پیام آذری

آخرين مطالب

ادامه حضور داریوش شجاعیان در استقلال غیرقانونی است؟ ورزشي

ادامه حضور داریوش شجاعیان در استقلال غیرقانونی است؟
  بزرگنمايي:

پیام آذری - بر اساس ادعای باشگاه ماشین سازی ادامه حضور شجاعیان در استقلال غیرقانونی است و او بر اساس قرارداد سه جانبه باید به ماشین سازی تبریز برگردد.
به گزارش ایسنا، باشگاه ماشین سازی مدعی شده که "با توجه به عدم پایبندی تیم استقلال و داریوش شجاعیان به تعهدات خود بر اساس قرارداد سه جانبه این بازیکن به‌طور غیرقانونی در تیم استقلال بازی می‌کند. "
در همین رابطه روابط عمومی باشگاه ماشین سازی تبریز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که در تاریخ 96/3/28 طبق توافق سه جانبه بین باشگاه استقلال تهران و گسترش فولاد تبریز (ماشین سازی فعلی) و داریوش شجاعیان در محل دفتر باشگاه استقلال در تهران منعقد گردید، هر کدام از چک‌های تحویلی در موعد مقرر پاس نشود، بازیکن به باشگاه اول خود برگردد که متأسفانه از مورخه 96/12/26 قریب به یک سال پیش، چک 30 میلیارد ریال عهده مؤسسه مالی و اعتباری کوثر پاس نشده و مراجعه نماینده ماشین سازی به باشگاه استقلال تهران برای وصول آن بی نتیجه بوده است.
مصدومیت بازیکن داریوش شجاعیان و دوری از میادین ایشان مزید بر علت شد تا باشگاه استقلال تهران نسبت به تعهدات خود بی تفاوت باشد. باشگاه ماشین سازی تبریز در ادامه این ماجرا با فرجه زمانی پنج ماهه به استقلال تهران در صدد حل‌وفصل این ماجرا بود که درنهایت با بی توجهی آنها به تعهدات مکتوب، الزاماً به کمیته تعیین وضعیت بازیکنان شکایت شد و این کمیته با توجه به کثرت پرونده‌ها، به مدت سه ماه پرونده مذکور را مسکوت نگه داشت تا اینکه در جلسه‌ای که در تاریخ 97/8/2 با حضور نمایندگان هر دو باشگاه در کمیته مذکور برگزار شد و قول آنها برای تسویه حساب تا تاریخ 97/10/2 نیز بی تأثیر بود.
کمیته تعیین وضعیت بازیکنان نیز با فوت وقت بسیار، تاکنون رسیدگی مطلوبی به پرونده نداشته و مکاتبات با حضور و پیگیری از طرف باشگاه تبریزی بی نتیجه مانده است. جهت تنویر افکار عمومی به اطلاع می‌رساند شرط سه جانبه هر دو باشگاه و بازیکن این بود که اگر هرکدام از چک‌ها پاس نشود بازیکن باید به تیم اول خود برگردد و این شرط طبق ماده 10 قانون مدنی انشا شده است ولی بدیهی است شرط واضح قراردادی مبتنی بر استرداد بازیکن بوده و به زعم ما تداوم حضور ایشان به دلیل عدم وصل چک موردنظر، در ترکیب استقلال غیر قانونی است و کمیته محترم وضعیت بازیکنان در راستای ادای وظیفه خود تاکنون می‌بایست به این شکایت که مدت‌هاست متوقف شده است، رسیدگی می‌کرد زیرا اطاله دادرسی اسباب حضور غیر قانونی بازیکن را در باشگاه جدید وی فراهم نموده و باشگاه تبریزی را متضرر کرده است.

