پیام آذری

آخرين مطالب

امام جمعه اردبیل:

ترامپ با تروریستی خواندن سپاه زوال عقلی خود را ثابت کرد اجتماعي

ترامپ با تروریستی خواندن سپاه زوال عقلی خود را ثابت کرد
  بزرگنمايي:

پیام آذری -
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: تصمیم ترامپ در قرار دادن سپاه در ردیف داعش، ظهور بزرگ بی عقلی زمامدار آمریکاست.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، حجت‌الاسلام سیدحسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اردبیل اظهار کرد: هیچ نعمت خداوند مثل نعمت عقل نیست و ضربه‌ای که ب‌عقلی به خود، جامعه، بشریت و دین می‌زند هیچ عنصری نمی‌زند.
وی با اشاره به اینکه تصمیم ترامپ در قرار دادن سپاه در ردیف داعش، ظهور بزرگ بی عقلی زمامدار آمریکاست، خاطرنشان کرد: این تصمیم ذره‌ای اثر مثبت برای آمریکا ندارد و برای کشور ما هم هیچ تاثیری ندارد چون بوش قبل از او سپاه ما را تحریم کرده است و جعل سپاه در لیست تروریسم نه در تجارت ایران، نه در امنیت آن و نه در هیبت و هیمنه سپاه تاثیری ندارد؛ بلکه این تصمیم، هم هیبت سپاه را بالا برد و هم محبوبیت آن را بیشتر کرد و هم ملت ما را منسجم نمود.
امام جمعه اردبیل چند علت را در این تصمیم دخیل دانست و گفت: اولین دلیل این عمل آمریکا خوش رقصی به صهیونیست‌هاست چون رأی آمریکا در دست یهودی‌ها و آیپک است و اگر آنها اراده نکنند، کسی رئیس جمهور نمی‌شود چرا که کل یهودی‌های دنیا 13 میلیون نفر هستند ولی مثل اختاپوس خود را بر مراکز حساس تصمیم‌گیری دنیا مسلط کرده‌اند و رؤسای جمهور آمریکا بیشتر از سنا و کنگره از آیپک می‌زنند.
عاملی بیان کرد: دومین دلیل عقده تحقیر و ناکامی و شکست‌های آمریکا در منطقه است که در چهل سال گذشته، سپاه عامل اصلی ناکامی همه طراحی‌ها و نقشه‌های آمریکا در خاورمیانه بوده است و این ناکامی و حقارت، یک عقده بزرگ برای آنها درست کرده است و آنها نمی‌توانند از فشار و عذاب این عقده خلاص شوند و در این میان دستور ترامپ نتیجه همان عقده حقارت است.
وی با اشاره به اینکه آمریکا اگر از شدت ناکامی، خسارت مالی، خسارت جانی و خسارت عرضی دق مرگ شود، برای ما غیرمنتظره نیست، تصریح کرد: اولین ناکامی آنها در مدیریت منطقه توسط سلفی‌ها و داعشی‌ها و رساندن داعش به ایران بود چرا که قرار بود سوریه، عراق و لبنان با دست داعشی‌های وهابی سقوط کند و آنها داعش را با هزینه فراوان برای ایران درست کرده بودند و برنامه این بود که یک سوم ایرانی‌ها در ورود داعشی‌های سوریه و عراق و عربستان به ایران کشته شوند.
امام جمعه اردبیل یادآور شد: سپاه، هفت تریلیون دلار هزینه آنها را بر باد داد و داعش که تا جلولاء یعنی چهل کیلومتری ایران آمده بود هم در عراق و هم در سوریه، ریشه‌کن شد.
عاملی افزود: آنها با مقصد تامین امنیت اسرائیل، قرار بود با داعش، حکومت سوریه و لبنان را ساقط کنند تا همسایگان اسرائیل، همه از موالیان اسرائیل باشند اما سپاه همه چیز آنها را بر باد داد و در بیخ گوش آنها خیمه زد و آنها از این حیث زخمی هستند. زخم آنها بسیار عمیق است و عمیق تر خواهد شد.
وی اظهار داشت: در داخل کشور نیز سپاه تمام برنامه‌های آمریکا علیه ایران را بر باد داده است آنها فقط با بنزین می توانستند کشور را بهم بریزند اما سپاه با احداث پالایشگاه ستاره خلیج فارس، نه تنها ایران را در بنزین خودکفا کرد بلکه به صادرکننده بنزین تبدیل نمود و آمال و آرزوهای آنها را بر باد داد.
