پیام آذری

آخرين مطالب

کلاهی که به افتخار بانوان ورزشکار از سر برداشته شد ورزشي

کلاهی که به افتخار بانوان ورزشکار از سر برداشته شد
  بزرگنمايي:

پیام آذری - ارومیه - ورزش بانوان آذربایجان غربی در سالی که گذشت با موفقیت های شیرینی برای این استان همراه بود و با این دستاوردهای پرفروغ مردان به افتخار این شیرزنان کلاه از سر برداشتند.
به گزارش ایرنا بانوان ورزشکار این استان طی سال 1397 در ابعاد مختلفی خوش درخشیدند به طوری که این قشر افتخارآفرین در میادین ملی و بین المللی در رشته های مختلف ورزشی اشک شوق را از چشمان مردم این خطه جاری کردند.
«الهام غفاری قره باغ» یکی از 6 ورزشکار منتخب کشوری است که از سال 1396 به عنوان سفیر مبارزه با دخانیات ایران و همچنین عضو شورای ورزشکاران بانو در وزارت ورزش و جوانان انتخاب شده است؛ این ورزشکار ارومیه ای که به عنوان کمک مربی تیم ملی تیراندازی با کمان سنتی کشور در اسفند 1396 انتخاب شده بود، در سال 1397 مربیگری این تیم را برعهده گرفت.
«ستایش پیرنیا»، دختر «الهام غفاری» نیز به عنوان ورزشکار نونهال ارومیه‌ ای مدال برنز و مقام سوم مرحله دوم رنکینگ مسابقات سنتی این رشته طی سال گذشته را به خود اختصاص داد.
وی گفت: دومین دوره مسابقات بین المللی جام ژئو پارک ارس نیز با حضورهفت تیم از کشورهای ایران، ترکیه، آذربایجان، افغانستان و عراق به میزبانی سازمان منطقه آزاد و تجاری صنعتی ارس در شهرستان جلفا برگزار شد و تیم های ملی کمان سنتی مردان و زنان ایران بر سکوی قهرمانی ایستاد.
وی با اشاره به اینکه به زودی در دوره مربیگری بین المللی در ترکیه شرکت می کند، افزود: تیم ملی تیراندازی با کمان سنتی کشور اردیبهشت امسال در مسابقات بین المللی ترکیه شرکت می کند.
غفاری با اشاره به اینکه بانوان آذربایجان غربی در این رشته ورزشی مستعد هستند، گفت: تجهیزات مورد نیاز برای آموزش این رشته در استان بجز ارومیه در سایر شهرستان ها وجود ندارد و همت مسوولان در راستای تهیه این امکانات ضروری است.
عضو تیم فوتبال همیاری آذربایجان غربی که در روزهای اخیر برای دومین بار به اردوی تیم ملی دعوت شده، گفت: از 6 سال گذشته به صورت جدی فوتبال بازی می کنم و پارسال برای اولین بار به تیم ملی دعوت شده بودم.
هدیه حسن زاده بازیکن اهل ارومیه اظهار امیدواری کرد تا مسوولان استانی از این تیم حمایت کنند تا در این رشته ورزشی شاهد درخشش های بیشتری باشیم زیرا توان این تیم بیشتر از موفقیت های کنونی است.
وی با اشاره به اینکه استقبال ورزشکاران بانو از مدرسه فوتبال در استان افزایش پیدا کرده، اضافه کرد: این تیم بازیکن های بومی خوبی تربیت کرده که در سایر تیم ها بازی می کنند.
«رویا منصوری» ورزشکار ماکویی که از 9 سال پیش ورزش کونگ فو را به صورت جدی دنبال می کند هم طی آذر سال گذشته در وزن منهای 54 کیلوگرم مدال برنز مسابقات قهرمانی بزرگسالان کشور را در سنندج کسب کرد و به اردوی تیم ملی دعوت شد.
