پیام آذری

آخرين مطالب

گسترش همکاری متولیان حوزه فناوری، توسعه استان را به دنبال خواهد داشت علمي

گسترش همکاری متولیان حوزه فناوری، توسعه استان را به دنبال خواهد داشت
  بزرگنمايي:

پیام آذری -
رئیس جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل با اشاره به اینکه همکاری پارک علم و فناوری و جهاددانشگاهی استان نتایج اثربخشی به دنبال خواهد داشت، افزود: گسترش همکاری متولیان حوزه فناوری، توسعه استان را به دنبال دارد. 
به گزارش ایسنا منطقه اردبیل، مهران اوچی اردبیلی در جریان بازدید رئیس پارک علم و فناوری استان از جهاددانشگاهی اردبیل اظهار کرد: واحد اردبیل در حوزه پژوهش و فناوری در حوزه‌های پزشکی با اولویت سلامت باروری، کشاورزی با اولویت گیاهان دارویی و فندق استان و گردشگری با اولویت گردشگری سلامت فعالیت دارد.
وی با اشاره به اینکه با راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری قفقاز بخشی از دانش پژوهشگاه رویان را در استان بومی‌سازی کرده‌ایم، اظهار کرد: این مرکز در میان سایر مراکز درمان ناباروی جهاددانشگاهی سطح کشور رتبه قابل قبولی دارد. 
عضو هیات علمی جهاددانشگاهی استان اردبیل با بیان اینکه میزان موفقیت درمان ناباروری در این مرکز مطابق با استانداردهای جهانی و کشوری است، اضافه کرد: تاکنون بیش از یک هزار و 100 درمان این مرکز موفقیت‌آمیز بوده است که این، برای برای استان ما افتخار بزرگی است. 
اوچی اردبیلی با بیان اینکه چشم‌انداز این نهاد در حوزه سلامت باروری، تأمین فضای فیزیکی مناسب برای ارائه خدمات هرچه بهتر به زوجین نابارور است، یادآور شد: در صورت تامین زمین مناسب از سوی متولیان امر درصدد راه‌اندازی مجتمع سلامت در اردبیل هستیم تا با راه‌اندازی این مجتمع علاوه بر درمان ناباروری، کلینیک‌های درمانی تخصصی دیگری نیز راه‌اندازی و فعالیت‌های این حوزه را توسعه دهیم.
وی به ظرفیت‌های گردشگری اردبیل و مراجعه بیش از 300 زوج از کشورهای همجوار برای درمان به مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی اردبیل اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیتی که در حوزه سلامت استان وجود دارد می‌توان با همکاری متولیان امر و به دور از موازی کاری فعالیت‌های این حوزه را توسعه داد ودر حال حاضر جهاددانشگاهی تلاش دارد فعالیت‌های خود را در شأن استان ارائه و نیازها را پوشش دهد. 

رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل افزود: در راستای طرح تحول سلامت، زوجین نابارور در صورت دارا بودن شرایط دستورالعمل ابلاغ شده، خدمات درمانی خود را با 85 درصد تخفیف در مرکز درمان ناباروی جهاددانشگاهی دریافت می‌کنند که این امر کمک بزرگی برای خانواده‌ها است. 
اوچی اردبیلی با بیان اینکه در حال حاضر در مرکز رشد فناوری گیاهان دارویی جهاددانشگاهی اردبیل 15 شرکت و یک هسته فناور با 34 ایده فناورانه استقرار دارد، اظهار کرد: این مرکز با بسته‌های حمایتی مناسب در زمینه جذب و تسهیل روند فعالیت شرکت‌ها و هسته‌های فناور تلاش می‌کند. 
وی با بیان اینکه فعالیت‌های مرکز رشد جهاددانشگاهی در راستای توسعه بهره‌برداری از پتانسیل گیاهان دارویی اندومیک و بومی استان است. یادآور شد: برای گسترش فعالیت‌ شرکت‌های مستقر و تسهیل برای انجام طرح‌های تحقیقاتی، آزمایشگاه کشت بافت مرکز تجهیز و راه‌اندازی شد تا مکمل فعالیت‌های تولید محصول باشد. 
رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل از اخذ تأییدیه دانش بنیانی توسط سه شرکت این مرکز خبر داد و اضافه کرد: با توجه به هزینه‌های بالای تولید محصول، برخی از شرکت های فناور با مشکل تامین هزینه های کارآزمایی بالینی مواجه هستند که اگر حمایت های لازم صورت گیرد فعالیت‌های این حوزه توسعه می‌یابد. 
اوچی اردبیلی با بیان اینکه نمایندگی بانک سلول‌های بنیادی خون بند ناف جهاددانشگاهی در سال 1387 فعالیت خود را در اردبیل آغاز کرده است، گفت: به دنبال کسب نتایج ارزشمند در درمان بیماری‌‌های صعب‌العلاج با استفاده از سلول‌‌های بنیادی، تشکیل بانک‌ نگهداری خون بند ناف مورد توجه قرار گرفت. 
وی با بیان اینکه این دفتر با رعایت استانداردها و ارائه صحیح و به موقع خدمات، ذخیره‌ سازی خون بند ناف را به صورت شبانه‌‌روزی انجام می‌‌دهد، اظهار کرد: جهاددانشگاهی در قالب مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا)، سازمان دانشجویان ایران و خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا در راستای پیشبرد برنامه‌های توسعه فرهنگی استان فعالیت می‌کند. 
رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل تاکید کرد: در حال حاضر جهاددانشگاهی با تمام توان خود در راستای خدمت‌رسانی به مردم فعالیت می‌کند و آمادگی دارد در راستای توسعه استان به انجام فعالیت‌های مأموریت محور اقدام کند. 

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل نیز در این بازدید با اشاره به اینکه زیرساخت‌ و فعالیت‌های خوبی توسط جهاددانشگاهی در استان ایجاد و ارائه شده است، تصریح کرد: هم‌افزایی و همکاری دستگاه‌های متولی می‌تواند تحولات خوبی را در استان رقم بزند و مایه امید برای جامعه باشد. 
دکتر حبیب ابراهیم‌پور با بیان اینکه جهاددانشگاهی استان اردبیل در حوزه گیاهان دارویی و صنایع خلاق بسیار قوی فعالیت می‌کند، ادامه داد: فعالیت‌های مشترکی که در پارک علم و فناوری و جهاددانشگاهی استان در حال انجام است موجب هم‌افزایی می‌شود و نتایج اثربخشی را به دنبال خواهد داشت. 
وی فناوری را وجه اشتراک جهاددانشگاهی با پارک علم و فناوری عنوان کرد و با بیان اینکه جهاددانشگاهی در راستای رشد و توسعه استان امکانات خوبی برای شرکت های فناور فراهم کرده است ادامه داد:جهت‌گیری پارک به سمت رشد فعالیت‌های فناوری در استان است به همین خاطر با شناسایی نقاط مشترک می‌توان در جهت توسعه فعالیت‌های مراکز رشد تاثیرگذار عمل کرد. 
رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل با بیان اینکه پارک‌های علم و فناوری به عنوان یکی از مهم‌ترین ساختارهای موثر در اقتصاد دانش بنیان و محیطی مناسب برای استقرار، توسعه و شکوفایی موسسات و شرکت‌های دانش بنیان است، یادآور شد: با تعامل سازنده با یکدیگر و با دانشگاه‌ها و سایر موسسات پژوهشی می‌توان زمینه مناسبی را برای افزایش ثروت و اشتغال در حوزه فناوری استان فراهم کرد. 
ابراهیم پور با اشاره به اینکه پارک علم و فناوری استان آماده همکاری و حمایت از برنامه‌های توسعه ای جهاددانشگاهی است، خدمات جهاددانشگاهی را در حوزه سلامت باروری ارزنده و مهم عنوان کرد و افزود: کادر درمانی، تجهیزات، امکانات و خدمات این نهاد در سطح قابل قبولی است و با تأمین فضای فیزیکی مناسب و همکاری دستگاه‌های متولی می‌تواند در ارائه خدمات بهتر به زوجین نابارور تلاش کند. 
وی از تلاش‌های جهاددانشگاهی استان اردبیل در ارائه خدمات در حوزه‌های مختلف تقدیر کرد. 
گفتنی است رئیس پارک علم و فناوری استان در این بازدید از مراکز درمان ناباروری قفقاز و رشد فناوری گیاهان دارویی، بانک خون بند ناف رویان و آزمایشگاه‌های جهاددانشگاهی استان بازدید و در جریان فعالیت های آنها قرار گرفت.

انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/142741/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شیوه صحیح آفتاب‌گرفتن بدون آسیب به پوست

پاکسازی کبد چرب و چربی سوز ترین دمنوش لاغری ها کدام هستند؟

آپنه خواب به قدرت حافظه آسیب می رساند

جدیدترین کمپین برند آمبرلا با نام سفر خوشبو

شیوع «تب طوطی» در اروپا؛ تایید مرگ 5 بیمار تاکنون

نوشابه‌های رژیمی احتمال ابتلا به بیماری قلبی را تا 20 درصد افزایش می‌دهد

کمبود آهن عاملی برای ابتلا به کرونای طولانی

دانشمندان برای اولین بار به کمک سلول‌های بنیادی «اندام‌های کوچک» ساختند

روند افزایشی مسمومیت با شوینده‌ها طی سال‌های اخیر

سازمان نظام پزشکی : 80 درصد افراد دچار اختلالات ستون فقرات هستند

خطرات مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه

مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه چه مضراتی دارد؟

ابتلا به نقرس با مصرف این نوشابه‌ها

حل مشکلات انتقال آب به دریاچه ارومیه

تعداد داروخانه‌های شهرستان خوی به 2 برابر افزایش یافت

تهدیدات مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه

در ارومیه چه خبر است؟ از قمه کشی رعب آور تا کورس های شبانه (فیلم)

دستگیری 4 نفر از اراذل و اوباش درگیری شب گذشته ارومیه

شناسایی و دستگیری عوامل نزاع و درگیری در ارومیه

اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله

پرداخت 15 میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه

بیش از 260 کیلومتر پروژه آزادراهی و بزرگراهی در آذربایجان شرقی در حال احداث است

زنان باردار از این مشکل بهداشتی بی‌خبرند

پایان کار طراح افسانه‌ای فرمول یک در ردبول

اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله

آذربایجان‌شرقی منتظر خبرهای خوب در حوزه راه است

تصرف و برداشت غیر مجاز بستر رودخانه تا گرانفروشی توسط ماسه شویی‌ها در اهر

ساعت و ترکیب احتمالی تراکتور - ذوب‌آهن در جام حذفی (امروز جمعه 7 اردیبهشت)

افتتاح 8404 واحد نهضت مسکن ملی در آذربایجان‌شرقی

رقابت 52 هزار نفر برای ورود به دانشگاه در آذربایجان‌غربی

آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی

گردهمایی مددکاران ترویجی شهرستانهای ارومیه، نقده و اشنویه

افتتاح هشت هزار و 404 واحد مسکونی در آذربایجان شرقی

4 کشته و مصدوم در تصادف محور مرگنلر-چایپاره

وزیر راه از قطعه ششم آزادراه تبریز- ارومیه بازدید کرد

دستور رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی به دادستانها و فرمانده نیروی انتظامی

هشت هزار و 404 واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی افتتاح شد

بوکان در سکوی نخست المپیاد آماده آذربایجان غربی

تخصیص اعتبار فوری برای آزادراه‌های آذربایجان شرقی

دستگیری عوامل نزاع و درگیری در پل قویون ارومیه

ارتباط میکروپلاستیک‌ها با حمله قلبی

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

میزان ماندگاری تزریق مزوژل جالپرو چقدر است؟

درمان تومورهای مغزی با فناوری شتاب‌دهنده ذرات «سرن»

زیبایی‌های غیرمتعارف؛ از «نصف کردن زبان» تا «گوش الاغی»

جدیدترین آمار مبتلایان و قربانیان کرونا در جهان

ابداع یک فناوری جدید برای درمان ناباروری

هشدار؛ این دارو تقلبی است

قطعی‌ترین درمان ریزش مو در زنان چیست؟