پیام آذری

آخرين مطالب

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل:

پارک اردبیل جزو 10 پارک آخر کشور است/کلنگ‌زنی ساختمان پارک در سفر رئیس جمهور به اردبیل اجتماعي

پارک اردبیل جزو 10 پارک آخر کشور است/کلنگ‌زنی ساختمان پارک در سفر رئیس جمهور به اردبیل
  بزرگنمايي:

پیام آذری -
رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل گفت: پارک علم و فناوری استان اردبیل در سطح سه کشور قرار دارد و جزو 10 پارک آخر ایران محسوب می‌شود.
حبیب ابراهیم‌پور در گفتگو با ایسنا، منطقه اردبیل، اظهار کرد: در حوزه شرکت‌های دانش بنیان و مراحل رشد و تعالی آنها کم‌لطفی‌هایی را شاهد بودیم به طورری که در سال‌های اخیر بیشتر از این می‌توانستیم در شناسایی و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و معرفی محصولات و برند آنها موفق عمل کنیم.
وی ضرورت حمایت مادی و معنوی را از این شرکت‌های فناور و دانش بنیان یادآور شد و خاطرنشان کرد: نمایشگاه دستاوردهای 40 ساله انقلاب فرصتی بود تا ما تمامی اقدامات و فعالیت‌های انجام شده در معرض دید و محک مردم قرار دهیم تا راه جدید براساس پیشنهادات و نظر مردم گشوده شده و به سمت تعالی بیشتر سوق پیدا کنیم.
رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل افزود: برخی از شرکت‌های حاضر در پارک به مرحله تجاری‌سازی و یا مرحله نهایی فناوری و تولید محصول رسیده‌اند که ما با توجه به شرایطی که در پارک داریم سعی می‌کنیم تا از شرکت‌ها و محصولات آنها به نوعی حمایت کنیم.
ابراهیم‌پور ادامه داد: پارک‌ها از سال 69 در کشور فعالیت خود را آغاز کردند و در استان اردبیل بعد از سه دهه موفق شدیم از سال 93 پارک را را‌ه‌اندازی کنیم که از آن به عنوان محصول ناب انقلاب یاد می‌شود.
وی به استقرار شرکت‌ها و مجموعه‌های تولیدکننده فناور در محل پارک اشاره کرد و گفت: از سال 93 تاکنون بیش از 145 واحد و هسته فناور شکل گرفته‌اند به طوری که هم اکنون 8 شرکت دانش بنیان در این استان اقدام به تولید محصول با برندهای مختلف می‌کنند.
رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل با بیان اینکه به هیچ وجه در این شرکت‌ها، واحدها و هسته‌های فناور محدود نمی‌شویم، تصریح کرد: با حمایت استاندار اردبیل و شهرک‌های صنعتی سعی در گسترش فعالیت شرکت‌ها و مجموعه‌های تولیدی بخش خصوصی داریم و در همین راستا قرار است در 15 هکتار زمین و در سفر رئیس جمهور ساختمان پارک کلنگ‌زنی شود.
ابراهیم‌پور بیان کرد: ما در حال حاضر در یک ساختمان استیجاری فعالیت می‌کنیم که مجبور هستیم بیش از یک هشتم بودجه جاری خود را ماهانه 34 میلیون تومان صرف اجاره ساختمان کنیم در حالی که با احداث ساختمان و صرفه‌جوئی از این محل به راحتی می‌توانیم ماهانه 7 واحد و هسته فناور را مورد حمایت قرار دهیم.
وی اظهار کرد: براساس ارزیابی انجام شده ما به جای پرداخت دو میلیارد تومان هزینه ساختمان استیجاری می‌توانیم با تامین این مبلغ و کمک سایر دستگاه‌ها هر چه سریعتر ساختمان خود را احداث و به صورت موقت در یکی از ساختمان‌های دولتی بلااستفاده مستقر شویم.
رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل خاطرنشان کرد: هر قدر فضا در اختیار ما قرار گیرد ما آماده استقرار هسته‌ها و واحدهای فناور هستیم که به تدریج این مجموعه‌ها می‌توانند به شرکت‌های دانش بنیان تبدیل شوند.
