پیام آذری

آخرين مطالب

مرهم ورزشکاران آذربایجان شرقی برای سیل زدگان ورزشي

مرهم ورزشکاران آذربایجان شرقی برای سیل زدگان
  بزرگنمايي:

پیام آذری - تبریز - ورزشکاران آذربایجان شرقی در اقدامی انسان دوستانه و با فراخوان اداره کل ورزش و جوانان استان گرد هم آمدند تا با کمک هایشان مرهمی بر غم و اندوه سیلزدگان مناطق مختلف کشورمان بگذارند.
به گزارش خبرنگار ایرنا، ورزشکاران آذربایجان شرقی در روزی که به عنوان کمک به سیل زدگان اختصاص یافته بود، 2 میلیارد ریال کمک در قالب سه دستگاه تریلی در سالن شهید اقدمی تبریز جمع آوری و توسط جمعیت هلال احمر استان به استان های سیل زده ارسال کردند.
هر چند جمع آوری و ارسال کمک های مردمی به حادثه دیدگان حوادث غیرمترقبه در ایران، سنتی حسنه و دیرین است که با مشارکت اقشار مختلف مردم انجام می شود، اما اهتمام ورزشکاران به این کار در قالب کار گروهی، از منظر انگاره سازی برای افکار عمومی اهمیتی مضاعف دارد.
بر همین اساس اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی در اقدامی ابتکاری، فعالان ورزش استان را به مشارکت در کمک به سیل زدگان مناطق مختلف کشورمان دعوت کرد که این درخواست با استقبال گسترده ورزشکاران این خطه مواجه شد.
مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی در آیین جمع آوری کمک های ورزشکاران به سیل زدگان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه جامعه ورزشی در بحث های مرتبط با همدلی و کمک به همنوعان همیشه پیش قدم بوده است، اظهار داشت: امروز نیز با فراخوان هیات های ورزشی مرکز استان و شهرستان ها و همچنین سازمان های مردم نهاد، ورزشکاران در سالن شهید اقدمی تبریز جمع آمده و کمک های خود را تحویل جمعیت هلال احمر استان آذربایجان شرقی دادند.
ایوب بهتاج در ارتباط با تشکیل کمیته های تخصصی جمع آوری کمک های ورزشکاران و هیات های ورزشی سطح آذربایجان شرقی یادآوری کرد: این حرکت مردمی در 2 کمیته تخصصی هیات های ورزشی و همچنین خانه جوانان استان برای کمک به مردم سیل زده استان های گلستان، مازندران، لرستان و خوزستان شروع به کار کرد.
بهتاج همچنین در خصوص نحوه انتقال اقلام و کمک های نقدی جامعه ورزشی آذربایجان شرقی به سیل زدگان گفت: بنا بر هماهنگی با جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی، همه اقلام و مبالغ نقدی تحویل هلال احمر استان خواهد شد تا با مدیریت این نهاد مردمی این اقلام بدست نیازمندان در مناطق سیل زده کشور برسد.
معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی نیز ضمن قدردانی نیز گردهمایی ورزشکاران استان برای کمک به سیل زدگان در یک حرکت نمادین را ارزشمند خواند و گفت: ورزشکاران دوشادوش دیگر اقشار مردم از اولین روز های وقوع سیل همکاری و کمک های خود را به هموطنان عزیز ارسال کرده اند.
حسین خیرجو یادآوری کرد: با هماهنگی که با دکتر نصیری، رییس داوطلبان جمعیت هلال احمر کشور، انجام دادیم، همه کمک های نقدی و غیرنقدی اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی به دلیل وخامت اوضاع و وضعیت بحرانی در استان خوزستان به این استان ارسال خواهد شد.
وی گفت: سری اول کمک های مردمی به استان گلستان و سری دوم به استان لرستان ارسال شده و خوشبختانه به دست نیازمندان رسیده است.
