پیام آذری

آخرين مطالب

کارشناسان: همدلی هوادار، مدیریت و کادرفنی حواشی تراکتور را جمع می کند ورزشي

کارشناسان: همدلی هوادار، مدیریت و کادرفنی حواشی تراکتور را جمع می کند
  بزرگنمايي:

پیام آذری- در حالی که تیم تراکتورسازی تا هفته بیست و چهارم لیگ برتر نتایج درخشانی کسب کرده و اصلی ترین رقیبت صدرنشین برای کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر بود، به ناگاه پس از شکست 3 بر 1 مقابل سپیدرود رشت و 1 بر صفر در برابر پیکان، به حاشیه رفت و حوادث پس از بازی 2 روز قبل در تبریز بر شایعات و حاشیه های این تیم بزرگ دامن زد.
بدون تردید تراکتورسازی نه برای آذربایجان و ایران، بلکه برای فوتبال قاره کهن و حتی کشورهای همسایه و منطقه سورپرایزی مهم و تاریخی است که با انبوه هوادارانش در ورزشگاه یادگار امام، بهت و حیرت ناظران بین المللی و صاحب نظران فوتبالی و حتی غیر فوتبالی را سبب می شود؛ کارشناسان می گویند کسانی که به دنبال حاشیه سازی برای این تیم دوست داشتنی هستند از ضربه زدن به جایگاه مردمی آن ناتوان خواهند بود و باید توجه کنند که اگر تراکتور تضعیف و به حاشیه کشانده شود، فوتبال کشورعزیزمان لطمه می خورد.
از از این منظر، تغییرات ساختاری باشگاه تراکتورسازی و خصوصی سازی این باشگاه برای مردم آذربایجان بسیار خوشحال کننده و نویدبخش روزهای خوش آینده است؛ اینکه فردی از خطه آذربایجان که فرزند همین آب و خاک است آستین همت بالا زده و با تمام سختی ها، کارشکنی ها، شرایط وخیم اقتصادی و وضعیت بدتر از بد ورزش کشور، اداره تراکتورسازی را بر عهده گرفته، انگیزه ای وصف ناپذیر برای بخش خصوصی جهت ورود به ورزش کشور ایجاد می کند.
تعدادی از پیشکسوتان و مربیان سابق تراکتورسازی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، با تاکید بر اینکه بزرگی این تیم از قدیم بوده، اکنون نیز هست و برای آینده نیز چنین خواهد بود، لازمه حفظ این ابهت و صلابت را حمایت های بی شائبه علاقمندان و هواداران دانسته و بر اتحاد و همدلی برای بازگرداندن تیم به شرایط اوج تاکید کردند.

** دین محمدی: تراکتور باید بین هواداران همیشه قهرمان باشد/ اردوی خارج از تبریز می تواند آرامش را برگرداند
بازیکن دهه 1370 تراکتورسازی و تیم ملی ایران با بیان اینکه تراکتورسازی هنوز چیزی از دست نداده است و باید همه تلاش کنند تا به روند عادی خود باز گردد، گفت: آنچه مهم است در این شرایط سخت تراکتور باید برای هوادارانش قهرمان باشد و این عنوان ربطی به نتایج و برد و باخت های ورزشی ندارد.
سیروس دین محمدی اظهار داشت: من به عنوان عضوی از تیم تراکتورسازی از تمام هواداران این تیم که از زمان های گذشته تاکنون همراه و همیار تیم خود بوده و در شرایط بسیار سخت تر هرگز از هواداری خود دست نکشیده اند، از آنها می خواهم همچنان و بدون توجه به نتایج دو بازی اخیر به حمایت و پشتیبانی خود ادامه دهند.
وی تماشاگران فوتبال آذربایجان و تبریز را بی همتا و متمایز از سایر شهرها خواند و افزود: در زمانی که عضو تیم ملی بودم همه اعضای کادرفنی و بازیکنان، تماشاگران تبریزی را بهترین ها در ایران خطاب می کردند و در حال حاضر نیز چنین است و این عنوان که افتخاری برای آذربایجان است باید همچنان تدام یابد.
دین محمدی با بیان اینکه خیلی دوست دارم تراکتورسازی وارد حاشیه نشود، یادآوری کرد: مدیریت، کادر فنی و بازیکنان برای موفقیت تیم خود تلاش می کنند و در فوتبال هیچ کس برای اعتبار خودش هم که شده به هیچ عنوان دوست ندارد تیمش ببازد.
وی برد و باخت را طبیعت و ذات ورزش خواند و ادامه داد: هواداران باید با صبر و تحمل باخت ها را باور کرده و برای بردهای آینده از تیم خود حمایت کنند، چون نتایج فوتبال به هیچ عنوان و تحت هیچ شرایطی تضمین شده نیست و بهترین تیم های دنیا که نمونه اخیر آن رئال مادرید است، نیز باخت می دهند اما وارد حاشیه نمی شوند.
این پیشکسوت و مربی فوتبال کشور، فشار روحی و روانی حاصل از باخت مقابل سپیدرود را عاملی اصلی باخت در برابر پیکان بیان و اضافه کرد: مسایل روحی و روانی که بر پاهای بازیکنان سنگینی می کرد در بازی مقابل پیکان مشهود بود.
دین محمدی گفت: در حال حاضر مدیریت و کادرفنی تیم باید آرامش را به تیم بازگردانند که یکی از راهکارهای موثر در این زمینه برپایی اردوهای 1 و 2 روزه خارج از تبریز می تواند باشد.
وی به باخت 3 بر صفر استقلال در سال های گذشته مقابل پیروزی اشاره کرد و افزود: بلافاصله پورحیدری فقید تیم را برای سه روز به اردوی شمال کشور برد و شرایط تیم به حالت عادی برگشت.

