پیام آذری

آخرين مطالب

راهبرد مدیران آذربایجان غربی برای «رونق تولید» مقالات

راهبرد مدیران آذربایجان غربی برای «رونق تولید»
  بزرگنمايي:

پیام آذری- «باید همه تلاش کنند تولید در کشور رونق پیدا کند؛ از اوّل سال تا آخر سال ان‌شاءاللّه این معنا به صورت چشمگیر در کشور محسوس باشد؛ اگر این [طور] شد، امیدواریم که حلّ مشکل اقتصادی راه بیافتد».
این جملات مربوط به بخشی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام نوروزی امسال است که در خصوص شعار سال و اهمیت تولید بیان فرموده اند؛ این فرمایشات برای همه مردم لازم الاجراست و خواهد بود.
طی یک ماه گذشته از سال نیز بسیاری از بخش های اقتصادی در آذربایجان غربی برنامه ریزی های اولیه را برای تحقق شعار سال انجام داده اند تا گام های نخست برای عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری در سریع ترین زمان ممکن برداشته شود.
استاندار آذربایجان غربی نیز در پیام نوروزی خود به جهاد اقتصادی در سطح استان تاکید و لزوم توجه ویژه مسوولان نسبت به بحث رونق تولید و صادرات محصولات تولیدی استان را بیان کرد.
«محمدمهدی شهریاری» معتقد است که توسعه سرمایه گذاری خارجی با توجه به ارتباطات بین المللی مناسب و همراهی سرمایه گذارانی از چین تا آلمان از جمله مهمترین رویکردهای بخش اقتصادی استان در سال جاری به شمار می رود.
وی اضافه کرد: در سال گذشته با وجود شرایط کشور و مشکلات اقتصادی که استان ما نیز تحت تاثیر آنها بود، اتقاق های قابل توجهی با همراهی مردم و تلاش مسوولان در آذربایجان غربی رقم خورد و بسیاری از شاخص های استان از متوسط کشوری فراتر رفت.
وی ادامه داد: بر اساس داده های اقتصادی موجود و برنامه های مربوط به هر شهرستان، در سال جاری شاهد رشد و شکوفایی هرچه بیشتر مناطق مختلف استان خواهیم بود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی هم در این خصوص با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده در راستای اجرای طرح های مربوط به «رونق تولید» گفت: در سال جاری علاوه بر طرح های مستمر در حال انجام، ابر طرح هایی را در حوزه های مختلف تمهید می کنیم تا با اجرای آنها زمینه توسعه سرمایه گذاری و اشتغال در استان فراهم شود.
رضا حسینی افزود: این طرح های بزرگ در بخش های مختلف اقتصادی، صنعت، کشاورزی، شهرک های صنعتی، گردشگری و بخش های زیربنایی طراحی می شود تا با اجرای آنها، گام های بلندتری در راستای توسعه و رونق تولید برداشته شود.
وی با قدردانی از حمایت های استاندار آذربایجان غربی در اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی و رونق تولید در استان اضافه کرد: امسال توسعه تجارت فرامرزی و بازاریابی های بین المللی و برگزاری همایش های مختلف فرصت های سرمایه گذاری برای رونق واحدهای نیمه تمام و راکد را در دستور کار قرار دادیم.
وی بیان کرد: احیای واحدهای راکد و نیمه فعال و اجرای طرح های زیربنایی نیمه تمام از دیگر اقداماتی است که باید مورد توجه دستگاه های اجرایی مرتبط باشد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی بررسی کارشناسی دقیق و تصمیم گیری بر اساس مطالعات کارشناسی را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: احیا، تغییر ساختار اجرایی یا تولیدی و جلب سرمایه گذاری سه اولویت اصلی در حوزه رونق تولید در آذربایجان غربی است.
حسینی ادامه داد: همه دستگاه های اجرایی باید تمام توان خود را در راستای تحقق شعار امسال، ایجاد اشتغال و درآمدزایی و همچنین توسعه منطقه به کار گیرند.
وی با اشاره به اینکه بخش کشاورزی به لحاظ دارا بودن پتانسیل بالا در ایجاد ارزش افزوده تولید محصولات کشاورزی می تواند نقش مهمی در ایجاد اشتغال مولد و تامین ارز خارجی برای استان داشته باشد، گفت: جذب سرمایه گذاری و ارائه مشوق های لازم برای توسعه طرح های بزرگ مقیاس کشاورزی در استان در اولویت کاری است.
وی افزود: ارتباط بین المللی مطلوب بین بخش خصوصی و تولید کنندگان با کشورهای خارجی برای شناسایی بازارهای هدف صادراتی ایجاد نشده و در این خصوص برنامه ریزی لازم مورد نیاز است.