امام جمعه اردبیل در ادامه سخنان خود گفت: آنها در تحریم برای فشار حداکثری خیلی برنامه ریخته بودند و برای آنها خیلی امیدوار بودند و آن قدر به آن اطمینان داشتند که می‌گفتند امسال کریسمس را در تهران جشن خواهیم گرفت اما اینجا نیز آرزوهای آنها بر باد شد.
وی افزود: فازهای متعدد پارس جنوبی، توسط سپاه پاسداران راه‌اندازی شده و اخیرا رئیس جمهور، سه فاز پارس جنوبی را افتتاح کرد که با راه‌اندازی آن سالانه میلیاردها دلار ثروت به کشور سرازیر می‌شود.
نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: الان در تحریم، حیثیت آمریکا زیرسؤال رفته است چرا که این کشور حجم عظیمی از امکانات خود را جمع کرده ولی به هدف نرسیده و فقط از وزارت خزانه‌داری آمریکا 350 نفر را بسیج کرده‌ و پهلوانان جنگ روانی را جمع کرده‌اند اما به هدف نرسیده اند.
عاملی گفت: با این کار آمریکا در برابر یک کشور جهان سومی، کاملا بی حیثیت می‌شود که آنها برای جبران بی‌حیثیتی، به همه چیز دست می‌زنند و چون بیشتر از همه از سپاه زخمی هستند لذا سپاه را در لیست تروریست‌ها گذاشتند تا قدری دلشان خنک شود.
نماینده ولی فقیه در استان اردبیل اظهار داشت: آنها در سیل اخیر انتظار داشتند که ماهی‌های خوب بگیرند اما دیدند فرمانده سپاه تا کمر در داخل آب کار می‌کند و سپاه نه تنها تجهیزات و امکانات خود را به میدان آورد، بلکه دستور داد پاسداران جلوی سیل بخوابند تا به مردم آسیبی نرسد.
عاملی ادامه داد: بیشترین عصبانیت آمریکا از موشک‌های دوربرد و نقطه‌زن ایران است چرا که این موشک‌ها، مجال هرگونه تحرک در منطقه یا فکر حمله به ایران را از آمریکا گرفته است.
وی در ادامه بیان کرد: اگر قرار باشد دولتی در لیست تروریست‌ها باشد، آمریکاست چرا که تروریسم در دنیا سه رکن دارد که صهیونیسم، وهابیت و منافقین و همه را آمریکا درست کرده است.
خطیب جمعه اردبیل اظهار داشت: دست منافقین به خون 17 هزار ایرانی بیگناه که در بین آنها امام جمعه، آیت‌الله، رئیس جمهور، نخست وزیر، نماینده مجلس و قاضی وجود دارد آغشته است و این تروریست‌ها به مشاوران پمپئو و جان بولتون تبدیل شده‌اند. معنی ورود آنها به کاخ سفید این است که ایرانی ها باید کشته شوند. یعنی انسانها در نگاه آنها درجه بندی شده اند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان در بخش دیگری از خطبه‌ها گفت: از اهالی مکرم می‌خواهم هم وطنان سیل زده را فراموش نکنند و ضروری است علاوه بر کمیته امداد و هلال احمر، دفاتر ائمه جمعه نیز وجوه و وسایل را تحویل و به مصارف مقرره می‌رسانند.
عاملی همچنین با اشاره به روز ارتش گفت: روز ارتش را برای ارتشیان معظم نیز تبریک می‌گوییم و از اینکه آنها هیبت و امنیت کشور ما را تامین کرده و قلعه امنیت برپا کرده‌اند، تشکر می کنیم.
وی با اشاره به موسم پذیرش حوزه‌های علمیه نیز گفت: از جوان‌هایی که آرزوهای بزرگ در خدمت به کشور و اصلاح امت دارند و می‌خواهند نامشان در تاریخ این کشور و تاریخ اسلام ماندگار شود و از جوانانی که به فکر سعه وجودی و خدمات زیربنایی به کشور هستند می‌خواهم این فرصت را از دست ندهند.
امام جمعه اردبیل افزود: از تمام محلاتی که به مناسبت اعیاد شعبانیه اقدام به چراغانی کرده‌اند، تشکر می‌کنم و در این خصوص تشکر ما از جوانان و هیأت امناء محله حسینیه میرزاده خانم مخصوص است.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/138677/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