** اعتباری: حمایت هواداران تنها راه برون رفت از حواشی است/ سرمربی اقتدار ندارد
پیشکسوت و مربی پیشین تیم های تراکتورسازی و ماشین سازی نیز معتقد است: حمایت هواداران و ایجاد وحدت در بین آنها تنها راهکار بازگشت تراکتورسازی به روند معمولی و برون رفت از حاشیه های اخیر است.
اصغر اعتباری با تاکید بر ارزش و اهمیت هواداران تراکتورسازی برای فوتبال ایران و آسیا ، گفت: در لیگ امسال برای بازی کدام تیم 50 تا 60 هزار نفر برای بازی معمولی به ورزشگاه می رود؟ آیا دو تیم تهرانی سرخابی در بهترین شرایط فنی می توانند چنین تماشاگرانی را پشت سر خود داشته باشند؟
وی اظهار داشت: باید ورزش ایران و مسئولان کشوری و استانی و البته مدیریت باشگاه قدردان زحمات و سختی هایی که تماشاگران آذربایجانی برای مشاهده یک بازی متحول می شوند، را بدانند؛ پیرمردهای 70 ساله تا کودکان 7 ساله به ورزشگاه می آیند و تنها دلخوشی آـنها برد تیم محبوبشان است.
اعتباری، مهمترین مشکل کنونی تراکتورسازی را نبود سرمربی مقتدر این تیم معرفی و اضافه کرد: مربی ای که نمی تواند مسعود شجاعی پا به سن گذاشته را که تنها 45 دقیقه توان بازی دارد، تعویض کند، به درد تیم پرهواداری مثل تراکتورسازی نمی خورد.
وی ادامه داد: هم اکنون باید مدیریت باشگاه به کادرفنی اختیار تام دهد تا نسبت به چینش تیم در برابر رقبا با فراغ بال بیشتری تصمیم بگیرد و هر کجا لازم دانست بدون توجه به اسم ها، اقدام به بیرون کشیدن نفرات کند.
اعتباری با اشاره به اشکالات فنی متعدد تراکتورسازی در 2 بازی اخیر، یادآوری کرد: بازیکنی مثل شجاعی و دژاگه فوتبالشان تمام شده و بیشتر از یک نیمه و حداکثر 70 دقیقه نمی توانند برای تیم بزرگی مثل تراکتور کارآیی داشته باشند و باید به جای انها از نیروهای جوان و زبده ای مثل علیرضا نقی زاده و احسان پهلوان استفاده کرد.
وی اظهار داشت: اگر در بازی مقابل پیکان در نیمه دوم به جای شجاعی و دژاگه از نقی زاده و پهلوان استفاده می شد، بدون تردید تراکتورسازی با دو گل اختلاف بازی را برنده می شد که این امر نشان دهنده ضعف سرمربی است.
اعتباری با اشاره به اینکه تراکتوسازی به دلیل بزرگی و پرهوادار بودنش بدخواهان زیادی دارد و خیلی ها تلاش دارند تا این تیم به موفقیت نرسد، گفت: مدیریت، کادرفنی، بازیکنان و هواداران باید در برابر این هجمه ها ایستادگی کرده و هرگز تسلیم حواشی نشوند.