ابراهیم‌پور در مورد کاهش جمعیت دانشجویی و ضرورت استفاده از فضای خالی دانشگاه‌ها به عنوان مراکز رشد و هسته‌های فناور بیان کرد: ما آمادگی داریم با توجه به افزایش 60 درصدی بودجه پارک‌ها از این فضاها استفاده کرده و بستر حضور جوانان به ویژه افراد جویای کار را بر محور فناوری‌های جدید و شرکت‌های دانش بنیان به وجود آوریم.
وی اضافه کرد: با رایزنی‌هایی که با نمایندگان استان آغاز کرده‌ایم امیدواریم پیشنهاد بهره‌مندی 1.5 درصدی از بودجه سه درصد پژوهش را به حوزه فناوری‌های جدید مصوب کنند تا این رقم به حساب پارک با هدف توسعه شرکت‌ها و واحدها و هسته‌های فناور تزریق شود.
رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل به پرداخت تسهیلات 30 تا 100 میلیون تومانی با نرخ سود بسیار پائین برای کسب و کارهای فناورانه اشاره کرد و افزود: نباید تخصیص این منابع و پرداختی‌ها به توافق روی کاغذ ختم شود بلکه امیدواریم در عمل این اتفاق مبارک رخ دهد.
ابراهیم‌پور بیان کرد: ما قصد داریم این 145 واحد فعال استان را در سال آینده دو برابر و برای سال 99 سه برابر افزایش دهیم که در همین واحدها زمینه اشتغال دو تا 20 نفر به صورت مستقیم فراهم می‌آید.
وی ضرورت نگاه صادرات‌محور را برای توسعه شرکت‌های دانش بنیان یادآور شد و تصریح کرد: 21 شرکت در این حوزه فعال هستند که در شمالغرب در تولید محصول و صادرات پیشقدم می‌باشند.
رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل اظهار کرد: ما اخیرا رایزنی را با شرکت تولیدی نوشابه از گیاهان دارویی و همچنین تولید دستگاه‌های میوه خشک‌کنی شروع کردیم تا با حضور در استان اردبیل بتوانند با برند مشهورتر توان خود را عرضه کنند.
ابراهیم‌پور بیان کرد: حدود 46 واحد مستقر در پارک که محصولات آنها در حال تجاری‌سازی است خود زمینه‌ساز اشتغال و ارزآوری بیشتر خواهد بود که به یقین در سا‌ل‌های آینده با افزایش توانمندی آنها می‌توانیم صادرات را در این حوزه تقویت کنیم.
وی گفت: ما به هیچ وجه فعالیت خود را محدود به برگزاری استارت‌آپ و یا رویداد شتاب نکردیم بلکه برگزاری 7 استارت آپ در سالجاری با مشارکت بخش خصوصی باید خروجی مشخصی داشته باشد که تاکنون متولیان برگزاری هیچ آمار و اطلاعاتی از ورود ایده‌های جدید و تبدیل آنها به محصول خلاقانه ارائه نکرده‌اند.
رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل از ساماندهی برگزاری استارت‌آپ‌ها با نظم و انضباط و خروجی مشخص خبر داد و اظهار کرد: باید در این زمینه ساماندهی به شکل دقیق انجام شود تا پارک علم و فناوری استان اردبیل که در سطح سه کشور و جزو 10 پارک آخر ایران قرار دارد بتواند جایگاه خود را ارتقا دهد.
ابراهیم‌پور در پایان تصریح کرد: ما در حال حاضر تنها با 14 نفر نیرو و یک چارت ناقص تمام کارها و فعالیت‌ها را در پارک انجام می‌دهیم و برای تکمیل 28 نفر چارت سازمانی پارک جذب نیرو به تعداد 14 نفر نیز در سال آینده هدفگذاری شده تا ارتقای سطح پارک استان را به سطح دو شاهد باشیم.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/127311/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تیپ و چهره تازه «جمیله زن تقی» سریال پایتخت در 49 سالگی/ تصاویر