منصوری با بیان اینکه در مسابقات بین المللی سوپر ساباکی «منطقه آزاد ماکو» در بخش کاتا مدال نقره و در بخش مبارزه نشان طلا را به خود اختصاص داد، گفت: این مسابقات در سطح بسیار خوبی برگزار شد و کسب موفقیت در این شهر به خاطره ای شیرین در کارنامه ورزش ام تبدیل شد.
وی با بیان اینکه بانوان کونگ فوکار آذربایجان غربی در سال 1397 دوره شکوفایی را آغاز کردند، افزود: پبش از این موفقیت این ورزش نصیب مردان می شد و بانوان در این رشته حرف چندانی برای گفتن نداشتند.
وی با اشاره به اینکه حمایت از بانوان کونگ فوکار در استان نزدیک به صفر است، گفت: با کسب این موفقیت ها به زنان ورزشکار منطقه ثابت کردم بدون حمایت از سوی مسوولان و با تلاش و پشتکار در مسیر هدف های والا می توان در این ورزش موفق شد!
معاون ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی گفت: 94 ورزشکار بانو طی سال گذشته از آذربایجان غربی به تیم های ملی دعوت شدند و از این تعداد 24 نفر به عضویت این تیم ها درآمدند.
شهلا مومن با اشاره به اینکه 15 بانو از این استان داوران اعزامی به رویدادهای ملی در رشته های والیبال، تکواندو، کاراته، فوتسال و بسکتبال بودند، اضافه کرد: وحیده رنجبری در رشته فوتسال و المیرا گوزل زاده در رشته کاراته داوران اعزامی به رویدادهای بین المللی از این استان بودند.
وی با بیان اینکه سال گذشته 536 مدال در رویدادهای کشوری به بانوان آذربایجان غربی رسید، ادامه داد: از این تعداد 165 مدال طلا، 178 نشان نقره و 193 مدال برنز نصیب این ورزشکاران شد.
وی گفت: بانوان ورزشکار استان در رویدادهای بین المللی نیز با کسب چهار مدال طلا و 2 نشان برنز برای کشور افتخارآفرینی کردند.
وی افزود: در رشته تنیس خاکی بانوان نیز «شهرزاد بانی سعید» بانوی شایسته ارومیه ای برای نخستین بار در تاریخ ورزش استان و کشور موفق به کسب سهمیه بازی های آسیایی 2018 جاکارتا شد.
وی ادامه داد: این ورزشکار جوان ارومیه ای با وجود اعزام و حضور در جاکارتا بنا به صلاحدید مسوولان فدراسیون و سرمربی تیم ملی اجازه رقابت با حریفان آسیایی را پیدا نکرد و تنها افتخارش حضور در این کارزار آسیایی بود.
وی گفت: یکی از نکات حائز اهمیت در ورزش بانوان در سال گذشته حضور این قشر در ریاست هیات های رشته های کبدی، بیماران خاص، بدمینتون، اسکیت و اسکواش در استان بود.
به گزارش ایرنا در حالی که موفقیت بانوان آذربایجان غربی در حوزه ورزش طی سال 1397 از منظر کسب مدال های رنگارنگ مایه فخر ساکنان استان و سایر هم وطنان کشورمان است، تاکید بانوان ورزشکار موفق بر توجه بیشتر به تمهید تجهیزات و زیرساخت های ورزشی است؛ امری که می تواند در سال 1398 نقشه راه مطلوبی برای آنان ترسیم کند.
گزارش از: توحید محمودپور
3072/7129