** خطیبی: هواداران دو باخت اخیر را فراموش کنند
پیشکسوت و بازیکن پیشین تراکتورسازی و تیم های ملی ایران نیز با اشاره به آثار مخرب و منفی حواشی در بد نتیجه گرفتن تراکتورسازی در دو هفته اخیر، گفـت: هواداران خونگرم و پرشور تراکتورسازی باید نتایج این دو بازی را به کلی فراموش کنند.
حسین خطیبی اظهار داشت: هم اکنون تمام مردم آذربایجان اعم از هواداران، مالک، کادرفنی، بازیکنان و حتی رسانه های تبریز از بابت باخت تراکتورسازی به شدت ناراخت و نگران هستند، اما نباید این نگرانی ها بیش از این ادامه یابد تا تیم دوباره در فضایی دیگر وارد حاشیه شود.
وی اضافه کرد: در حال حاضر انتقاد از تراکتورسازی نمی تواند بجا و شایسته باشد، چون در هر حال از زمانی که لیکنز هدایت این تیم را بر عهده گرفته است، نتایح درخشانی کسب کرده اما در دو بازی که برای هر تیم ممکن است اتفاق افتد، دچار مشکل شده و باخت داده است.
خطیبی نقش رسانه های جمعی در کاهش حواشی تراکتورسازی را بسیار مهم و تعین کننده خواند و از خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز آذربایجان شرقی به دلیل پرداختن به این موضوع و تلاش برای کاهش حواشی قدردانی کرد.
وی گفت: هم اکنون آرامش، تمرکز و پرهیز از هرگونه حاشیه پردازی نیاز اصلی و مبرم تراکتورسازی است که این سه عنصر جز با همکاری، تعامل، اتحاد و انسجام رسانه ای، هواداران و مدیریت و کادرفنی و بازیکنان تیم حاصل نخواهد شد.
خطیبی ادامه داد: تراکتورسازی برای کسب رتبه ای شایسته در لیگ برتر چیزی از دست نداده است و 12 امتیاز تا پایان چهار هفته نفس گیر باقی است که بدون تردید با کسب این تعداد امتیاز نه تنها قهرمانی دور از دسترس نیست، بلکه کسب سهمیه بسیار راحتر و سهل خواهد بود.
وی از هواداران میلیونی تراکتور درخواست کرد همچون سال های گذشته و فصل جاری به دور از هر گونه مسایل حاشیه ای تنها به فکر تیم خود بوده و با تشویق و پشتیبانی خود زمینه موفقیت تیم محبوب کار خود را فراهم کنند.
خطیبی با اشاره به رقابت پیچیده و دشوار مدعیان لیگ برتر، گفت: بدون تردید تیم های مدعی دوست دارند به حواشی تراکتورسازی دامن زده شود که برای خنثی سازی این برنامه ها، باید هواداران در کنار تیم خود باشند.
وی تلاش های مدیریت و مالک باشگاه تراکتورسازی طی ماه های اخیر را در ورزش ایران بی سابقه توصیف و اضافه کرد: زنوزی کسی است که با عشق و علاقه وارد این حوزه شده است و تجربه سال ها تیم داری موفقیت آمیز را در کارنامه خود دارد و البته باید اذعان کرد در اولین سال حضورش در تراکتورسازی نتایج و عملکردی مطلوب از خود به جای گذاشته است.
خطیبی یادآور شد: تراکتور در سال های گذشته به مراتب بحران های بسیار عمیق تر و خطرناکی را تجربه کرده است که با حضور هوادارانش در کنار تیم آنها را از بین برده است، در حال حضر نیز با همدلی، اتحاد و یکدلی بین هوادار، مدیریت و کادرفنی و بازیکنان حواشی به راحتی از تیم دور خواهد شد.
 تیم تراکتورسازی تبریز که با 49 امتیاز در رده چهارم جدول رده بندی قرار دارد، در هفته 27 لیگ برتر روز جمعه شش اردیبهشت ماه در اصفهان به مصاف ذوب آهن می رود.