معاون جوانان مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی نیز در ارتباط با این حرکت مردمی بیان کرد: با توجه به اینکه تعدادی از هموطنان در استان های مختلف دچار بلایای طبیعی سیل شده اند، وطیفه انسانی حکم می کند تا هر چه از دستمان بر می آید در کمک به این عزیزان مضایقه نکینم.
امیر تقی زاده ادامه داد: در این خصوص، بنا به فراخان معاونت جوانان وزارت ورزش و جوانان به استان ها، 172 تشکل مردم نهاد در تمام شهرستان های آذربایجان شرقی کمک های نقدی و غیر نقدی خود را با جمع بندی در خانه جوانان استان و مرکز تبریز برای اعزام به هموطنان حادثه دیده امروز در سالن شهید اقدمی تبریز گرد هم آوردند.
وی همچنین از اهدای اعتبار هزینه کارگاه های توانمند سازی سازمان های مردم نهاد استان در سال جاری برای اولین بار در سطح کشور با هماهنگی مدیرکل ورزش و جوانان سیل زدگان خبر داد.
مقصودی، رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان تبریز نیز ضمن تشکر از انعکاس خبری جمع آوری کمک های جامعه ورزشی استان برای سیل زدگان افزود: اگر انعکاس خبری انجام نگیرد نمی توانیم توان و همت مان را بسنجیم و امروز خیلی خوشحال هستم که در این امر خداپسندانه حضور دارم.
مقصودی اشاره کرد: در سیل آق قلا به همت کمیته آفرود هیات اتومبیلرانی آذربایجان شرقی، اقلامی را ارسال کرده بودیم و امروز برای کمک به سیل زدگان جنوب و غرب کشورمان در اینجا حضور داریم.
وی با بیان اینکه جامعه ورزشی در کارهای انسان دوستانه همت والایی دارد، خاطرنشان کرد: افتخار می کنیم که خادم این مردم هستیم؛ مردمی که با دستان خودشان حتی اقلامی از منزل شخصی آورده اند تا نیاز هموطنان سیل زده شان را برطرف کنند.
رییس هیات تکواندو آذربایجان شرقی نیز با اشاره به کمک های شایان تکواندوکاران استان، عنوان کرد: خوشبختانه هیات تکواندو استان تکواندوکاران این استان در کارهای خیر پیش قدم بوده و همان طور که می دانید 2 سال قبل نیز در زلزله کرمانشاه کمک های جامعه تکواندو استان جمع آوری و ارسال شد.
جعفر رنجبر پور با اعلام اینکه در روزهای اول بروز سیل یک کاروان از کمک های تکواندوکاران استان ارسال شد، گفت: امروز نیز دومین محموله شامل اقلام مورد نیاز از قبیل آب معدنی، غذا های کنسرو شده و پتو و لباس گرم و غیره به ارزش 200 میلیون ریال جمع آوری شده است که ارسال خواهد شد.
ریحانه طباطبایی، نایب رییس هیات ووشوی آذربایجان شرقی نیز یادآوری کرد: هیات ووشو استان در اجابت فراخوان اداره کل ورزش و جوانان استان در امر جمع آوری کمک های نقدی و غیرنقدی ورزشکاران و هیات های ورزش استان به سیل زدگان اخیر اعلام آمادگی و مشارکت کرد.
رییس هیات فوتبال آذربایجان شرقی نیز اظهار کرد: هیات فوتبال در این حرکت انسانی و مردمی که وظیفه همه می باشد، به نوبه خود با جمع آوری کمک های نقدی و غیر نقدی خود در سالن ورزشی شهید اقدمی اعلام همبستگی کرده است.
جواد ششگلانی با بیان اینکه این حرکت ها باید ادامه دار باشد، افزود: بعضی از هیات های شهرستان ها در روز های آتی کمک های خود را ارسال خواهند کرد که با توجه به شرایط موجود، هیات فوتبال استان ادامه دار بودن این نوع حرکت مردمی را جزو برنامه های ادواری خود گنجانده است.
