پیام آذری

آخرين مطالب

رئیس شورای اسلامی استان اردبیل:

زمین پروژه‌های مشارکتی بدون معارض واگذار شود اجتماعي

زمین پروژه‌های مشارکتی بدون معارض واگذار شود
  بزرگنمايي:

پیام آذری -
رئیس شورای اسلامی استان اردبیل گفت: در اجرای پروژه‌های مشارکتی و واگذاری زمین به سرمایه‌گذاران باید نهایت دقت انجام شود تا اراضی بدون معارض به این سرمایه‌گذاران واگذار شده و زمینه اجرای پروژه‌ها به سرعت و با مطلوبیت فراهم آید.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، یعقوب هاشمی در جلسه رسمی شورای شهر اردبیل اظهار کرد: در هیر پروژه مشارکتی پل تمام شیشه‌ای در حال تکمیل و افتتاح قرار گرفته که اطراف این مجموعه به حالت بلاتکلیف و بدون توجه شهرداری و مسئولان امر به حال خود رها شده است.
وی خاطرنشان کرد: باید از محل احداث زیپ لاین در اردبیل بازدید انجام شود تا بعد از اجرای پروژه مشکلی از بابت تامین زیرساخت‌ها و محوطه‌سازی به وجود نیاید که قطعا نباید ایرادات و اشکالات پروژه‌های گذشته را دوباره تکرار کنیم.
رئیس کمیسیون ترافیک و حمل و نقل شورای شهر اردبیل افزود: نباید همچون پروژه تیراژه که زمین آن معارض داشته و امکان اجرای این پروژه تاکنون به وجود نیامده ما در عملیاتی کردن پروزه‌های مشارکتی با مشکل و تاخیر و تعلل روبرو شویم.
هاشمی ادامه داد: باید در کنار رفع معارض احتمالی در واگذاری زمین استانداردها در اجرای پروژه‌های ورزشی و تفریحی گردشگری فراهم آید تا در آینده مشکلی از بابت ایمنی و تامین سلامت مردم نداشته باشیم.
وی بیان کرد: بنده در تصمیم‌گیری در ارتباط با پروژه BRT نیز دقت و بازدید از محل اجرا را به مانند اجرای مسیر دوم سلامت در اردبیل پیشنهاد کردم اما همکاران ما در شورا چندان بهایی به این پیشنهادات ندادند در حالی که انتظار می‌رود در اجرای مسیر سلامت جدید دیدگاه کمیسیون عمران و نظرات آنها مورد توجه قرار گیرد.
عضو شورای شهر اردبیل اجرای پروژه‌های مشارکتی را در روند توسعه و عمران شهری بسیار ضروری و حیاتی خواند و تصریح کرد: باید تصمیم‌گیری‌ها به نحوی باشد تا در آینده خود ما و دیگران غصه غفلت و بی‌توجهی‌های احتمالی را نخورده و با مطلوبیت و شایستگی زمینه اجرای این پروژه‌ها فراهم آید.
حضور سرمایه‌گذاران به احیای شورابیل سرعت می‌بخشد
نائب رئیس شورای شهر اردبیل نیز در این جلسه گفت: حضور سرمایه‌گذاران متعدد در شورابیل به عنوان منطقه نمونه گردشگری به احیا و توسعه همه جانبه منطقه منجر خواهد شد.
حبیب فتحی اظهار کرد: زمانی که صحبت از سرمایه‌گذاری و حضور آنها در اجرای پروژه‌های متعدد عمرانی و خدماتی می‌کنیم باید ما نیز تمام موانع پیش روی آنها را رفع کنیم تا سرمایه‌گذاران با فراغ بال بیشتر و تلاش مضاعف بتوانند پروژه‌های خود را اجرایی و عملیاتی کنند.
وی خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذار پروژه زیپ لاین با دوچرخه سابقه عملیاتی کردن پروژه را در دربند هیر و مشگین‌شهر دارد و قطعا در مدت 14 سال بهره‌برداری از آن سعی خواهد کرد خدمات شایسته‌ای را به هموطنان ارائه کند.
نائب رئیس شورای شهر اردبیل افزود: به جای آنکه شورابیل را خالی از پروژه‌های گردشگری جذاب و سودآور کنیم بهتر است با یک یک دوراندیشی و حتی تصمیم‌گیری‌ها به نفع شهرمان سعی کنیم از سرمایه‌گذاران به هر شکل ممکن حمایت کرده تا خروجی کار آنها منجر به توسعه همه جانبه شهر و دیارمان شود.
فتحی بیان کرد: هم اعضای شورای شهر و هم مجموعه شهرداری مصمم و علاقمند هستند تا در جذب سرمایه‌گذاران بستری خوب برای توسعه شهر اردبیل به ویژه در منطقه شورابیل فراهم آورند که در سال جدید با انرژی مضاعف در این حوزه برنامه‌ریزی‌ها و کارها انجام خواهد شد.
وی ادامه داد: سرمایه‌گذاران ما نه تنها با شورابیل و اجرای پروژه‌های متعدد غریبه نیستند بلکه قرار است در پروژه جدید به نام زیپ لاین با دوچرخه در یک ارتفاع 400 متری از بالای دریاچه شورابیل زیپ لاین اجرایی و عملیاتی شود تا هموطنان و مسافران و گردشگران از این پروژه استفاده کنند.
نائب رئیس شورای شهر اردبیل از شهردار اردبیل خواست؛ تا همچون عمده پروژه‌های گردشگری نسبت به محوطه‌سازی و زیباسازی فضای اجرای این پروژه تلاش مضاعف کنند تا در بهترین شرایط زیپ لاین عملیاتی و اجرایی شود.
فتحی در مورد اجرای دومین مسیر سلامت در اردبیل برای دوچرخه‌سواری ضرورت ایمن‌سازی در محدوده این مسیر را یادآور شد و تصریح کرد: باید کار را با نهایت دقت و ظرافت و با یک آینده‌نگری همراه با تعیین ایستگاه‌ها و محل نگهداری دوچرخه‌ها به انجام رساند تا مشکلی از بابت بهره‌برداری همشهریان از این پروژه به وجود نیاید.
وی افزود: اجرای این پروژه‌ها به روش BOT که در نهایت در فاصله زمانی 14 تا 15 سال اصل سرمایه‌گذاری‌ها به خود شهرداری بازمی‌گردد اقدام و حرکت مناسبی است که قطعا با یک برنامه‌ریزی و دوراندیشی می‌توان در این زمینه موفق عمل کرد.
نائب رئیس شورای شهر اردبیل حفظ کاربری فضای سبز و عدم واگذاری و تغییر آن را به سایر کاربری‌ها نامناسب خواند و گفت: باید در تفکیک و واگذاری اراضی به کارکنان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل از یک هکتار زمین واگذاری میزان فضای سبز و کاربری بهداشتی مشخص شود تا مشکلی از بابت کاهش و یا تعدیل سرانه فضای سبز نداشته باشیم.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/138678/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ترفند متفاوت آدم ربایان به دام انداختن مردم