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/138763/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اعلام نرخ اقلام اساسی بازار سمنان در روز سه شنبه بیست و هشتم فروردین

مسابقات جام صفوی اردبیل بستر توسعه گردشگری ورزشی

لبریز شدن سد مهاباد بر اثر بارندگی‌های شدید (فیلم)

عملیات غرور آفرین «وعده صادق» طوفان‌الاقصی دیگری برای رژیم صهیونیستی است

تجمع دانش آموزان ارومیه در حمیات از عملیات وعده صادق

پایش82 درصدی جامعه هدف آذربایجان غربی در طرح پایش ملی سلامت

عملیات غرورآفرین «وعده صادق» طوفان‌الاقصی دیگری برای رژیم صهیونیستی است

کاهش آمار تصادف امسال در محورهای ارتباطی شهرستان مهاباد

35 بازیکن و مربی از آذربایجان‌غربی به اردوهای تیم‌های ملی والیبال دعوت شدند

جاده گچساران به زیدون و دیلم برای 12 ساعت مسدود می شود

سهم سی درصدی والیبال آذربایجان غربی از اردوی تیم ملی

اجرای برنامه‌های گذر از پیک تابستان 1403 درآذربایجان غربی

اجرای 20 کیلومتر مسیرگشایی در معابر تبریز

سرمربی تیم فوتبال تراکتور تا پایان فصل مشخص شد

کندوان؛ پنجمین روستای پربازدید ایران

نصرالله به تمرین استقلال بازگشت

این استان ها امروز منتظر بارش باران باشند

خبری تازه از عرضه شیرخشک در داروخانه ها

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 28 فروردین 1403

پیش بینی بورل از حمله اسرائیل به ایران

جشنواره نان و شیرینی کیش به دلیل شرایط نامناسب جوی از 30 فروردین آغاز می شود

مسابقات جام صفوی اردبیل بستر توسعه گردشگری ورزشی است

رکود در بزرگترین میدان خشکبار خاورمیانه

هزینه‌کرد 200 میلیاردتومانی شهرداری ارومیه برای نصب علائم و ایمن‌سازی ترافیکی

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر ارومیه انتخاب شد

تعطیل شدن یک مرکز ترک اعتیاد در شهرستان رشت

اعلام برنامه های روز ملی گندم و نان در آذربایجان شرقی

تجلیل استاندار یزد از خانواده شهدای ارتش

مدیرکل بنیاد استان آذربایجان شرقی به مشکلات 50 نفر از مراجعا رسیدگی کرد

متنی که پدر رضا داوودنژاد منتشر کرد

فناوری روز دنیا در خدمت بهداشت کیشوندان/ از جدیدترین دستگاه ماموگرافی کشور در بیمارستان کیش بهره‌برداری شد

توسعه تجهیزات و ارتقای خدمات بیمارستان؛ راهبرد اصلی سازمان‌ منطقه آزاد کیش در حوزه سلامت

روند قیمت طلا و انواع سکه در بازار؛ سکه چند شد؟ | جدول قیمت ها

رژه نیرو‌های مسلح قدرت نمایی حقیقی از اراده ملت است

برگزاری دوره مهارتی سرویس و نگهداری تراکتور در مهاباد

کاهش مصرف انرژی در فرودگاه شهید باکری ارومیه

61 هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صنعتی در آذربایجان‌غربی محقق شد

خوشحالی ملت ایران و همه آزادی خواهان جهان از اقدام مقتدرانه موشکی و پهبادی سپاه

بررسی روند راه‌اندازی موزه ورزش در ارومیه

نشست مهدویت در مدرسه علمیه خواهران نقده

هزینه‌کرد 200 میلیاردتومانی شهرداری ارومیه بابت نصب علائم و ایمن‌سازی ترافیکی

تکمیل زیرساخت‌های گردشگری ساحل دریاچه ارومیه

با وجود حضور در لیست فروش، سرژ گنابری تمایلی به ترک بایرن مونیخ ندارد

هشدار سیلابی شدن رودخانه‌ ها در آذربایجان‌شرقی

«محمد نصرتی» سرمربی تیم فوتبال تراکتور تا پایان فصل شد

اعمال محدودیت‌های ترافیکی روز ارتش در اردبیل

دعوت از یازده بازیکن آذربایجان غربی به اردوی تیم ملی والیبال

برگزاری اولین یادواره شهدای هنرمند مرند

رأی اعتراضی مردم این استان به اصولگرایان است یا اصلاح طلبان؟

دولت سه لایحه جدید به مجلس ارسال کرد