رییس هیات ورزش های همگانی آذربایجان شرقی نیز عنوان کرد: با توجه به اینکه یکی از بزرگترین اهداف جامعه ورزشی ارتقاء وضعیت اخلاقی انسان ها می باشد، در این راستا در هر زمان و هر مکان مشاهده شود که انسان ها نیاز به کمک و حمایت دارند، جامعه ورزشی اولین قدم را خواهد برداشت.
رسول صادقی با بیان اینکه حجم عظیمی از حمایت ها معمولا در ساختارهای غیر رسمی و مردمی انجام می گیرد، بیان کرد: با انجام این نوع حرکت ها که به نوعی ویترین برنامه های مردم نهاد می باشد، می توانیم قطره ای از مشکلات هموطنان سیل زده کشورمان را جبران کنیم.
رحیم عادل مقام، رییس هیات نجات غریق و غواصی آذربایجان شرقی نیز در این باره گفت: هیات نجات غریق استان با توجه به اعلام آمادگی قبلی خود برای کمک و امداد رسانی به سیل زدگان استان های درگیر در این قضیه در سه گروه 13 نفره برنامه ریزی کرده و منتظر اعلام درخواست کمک از استان های مذکور است.
رییس هیات کاراته آذربایجان شرقی نیز به خبرنگار ورزشی ایرنا گفت: هیات کاراته با حضور پیشکسوتان و قهرمانان ورزش کاراته در فضایی باز و دوستانه در این حرکت بزرگ انسانی شرکت کرده است.
اسماعیل معصومی یادآور شد: هیات کاراته استان بنا به دعوت اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی مبالغ نقدی و غیر نقدی خود را به ارزش 200 میلیون ریال امروز در سالن ورزشی شهید اقدمی تحویل مسوولان مربوطه داد تا انشاءالله به دست هموطنان نیازمند در سیل اخیر برسد.
وی همچنین در راستای ادامه دار بودن کمک های ورزشی گفت : بنا بر اعلام بخش بانوان کاراته استان کمک دبیر هیات دوچرخه سواری آذربایجان شرقی نیز عنوان کرد: در راستای کمک به سیل زدگان کشور بخصوص با هماهنگی هایی که با هیات دوچرخه سواری استان لرستان و شهر پل دختر شده، سعی داریم این اقلام به دست خود اداره ورزش و جوانان استان لرستان و شهر پل دختر برسد.
ناصر هوشیار ادامه داد: حتما در صورت نیاز این نوع حرکت ها ادامه دار خواهد بود و هیات دوچرخه سواری استان آمادگی خود را برای کمک های بعدی اعلام می کند.
رییس هیات چوگان آذربایجان شرقی نیز با اشاره به جمع آوری قابل ملاحظه کمک های نقدی و غیرنقدی هیات چوگان استان افزود: هیات ورزشی چوگان در راستای کمک رسانی به هموطنان سیل زده کشور دوشادوش دیگر هیات های ورزشی استان در این حرکت خداپسندانه شرکت و کمک هایی به ارزش 150 میلیون ریال برای ارسال به مناطق سیل زده جمع آوری کرده است.
رییس هیات بدنسازی و پرورش اندام آذربایجان شرقی نیز گفت: هیات بدنسازی استان قبلا 20 محموله اقلام مورد نیاز به استان های سیل زده کشور ارسال کرده بود که با کمک های امروز این تعداد به 21 محموله افزایش خواهد یافت.
علی نیک رزم یادآور شد: خیلی خوشحال هستم که جامعه ورزشی بدنسازی به این حرکت مردمی لبیک گفته و ما را در ارسال کمک های خود امین دانسته و اعتماد کرده است.
رضا شاکرنژاد رییس کمیته بدنسازی این هیات نیز عنوان کرد: با توجه به تعداد 500 باشگاه فعال در سطح استان توان جمع آوری کمک های بیشتری وجود دارد که با برنامه ریزی های آتی می توانیم این نوع حرکت ها را مدیریت کنیم.
گزارش از: مهدی آب بسته
9853/518