باندهای سازمان‌یافته قاچاق دختران چگونه متلاشی شد؟

کودک ارومیه‌ای در استخر آب باغ غرق شد

افزایش خط تولیدِ شیرآلات ساختمانی در گرمی

نگرانی آمریکا از تقویت همکاری‌های تهران و اسلام‌آباد

بررسی مسائل و وضعیت فاضلاب معابر شهر سلماس

دیدار کارگران با رهبر انقلاب آغاز شد

اجرای خط دوم انتقال آب سد یامچی به تصفیه خانه آب اردبیل

حمید مطهری سرمربی موقت تراکتور؛ یحیی گل محمدی به زودی در تبریز

توزیع 8500 تن آسفالت در 61 معبر شهری تبریز

حضور زنان در ورزشگاه تبریز تا اطلاع ثانوی ممنوع

موزه فسیل مراغه گنجینه‌ای از مهره داران ارزشمند

پلمب 5 مطب غیرمجاز دندانپزشکی و زیبایی زیرزمینی در تبریز

3 هزار مورد تغییرکاربری زمین‌های‌کشاورزی در آذربایجان‌غربی شناسایی شد

آذربایجان شرقی مبدأ صادرات به 103 کشور دنیا

اعزام کاروان های عمره مفرده آذربایجان شرقی از ششم اردیبهشت ماه

بازدید نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران از معاونت توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی

کشف گوشی‌های قاچاق در نوار مرزی آذربایجان غربی

دختر 10ساله‌ام زباله‌‌ها را در کمدش قایم می‌کند

برگزاری رقابت‌های بین المللی کشتی فرنگی نوجوانان جام صفوی از فردا

دستگیری زن همسر کُش در اردبیل

پرداخت 3500میلیارد تومان تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در استان اردبیل

برگزاری جلسه ستاد حجاب و عفاف در دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل

تعمیر شیرهای فشارشکن ١٥٠میلی متری خط انتقال فیرورق

تکرار قصه ناتمام زن‌کشی/ زیبا؛ زن ارومیه‌ای که تاوان طلاقش را با مرگ داد

پایان حضور یک ساله مطهری در تیم ملی

تداوم اجرای طرح غربالگری رانندگان پرخطر در آذربایجان‌شرقی

کشف گوشی قاچاق در نوار مرزی استان آذربایجان غربی

هشدار هواشناسی برای سیلاب در 21 استان

حامد آهنگی در کنار پسرش با تیپ و استایلی متفاوت/ عکس

4/5 تن مواد غذایی و پروتئینی غیربهداشتی در شاهین‌دژ معدوم شد

عاقبت فرار از خانه به‌عشق خواستگار شیشه‌ای

پیش به سوی کیش ایمن‌تر/ استخدام آتش نشان آقا از میان کیشوندان

شاعر کیشوند، "وعده‌ی صادق" را روایت کرد: نشست مرهم از این مژده بر جراحت قدس

دستگیری زن همسرکُش کمتر از 24 ساعت در اردبیل

شکست نماینده اردبیل در لیگ دسته 2 فوتبال

ضرورت پاکسازی معابر شهر‌ی از خاک و نخاله

116هزار روستایی و کشاورز در لرستان بیمه شدند

عکس/ رئیسی پاکستان را به مقصد سریلانکا ترک کرد

کسب رتبه هفت کشوری گمرکات آذربایجان شرقی در مبادلات تجاری

مبادلات گمرکی آذربایجان شرقی 11.15 درصد افزایش یافت

عضویت 106 هزار نوجوان در کانون های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی

افزایش 11.15 درصدی مبادلات گمرکی آذربایجان شرقی

تحریم‌ های سفت و سخت و جدید آمریکا علیه ایران

افزایش کرایه‌‌ های تاکسی از این حد ممنوع شد

آغاز همایش ملی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی سراسر کشور

ماجرای تجاوز 4 پسر جوان به دو دختر نوجوان

ضارب دختران دانش‌ آموز در آمل دستگیر شد

فاز دوم ساخت بیمارستان تأمین‌اجتماعی مهاباد کلید خورد

تخصیص 108 میلیارد اعتبار برای طرح های آب و خاک محمودآباد