پویش کاشت 1500 اصله نهال زالزالک در پیرانشهر

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

مفاهیم قرآن بینشی عمیق به انسان می‌بخشد

رئیسی پایتخت سریلانکا را به مقصد تهران ترک کرد

عضویت 106 هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی

جشنواره بازیهای بومی و غذاهای سنتی در گرمی

کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردبیل برگزار شد+فیلم

نشست تخصصی تاریخ معماری و هویت فرهنگی استان اردبیل

افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل

دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر اردبیل با شرکت 7 کشور خارجی

غذای خیابانی در افغانستان؛ سرو آبگوشت پاچه گاو (فیلم)

گلایه اهالی روستای حمزه آباد مهاباد از وضعیت اینترنت

برگزاری نوبت اول آزمون سراسری 1403 فردا همزمان با سراسر کشور در مهاباد+فیلم

آغاز طرح بازگشت به زندگی سالم در مشهد

رئیس جمهور ونزوئلا: آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند

ثبت 70 هزار اشتراک‌پذیری جدید گاز در آذربایجان‌غربی

17 قبضه اسلحه‌کمری در پیرانشهر کشف شد

هشدار محققان گوگل: کاربران ممکن است به دستیار‌های هوش مصنوعی وابستگی عاطفی پیدا کنند

وابستگی عاطفی کاربران به دستیارهای هوش مصنوعی

کشف 17 قبضه سلاح کمری در پیرانشهر

زن ادبیلی، قاتل شوهر سابقش شد

زنی که شوهر سابق خود را به قتل رساند، دستگیر شد

تسهیلات کم‌ بهره برای نخبگان مهارتی استان اردبیل

41 مرکز خرید گندم در اردبیل راه‌اندازی شد

سامانه روستا بازار در اردبیل راه‌اندازی شد

دستگیری زن اردبیلی که شوهر سابقش را با چاقو کشت

بیش از پنج هزار خودرو در استان اردبیل دو گانه سوز شد

عملیات وعده صادق تکرار ناکامی استکبار در صحرای طبس بود

موزه‌ها روایتگر هویتی ملت‌ها هستند

برگزاری هفتمین دوره جشنواره‌سراسری گیلاس در اشنویه

تولید روزانه بیش از 170 تن زباله در مهاباد

پس از ورزشگاه یادگار تبریز، ورود زنان به ورزشگاه امام خمینی اراک هم ممنوع شد!

کشف 17 قبضه کُلت کمری در پیرانشهر

افزایش 38 درصدی آمار فوتی های تصادفات آذربایجان شرقی

کشف 17 قبضه کلت کمری در پیرانشهر

سانسور یکی از خالکوبی‌های امیر تتلو؛ تتوی رو دست تتلو چه بود؟

عکس/ تصاویری زیبا از مزارع کلزا در بوکان

اهدای 7 سری جهیزیه در بستان‌آباد

آغاز به کار مرکز خدمات جامع سلامت فارابی کیش در گرامیداشت هفته سلامت

افتتاح پایگاه سلامت خانواده با محوریت مادر وکودک درمجتمع مسکونی مهستان کیش

خرید تضمینی محصول گندم از کشاورزان استان اردبیل

شکوفه های بهاری در مشگین شهر

تسهیلات کم‌بهره برای نخبگان مهارتی استان اردبیل

جعفرآباد مغان میزبان دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر از فردا

برگزاری نوبت اول آزمون سراسری 1403 فردا همزمان با سراسر کشور در مهاباد

مشکلات باقیمانده مناطق زلزله‌زده خوی حل شوند

نظم و انضباط اجتماعی بر پایه نظام آموزشی و تربیتی یک جامعه شکل می‌گیرد

ساخت گرمخانه شهرداری ارومیه در حال اجرا است