پیام آذری

آخرين مطالب

نماینده مجلس: راه آهن تبریز - اهر احداث می شود اقتصادي

نماینده مجلس: راه آهن تبریز - اهر احداث می شود

  بزرگنمايي:

پیام آذری - تبریز - نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به موافقت وزارت راه و شهرسازی برای اجرای طرح مطالعه و احداث قطار تبریز-اهر گفت: با احداث این خط آهن، اهر به راه‌آهن سراسری می پیوندد.
بیت‌الله عبدالهی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: با پیگیری‌های انجام شده و طرح‌های توجیهی ارائه شده به وزارت راه و شهرسازی و همچنین بررسی و مطالعه کارشناسی از سوی این وزارتخانه، وزیر راه و شهرسازی طی نامه‌ای به معاون رئیس و رئیس سازمان برنامه و بودجه موافقت اجرای طرح مطالعه و احداث قطار تبریز به اهر را اعلام کرد.
وی افزود: وزیر راه و شهرسازی در نامه‌ای به سازمان برنامه و بودجه اعلام کرده که محور اهر – تبریز با متوسط ترافیک روزانه 25 هزار وسیله نقلیه دارای تصادفات جرحی و فوتی بوده و نظر به اینکه حدود90 درصد ترافیک این محور وسایل نقلیه سبک است، ایجاد یک مد ریلی مسافری در این مسیر موجب ارتقای ایمنی و رضایت‌مندی اجتماعی می شود.
نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر راه و شهرسازی در این نامه موافقت خود را با ایجاد طرح احداث قطار حومه تبریز - اهر با مشارکت بخش خصوصی در لایحه بودجه سال 1398 اعلام کرده است.
عبداللهی اجرای این پروژه را به علت موقعیت ویژه منطقه ارسباران و شاهراه ارتباطی به مناطق گردشگری و همجواری با سایر استان‌ها و مناطق مرزی یک ضرورت دانست و افزود: تمام تلاش خود را در راستای تحقق این امر که یکی از نیازهای اساسی و از شاخص های مهم توسعه منطقه است، به کار می گیرم.
به گزارش ایرنا، اداره کل راه‌آهن آذربایجان در سال 1291 شمسی به عنوان اولین راه آهن رسمی کشور فعالیت خود را آغاز نمود و در سال1336 با تبدیل عرض خطوط از 1524 میلی متر به 1435 میلی متر (بین‌المللی) به راه‌آهن سراسری کشور متصل شد وعملیات اجرایی احداث خطوط راه‌آهن شرفخانه – رازی ازسال 1347 آغاز و با احداث پل قطور در سال 1347 توسط دو شرکت ایرانی ( رانکین ) و شرکت اتریشی (پور) بر روی دره قطور ، در سال 1350 ارتباط راه‌آهن سراسری ایران از طریق راه‌آهن ترکیه با کشورهای اروپایی برقرارشد.
طول خطوط اصلی راه آهن این منطقه از 468 کیلومتر در سال 1357 با 96 درصد رشد به 720 کیلومتر افزایش پیدا کرده است.
راه آهن منطقه آذربایجان به دلیل امکان ارتباط با سایر کشورهای همجوار از نقش و اهمیت بالایی در شبکه حمل و نقل ریلی کشور برخوردار است.
طول خطوط تجاری و صنعتی راه آهن آذربایجان از 36.2 کیلومتر در سال 1357 به 81 کیلومتر در سال 1396 افزایش پیدا کرده است که حاکی از 2.5 برابر شدن طول این خطوط نسبت به قبل از انقلاب است.
در این مدت تعداد لوکوموتیوها نیز از 21 رام به 25 رام افزایش یافته و در سال گذشته 651 کیلومتر از خطوط موجود بهسازی شده است.
راه‌آهن آذربایجان به عنوان یکی از نواحی نوزده‌گانه راه‌آهن ایران در محورهای تبریز - میانه، تبریز- جلفا، تبریز- رازی، مراغه - ارومیه و در آینده نزدیک میانه - بستان آباد فعال است و خطوط ریلی این ناحیه به حدود یک هزار و 100 کیلومتر می رسد.
6132/518





نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

واردات دام زنده از اواخر هفته جاری به آذربایجان غربی

پالایشگاه های کوچک مقیاس نفت در آذربایجان غربی احداث می شود

دریافت 1179 مورد گزارش مردمی در 2 ماهه سال 98

تلاش می‌کنیم قطعی برق واحدهای صنعتی و تولیدی تا حد زیادی کاهش یابد

فاز دوم پروژه فیبر نوری در ارومیه مهرماه امسال گشایش می یابد

114هکتار اراضی ملی آذربایجان غربی در تصرف غیرقانونی است

به واسطه فعالیت فروشگاه‌های زنجیره‌ای، نظم اقتصادی مطلوب‌تری در سطح بازار حاکم می‌شود

َآذربایجان شرقی رتبه سوم تولید تخم مرغ را به خود اختصاص داده است

96 بسته ارز خارجی در مهاباد کشف شد

صادرات بیش از 16 میلیون تن مواد معدنی خام از معادن آذربایجان غربی

180 هزار میلیارد ریال صرف اشتغال زایی در مناطق محروم کشور می شود

حرکت‌های مهمی برای اشتغال و مهار بیکاری در کشور انجام شده است

کسب و کارهای خرد سهم بیشتری را در اشتغال کشور به خود اختصاص داده است

ارتباط تلفنی 13 روستای تکاب برقرار شد

بهره‌برداری بیشتر از معادن مس و طلا در استان ضروری است

7.5میلیارد ریال برای کفپوش سالن غدیر ارومیه هزینه شد

حذف نقاط حادثه ‌خیز برای کاهش تصادفات رانندگی ضروری است

احیای واحدهای راکد چرخه تولید را تسریع می کند

شاخص کل بازار بورس در آذربایجان غربی افزایش یافت

کشف محموله 400 میلیون ریالی احشام قاچاق در محور اشنویه

تولید پلی اتیلن پتروشیمی مهاباد در کشور رکورد زد

51 نوع ماده معدنی در آذربایجان غربی شناسایی شده است

برداشت پشم از نژاد قوچ ماکویی در مرند آغاز شد

استقرار هاب های لجستیک در شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی ضروری است

گلخانه های خانگی در خلخال ایجاد می شود

راه ارتباطی خلخال - گیلان دو بانده می شود

117طرح تولیدی در بخش کشاورزی در اردبیل فعال شد

سد حاجیلار با حضور رییس جمهوری افتتاح می شود

38 درصد اراضی کلزای آذربایجان شرقی مکانیزه کشت می شود

طرح های راکد استان اردبیل فعال شوند

فرماندار ورزقان: تجهیز چاه های کشاورزی به کنتور ضروری است

سد سردشت؛ پهنه ای حیات بخش در نقطه صفر مرزی

بیش از 46 هزار دستگاه کامیون از مرز بازرگان عبور کرد

افزایش 22 درصدی قیمت بلیط قطار پس از ماه مبارک رمضان/ افتتاح خط آهن «میانه - بستان‌آباد» در سال جاری

46 درصد نیروی کار بخش کشاورزی زنان هستند

2 طرح ریلی در راه آهن آذربایجان به بهره برداری رسید

معاون وزیر راه: قطار تهران - آنکارا مجدد راه اندازی می شود

تکمیل 300 پروژه نیمه کاره خلخال 25 سال زمان نیاز دارد

آذربایجان شرقی با تولید 90 هزار تن تخم مرغ رتبه سوم کشوری است

داد و ستد سهام در بورس تبریز 1.25 برابر افزایش یافت

واگذاری رایگان مغازه های ارس به حادثه دیده های بازار تبریز

روند توسعه در مجتمع فولاد صنعت بناب شتاب می گیرد

بنیاد مسکن اردبیل 1100 منزل آسیب دیده سیل لرستان را بازسازی می کند

طرح های توسعه روستایی با محوریت اشتغال اجرا می شود

کشاورزان از برداشت زودهنگام محصول خودداری کنند

مدیر شیلات: سالانه 5800 تن ماهی در آذربایجان شرقی تولید می شود

هزار و 414 طرح روستایی اردبیل نیازمند تسهیلات اشتغال پایدار هستند

رشد 52 درصدی صادرات کالاهای غیرنفتی از گمرکات آذربایجان شرقی

تکمیل طرح های راکد در روستاها در اولویت است

تولید 13317 تن عسل در آذربایجان شرقی در سال 97