوز به ما ابلاغ نشده

واکنش محسن برهانی به حکم اعدام توماج صالحی

بازتاب گسترده جهانی صدور حکم اعدام برای «توماج صالحی»