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/137560/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

منشأ صدای انفجار در تبریز چه بود؟

تحویل یک هزار و 257 واحد مسکونی به مددجویان آذربایجان شرقی

قدردان دغدغه مندی وزیر صمت درباره شرکت مس آذربایجان هستیم

رگبار باران و رعدوبرق آذربایجان‌غربی را فرا می‌گیرد

دستبند پلیس بر دستان اختلالگر امنیت عمومی در بوکان

دعوت از ٧ والیبالیست ناشنوای آذربایجان غربی به اردوی تیم ملی

نیکان قهرمان والیبال نوجوانان دختران آذربایجان شرقی

پیشرفت90درصدی مرحله نخست جهاد آبرسانی به روستاهای آذربایجان شرقی

ساخت گلدانی خوش آب و رنگ به شکل توت فرنگی

ساخت کمپینگ گردشگری غارسهولان مهاباد

سالانه 3 هزار و 500 تن قارچ‌خوراکی در آذربایجان‌غربی تولید می‌شود

برگزاری رقابت‌های هندپلو توسط شهرداری ارومیه

افتتاح سامانه تلفنی رایگان مشاوره حقوقی در تبریز

کشف جسد مرد جوانی در محور پونل به خلخال

سی ام فروردین، روز آزمایشگاه

تحقق بودجه شهرداری ارومیه در سال 1403 منوط به مشارکت مردم است

ادامه مسابقات بسکتبال لیگ دسته دو باشگاه‌های کشور در مهاباد

اختصاص 350 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه طرحهای آبیاری در شهرستان مهاباد

ترک‌های امیرچقماق جدی است

ترابی هم از عالیشاه عقب نیفتاد!

عملیات عمرانی سردرب بازار حرم‌خانه تبریز آغاز شد

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

3 مصدوم حاصل تصادف 2 دستگاه پژو 405 در محور ایرانخواه تکاب

علاقه مردم آذربایجان به مرحوم حسنی بی حد و اندازه است

دو برابر شدن کشت دانه روغنی کلزا در میاندوآب

روحانی جهادی خوی درگذشت

سیلاب به 5 هزار هکتار موزستان زرآباد خسارت سنگین وارد کرد +فیلم

ساخت کمپینگ گردشگری غار سهولان مهاباد

گرامیداشت یاد و خاطره سردار سرلشکر حجازی در مهاباد

3 اردوگاه اسکان اضطراری در سیستان و بلوچستان راه‌اندازی شد

زنوزی: سرمربی جدید تراکتور هم خارجی است

سرمربی جدید تراکتور خارجی و در حال مذاکره است

خانم های باردار میوه های بهاری بخورند یا نه؟

60 درصد اعتبارات ملی و استانی تخصیص یافته است

افزایش سرانه فضای ورزشی مدارس اردبیل

تاکید بر اتمام طرح عظیم راه آهن اردبیل تا پایان سال

72 میلیارد تومان کسری فوق العاده ویژه کارکنان جبران شد

ادامه مسابقات بسکتبال لیگ دسته دو باشگاههای کشور در مهاباد

سرو گیراسی بهترین بازیکن ماه مارس 2024 بوندسلیگا

معارفه اعضای نظام دامپزشکی آذربایجان غربی

میاندوآب از قطب‌های مهم دامپروری آذربایجان غربی است

توسعه همکاریهای دانشگاه فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی با صاحبان صنایع و خدمات

تولید سالانه سه هزار و 500 تن قارچ خوراکی در آذربایجان‌غربی

وضعیت نامطلوب محیط کسب و کار اصلاح می شود

بهره گیری از ظرفیت مغفول سازمان بورس در اردبیل

سومین یادواره شهیدِ مدافع حرم سردار حجازی در اردبیل

راهپیمایی سراسری حمایت از عملیات تنبیهی وعده صادق پس از نماز جمعه در اردبیل

حمایت مردم اردبیل از اجرای طرح «نور» فراجا

72 میلیارد تومان کسری فوق العاده ویژه کارکنان جبران شود