خلاصه ای از تاریخ سلسله ساسانیان

با سلسله شوتروکی آشنا شوید

آشنایی با تاریخچه هفت سین

امپراتوری قدرتمند و طولانی ترابوزان

عصر برنز چه دورانی است؟

همه چیز درباره دوران پیشاکلمبی

پیچیدگی‌ها و رویاهای قدرت: دودمان آنتیگونی در تاریخ باستان

نبرد متاروس و نقش آن در تحول تاریخی جهانی

زندگینامه انوشیروان دادگر و شکوه و افتخار انوشیروان دادگر در تاریخ ایران

پرده برداری از گنج‌های ایران: سرنوشت افسانه‌ای ثروت‌های باستانی

کمبوجیه دوم و نقش او در امپراتوری هخامنشی

آریایی‌ها چه کسانی بودند؟/ نگاهی عمیق به مهاجرت آریایی‌ها به فلات ایران

سفر به عمق تاریخ: کاوش در زندگی و فرهنگ انسان‌های عصر سنگ

هیولاهایی که تهرانی های قدیم آنها را باور داشتند!!

علت خلع محمدعلی شاه قاجار از سلطنت + تصاویری از جوانی او

عجایب بارگاه خسرو پرویز !

دختران ایران باستان چگونه همسرانتخاب می‌کردند؟!

تصاویر کمتر دیده‌شده از جنگ ویتنام

زندگی رزم‌آرا از تولد تا ترور!

سروش و جشن سروشگان

10 خانواده قدرتمند در طول تاریخ (+عکس)

پوشیدن چادر در این دانشگاه ممنوع شد!!

دندانساز اتابک و دندانپزشک احمدشاه

بازگشت امام خمینی به میهن و آغاز دهه فجر

وضعیت اجتماعی زن در ایران باستان

اولین سفر ناصرالدین شاه به اروپا

تصویر کلید خانه خدا را دیده اید؟

سخنان امام خمینی (ره) در مورد پیروزی انقلاب اسلامی

بیوگرافی هیفا وهبی + تصاویر هیفا وهبی

بیوگرافی و عکس های محسن ابراهیم زاده

اشعار روز عرفه (3)

اولین خیابان‌های تهران کی ساخته شدند؟

بیوگرافی علی اصحابی

اشعار روز عاشورا

بیوگرافی کاوه آفاق خواننده راک به زبان فارسی و انگلیسی

هنر و صنایع دستی ایران (نخ ریسی)

اشعار ویژه محرم (4)

اشعار رحلت پیامبر اعظم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) -3

آشنایی با آواز افشاری

گلیم بافی در ایران

تیزر تبلیغاتی و عکاسی صنعتی

بیوگرافی علی جلالی + عکس

آموزش آنلاین موسیقی در آی نواز

طرح فرش سرمه ای و طوسی در طراحی دکوراسیون جدید

آشنایی با ساز جنبش: صدایی از گذشته تا امروز

آشنایی با جذابیت و اصول سریال‌های صابونی

گنجینه‌ای از اصطلاحات سینمایی: کلید باز کردن دروازه‌های هنر سینما