وی با بیان اینکه حمایت از بخش خصوصی، رونق تولید و توسعه صادرات در همه بخش ها را به دنبال دارد، بیان کرد: برای رسیدن به اهداف اقتصادی، تقویت تشکل ها و استفاده از ظرفیت فارع التحصیلان بخش های مختلف اقتصادی به ویژه حوزه کشاورزی ضرورت دارد.
رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی نیز در تشریح برنامه های عملیاتی این سازمان برای تحقق شعار سال گفت: برنامه ریزی های علمی و اجرایی با کار تیمی و گروهی برای تحقق پیشران های توسعه در دستور کار این نهاد اقتصادی قرار دارد.
رسول جلیلی افزود: فعالیت کارگروه تحقیق و توسعه سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی برای شناسایی موانع تولید و ارائه راهکارهای عملی برای توسعه پایدار کشاورزی آغاز شده است.
وی اضافه کرد: توسعه کشت های گلخانه ای، سیستم های نوین آبیاری تحت فشار، توسعه دامداری های بزرگ مقیاس و توسعه کشاورزی قراردادی به عنوان راهکار کلیدی توسعه در بخش کشاورزی نیز در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی برای تحقق شعار رونق تولید در این بخش قرار دارد.
وی بیان کرد: استفاده از پژوهش تحقیق و تجربیات کشورهای همسایه نیز برای رسیدن به این هدف ضروری است که گام های اساسی با همکاری کشورهای همسایه طی هفته های آینده در این خصوص برداشته می شود.
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اجرای 12 برنامه ویژه در راستای رونق تولید در این بخش گفت: بهبود محیط سرمایه گذاری و فضای کسب و کار، توسعه، تقویت و ارتقای توان رقابتی بنگاه های تولیدی، ارتقای بهره وری عوامل تولید، پشتیبانی از تولید کالا و خدمات مبتنی بر فناوری با ارزش افزوده بالا و پشتیبانی و حمایت از تولیدات داخلی از جمله این برنامه هاست.
محمد دهقان افزود: ارتقای سطح فناوری و توسعه نوآوری در فعالیت های اولویت دار، حصول اطمینان از تامین و توزیع مناسب کالاها و خدمات و تسهیل نوین سازی جریان کالا و خدمات، توسعه صادرات غیرنفتی، افزایش حمایت از سرمایه گذاری در ایجاد و توسعه زیرساخت های تولیدی، توسعه اشتغال، تامین نقدینگی مورد نیاز واحدهای تولیدی و توسعه تجارت الکترونیک از دیگر برنامه های عملیاتی برای رونق تولید است.
وی از تخصیص نزدیک به هفت هزار میلیارد ریال برای اجرای طرح های مبتنی بر رونق تولید در صنایع آذربایجان غربی خبر داد و اضافه کرد: اتمام طرح های نیمه تمام صنعتی، نوسازی واحدهای تولیدی و تامین سرمایه در گردش واحدهای مشکل دار از جمله مهمترین زمینه های هزینه کرد این اعتبار به شمار می روند.
وی بیان کرد: با اجرای این طرح ها بیش از هشت هزار نفر صاحب شغل شده یا اشتغال آنان تثبیت خواهد شد.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و استاندار آذربایجان غربی نیز در اکثر سخنرانی های هفته های اخیر، بر توجه به شعار سال و تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب تاکید کرده اند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه در این خصوص گفت: تبعیت از فرمایشات مقام معظم رهبری در رونق بخشیدن به تولید، راهکار اصلی مقابله با تحریم دشمنان ایران اسلامی است.
حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی افزود: ملت ایران با تدبیر رهبر معظم انقلاب از فرصت تحریم ها استفاده و با توجه ویژه به ظرفیت های داخلی و رونق تولید در کشور تمامی نقشه های دشمنان را نقش برآب خواهد کرد.
وی با اشاره به ظرفیت های بالقوه آذربایجان غربی از مقام عالی استان، مدیران، مسوولان، مدیران بانک ها و مؤسسات مالی خواست تا با همت و تلاش جمعی مشکلات تولیدی ها در استان را حل کرده و زمینه تولید و اشتغال را فراهم کنند.
به گزارش ایرنا، اجرای مقدمات رونق تولید در هفته های اولیه سال، بهترین و موثرترین گام برای 11 ماه آینده است که برنامه ریزی های لازم نیز با کار کارشناسی در این خصوص انجام شده است.
امید می رود که این برنامه ریزی ها با همراهی بخش های دولتی و خصوصی در 11 ماه باقی مانده از سال جامه عمل بپوشد تا زمینه تحقق شعار سال در روزهای آخر سال 1398 فراهم شود.