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/138609/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

موی چتری به چه صورت هایی می آید؟

پیگیری و اجرای پروژه‌های شهرستان خلخال در اولویت مدیران باشد

اردبیل فردا میزبان دومین جشنواره بین‌المللی عشایر است

گندم‌کاران مبارزه با آفت سن گندم را انجام دهند

سهمیه یک‌هزار و 700 واحدی میاندوآب در طرح نهضت ملی مسکن

تاکید شهرداری بوکان بر استمرار طرحهای عمرانی و توسعه فضای سبز نالشکینه

صعود تیم مهاباد به دور دوم مسابقات بسکتبال لیگ دسته دو کشور

نحوه طبخ و سرو سیری پای توسط یک آشپز مشهور خیابانی (فیلم)

میانه ظرفیت ایجاد و احداث کتابخانه مرکزی را دارد

برگزاری آیین اختتامیه جشنواره قرآنی «پله های آسمان» در تبریز

2 نفر حین فروش دینار تقلبی در مراغه دستگیر شدند

شهرداری میانه از پیشگامان ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است

احتمال قطعی آب شهرک خاوران تبریز

پاکسازی ورودی شهر سراب به مناسبت هفته زمین پاک

مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز در رشت پلمپ شد

اجرای آبیاری 2200 هکتاراز اراضی پایاب سد سهند

امحای 1539 کیلو گرم مواد عذایی غیر بهداشتی در هشترود

برگزاری گرامیداشت یاد و خاطره شهید شفیع زاده در تبریز

تجلیل از فعالان و سفیران سلامت دانش آموزی آذربایجان غربی

دعوت 9 بازیکن از آذربایجان‌ غربی به تیم ملی والیبال

مبارزه با  بیماری زنگ زرد غلات در 261 هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی

آغاز مسابقات کشتی جام صفوی با حضور کشتی‌گیران 3 کشور

جریمه 23 میلیارد ریالی برای مدرسه غیرانتفاعی متخلف

نقاره‌زنی در اردبیل احیا می‌شود

120 روستای سردشت دارای تنش آبی هستند

سال گذشته تالاب درگه سنگی پذیرای بیش از 15 هزار قطعه فلامینگو بود

برگزاری کلاسهای آموزش محیط زیست در ارومیه

پاکسازی طبیعت نقده به مناسبت هفته زمین پاک

رهاسازی 77 میلیون مترمکعب حقابه تالابهای اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه

انتظار جامعه از روانشناسان و مشاوران تشخیص درست مسائل هویتی است

اطلاعیه قطع گاز در شهرستان هوراند و کلیبر

سرکنسولگری ارمنستان در تبریز افتتاح می‌شود

پرسپولیس قهرمان در تبریز؛ کریم باقری هم به تراکتور می‌رود؟

زوایای پنهان دفاع مقدس برای نسل جدید بیان شود

اختصاص 80 هزار میلیارد ریال اعتبار به حوزه راه و مسکن آذربایجان غربی

آغاز مرحله دوم رها سازی آب از سد سیلوه به دریاچه ارومیه

توسعه همکاریهای دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی و موسسه آموزشی- تحقیقاتی صنایع دفاعی

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

جدیدترین اخبار از وضعیت بیماری ترانه علیدوستی/ زهرا مینویی چه نوشت؟

پسر جوانی که متهم به ترغیب زهره فکورصبور به خودکشی بود تبرئه شد

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

تجلیل از رحیم علی‌آبادی پیشکسوت کشتی اردبیل در جام صفوی

پاکستان: سفر ابراهیم رئیسی موفقیت‌آمیز بود/ مخالفت‌های خارجی اهمیتی ندارد

21 هزار داوطلب در اردبیل وارد کارزار کنکور شدند

976 میلیارد تومان اعتبار به حساب دستگاه های اجرایی واریز شد

976میلیارد تومان اعتبار به حساب دستگاه های اجرایی اردبیل واریز شد

توسعه همکاریهای موسسات آموزش عالی با فرمانداری ارومیه

نصب 3 کیلومتر نیوجرسی در محورهای مواصلاتی شهرستان خوی

رهاسازی 77 میلیون مترمکعب حقابه تالاب‌های اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه

مهاباد میزبان دو رویداد مهم ورزشی کشور در ماه جاری