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/139849/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سفر موفق رئیس جمهور ایران به اسلام آباد یک «تحول بزرگ» است

شاخص کیفی 22 شهر سالم و پاک ثبت شد / اردبیل پاک‌ترین هوا را دارد

کشف کالا‌های قاچاق 56 میلیاردی در اردبیل

برگزاری 55 برنامه به مناسبت روز کارگر در اردبیل

پیگیری و اجرای پروژه‌ها بر اساس زمان‌بندی در اولویت مدیران باشد

توسعه فضا‌های بهداشتی و درمانی اردبیل در اولویت قرار دارد

آعاز مسابقات بین المللی کشتی فرنگی نوجوانان در اردبیل

مسابقات بین المللی کشتی فرنگی نوجوانان در اردبیل آغاز شد

پلمب مرکز غیرمحاز مامایی در اردبیل/متهم به مراجع قضایی معرفی شد

اردبیل آماده‌ی ساماندهی حوزه ساخت‌وساز شد

توسعه فضاهای بهداشتی و درمانی در شهرستان اردبیل در دست اقدام است

تجلیل از خانواده شهید مدافع سلامت در پیرانشهر

محمودآباد میزبان تور بین‌المللی دوچرخه سواری خزر شد

معرفی رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان پیرانشهر

پویش کاشت یکهزار و 500  اصله نهال زالزالک در پیرانشهر

بررسی روند اجرای مصوبات سفر استاندار به باروق

برگزاری دومین کنگره بین‌المللی سالمندی سالم در تبریز

تراکتور به مصاف ذوب‌آهن می‌رود

یحیی با «کریم» به تبریز می‌رود

داوطلبان هلال احمر ایثارگران واقعی هستند

گره عجیب نهضت ملی مسکن

ساخت 500 کیلومتر راه درآذربایجان غربی دردولت سیزدهم

غفلت از سرکشی به خانواده‌های شهدا پذیرفتنی نیست

ساخت 50 مدارس تخریب شده در زلزله‌های خوی

تامین زمین ویلایی در روستاها برای متقاضیان نهضت ملی مسکن شهرها

اینفوگرافیک | مقدار کالای اساسی حمل شده از مبدا بندر امام خمینی (ره) به استان آذربایجان غربی (12ماهه سال 1402)

کوهپیمایی کارکنان سپاه شهدای آذربایجان غربی

آذربایجان‌غربی 1803 اثر ثبت شده ملی دارد

دومین رویداد جایزه ملی جوانی جمعیت در ارومیه

گرامیداشت یاد و خاطره شهید شفیع زاده در تبریز

استاندار ایلام: از عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان رضایت داریم

معرفی مدیرکل جدید راه و شهرسازی آذربایجان‌ غربی

استقبال از نخستین بانوی المپیکی تاریخ ورزش آذربایجان‌ غربی

مرکز غیرمجاز مامایی در اردبیل مهر و موم شد

مهرو موم محل غیرمجاز مامایی در اردبیل

بازدید رئیس ستاد برگزاری آزمون‌های سراسری اردبیل از حوزه‌های امتحانی کنکور

پاکستان: سفر ابراهیم رئیسی موفقیت‌آمیز بود/مخالفت‌های خارجی اهمیتی ندارد

بازدید رئیس ستاد برگزاری آزمون‌های اردبیل از حوزه‌های امتحانی کنکور

روایت رسانه‌های پاکستانی از دستاورد‌های اولین سفر رئیس جمهور به اسلام آباد

تصویب طرح تفصیلی شهر اردبیل

آبرسانی به واحدهای تولیدی سردشت دزفول+فیلم

نالشکینه بخشی از هویت شهر بوکان است

آغاز طرح اضطراری برای برقراری آب در 28 روستای سیل زده

دولت سیزدهم عزم راسخی برای تأمین مسکن اقشار کم‌برخوردار دارد

افزایش بهره‌وری با استفاده کشاورزان از فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان

کشف تخم مرغ‌های فاقد مجوز در هشترود

ناترازی آب با فعال شدن معادن در شهرستان اهر

رکورد بزرگترین اجتماع طناب زنی کشور در تبریز شکست

اعتبار 40 میلیارد تومانی برای احیای مقبره‌الشعرای تبریز

اعتبار 40 میلیارد تومانی برای احیای مقبرهالشعرای تبریز