واکنش تند معاون باشگاه استقلال به نامه‌ باشگاه ماشین‌سازی:
خطیر: آقای نصیرزاده، برای خوش‌خدمتی راه‌های بهتری هست/ شما ساده‌ترین قوانین فیفا را نمی‌دانید!
معاون ورزشی باشگاه استقلال در واکنش به نامه باشگاه ماشین‌سازی که در آستانه دیدار حساس آبی‌های پایتخت مقابل تراکتورسازی خواهان بازگشت داریوش شجاعیان شده، واکنش تندی نشان داد.
به گزارش ایسنا، باشگاه ماشین‌سازی تبریزی با ارسال نامه‌ای به باشگاه استقلال خواهان بازگشت داریوش شجاعیان به این تیم شد. ماشین‌سازان در این نامه مدعی شدند که با توجه به بند 5 قرارداد منعقد شده بین طرفین و عدم پاس شدن یکی از چک‌ها به مورخ 25/‏12/‏96‬ قرارداد بین آن‌ها فسخ شده و حضور این بازیکن از تاریخ 07/‏01/‏97‬ در استقلال غیرقانونی است و شجاعیان باید تا روز جمعه به تبریز و تیم سابقش بازگردد.
در همین رابطه علی خطیر، معاون ورزشی باشگاه استقلال در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: من نمی‌دانم که هدف دوستان در آستانه بازی با تراکتورسازی از انتشار نامه‌ای که منبع و مرجع حقوقی ندارد چیست؟ این در حالی است که آن‌ها ادعای حقوق‌دانی‌شان می‌شود. هدف از این کار جز ضربه زدن و فشار از طریق افکار عمومی به بدنه باشگاه استقلال نیست. همه می‌دانیم که باشگاه ماشین‌سازی و تراکتورسازی یک باشگاه هستند که این مالکیت مشترک کاملاً مخالف بند ٢ ماده ٢٠ اساسنامه فیفاست که این موضوع فقط در فوتبال ایران رخ می‌دهد. مالکیت مشترک دو باشگاه خلاف مقررات فیفا است که به خاطر مسائل تبانی است و به همین خاطر که فیفا جلوی این کار را گرفته است.
او افزود: در آستانه بازی با تراکتورسازی، آن‌ها یک نامه‌ای که هیچ منبع و مرجع حقوقی ندارد منتشر کردند. دوستان، نقل و انتقالات فوتبال را با بنگاه و معاملات ماشین اشتباه گرفته‌اند. آن‌ها نمی‌دانند که این فوتبال است و قوانین خودش را دارد. آقای نصیرزاده، این ساده‌ترین قانون فیفاست که می‌گوید هیچ بازیکنی را به زور نمی‌توانید به باشگاه سابقش بازگردانید که اگر ممکن بود باشگاه ریزه اسپور مهدی طارمی را برمی‌گرداند. آقای نصیرزاده اگر می‌خواهی برای رئیست خوش خدمتی کنی، راه‌های بهتر وجود دارد نه اینکه بخواهی در آستانه یک دیدار بزرگ برای استقلال حاشیه درست کنی. شما چندین بار به ما گفتی که این نامه‌ها را جدی نگیر چون آقای زنوزی به ما فشار می‌آورد و مجبوریم برای راضی کردن او این نامه‌ها را بفرستیم. مگر آقای زنوزی مالک باشگاه تراکتور نیست و شما چندین جا فرمودید ایشان ارتباطی به باشگاه ماشین سازی ندارد. حال سوال اینجاست چرا ایشان باید برای بازگرداندن داریوش شجاعیان به شما فشار بیاورد؟
معاون ورزشی باشگاه استقلال ادامه داد: آقای نصیرزاده اگر نامه می‌فرستی چرا آن‌ها را در اختیار رسانه‌ها قرار می‌دهی؟ اگر می‌خواهی رئیست را خوشحال کنی، راه‌های بهتری وجود دارد. شما در جلسه کمیته تعیین وضعیت در حضور آقای وثوق احمدی اعتراف کردی که "من هم قبول دارم نمی‌شود شجاعیان را بازگردانی ولی زنوزی فشار می‌آورد. "
خطیر در پایان گفت: ما قبول داریم که به باشگاه ماشین‌سازی 200 میلیون تومان بدهی مالی داریم و مطمئناً به زودی این مبلغ به شما پرداخت خواهد شد.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/126757/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!

پیروزی 15 بر صفر تیم شرکت گاز آذربایجان غربی در زنجان

تولید سالانه بیش از 100 هزار تن یونجه در شهرستان میاندوآب

14 سیلو برای خرید گندم مازاد بر نیاز زارعین در آذربایجان غربی آماده سازی شده است

پرداخت 24 میلیارد تومان تسهیلات بنیاد برکت در اشنویه

گرامیداشت سومین سالگرد شهادت سردار شهید سید محمد حجازی در خوی

آب شرب روستا‌های کیله و بالابان پیرانشهر تأمین شد

ضرورت ایجاد مدرسه فرزانگان و تیزهوشان در هشترود

دستگیری سارقان سیم و کابل‌های برق در مراغه

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

تغییر چهره «گلنار» سریال گلیدخت بعد 3 سال

اولتیماتوم یک ماهه به تکمیل تصفیه خانه پساب مشگین شهر

رفع تصرف 50 هکتار از اراضی ملی در بوکان

امسال 93 هزار تُن گندم در میاندوآب برداشت می‌شود

رفع نشتی مخزن هوائی روستای گلمرز شهرستان ارومیه

هشدار فعالیت سامانه بارشی تا دوشنبه

تصاویری از سیلاب در شهرستان زرآباد

تامین آب شرب روستا‌های کیله و بالابان شهرستان پیرانشهر

بررسی پروژه‌های اجرایی بهره برداری و توسعه آب شرب شهرستان میاندوآب

بازدید شبانه از واحد‌های شبکار نیروگاه سیکل ترکیبی ارومیه

بررسی مشکلات سرمایه‌گذاری در کمپینگ غار سهولان مهاباد

معاون استاندار آذربایجان‌شرقی: هیچ نفوذ ریزپرنده یا غیره رخ نداده

دستگیری سارقان سیم کابلهای برق در مراغه

وضعیت تاسیسات هسته‌ ای اصفهان بعد از حادثه امروز

واکنش فرمانده کل ارتش به انفجار در اصفهان

هواشناسی آذربایجان‌غربی نسبت‌به رگبار باران و رعدوبرق هشدار داد

صید ماهی در سد مهاباد متوقف شد

صیدماهی در دریاچه سد مهاباد متوقف شد

جلوه گری شکوفه‌های درختان در طبیعت شهر قطور + تصاویر

دستگیری عامل ایجاد مزاحمت در بوکان

حادثه رانندگی در محور ارومیه_سلماس

افزایش 15 درصدی صید ماهی از دریاچه سد مهاباد

حادثه رانندگی در محور مرگنلر _ چایپاره

لزوم فرهنگ سازی مناسب برای مشارکت مردم در احیای دریاچه ارومیه

وضعیت آب‌وهوا طی روزهای آینده/ بارش باران در این استان‌ها

ارتش اسرائیل مشغول به خود؛ رسانه‌های ضدایرانی مشغول حمله خیالی بزرگ به ایران!

شلیک پدافند در پی مشاهده شئ مشکوک در آسمان تبریز

ریزپرنده به آسمان تبریز نفوذ کرده است؟

لزوم ایجاد مدرسه فرزانگان و تیزهوشان در هشترود

قاب هایی جالب از تیپ و چهره «محمد» سریال ستایش در کنار همسرش

پیش بینی برداشت بیش از 90 هزار تن گندم در میاندوآب

ریزپرنده به آسمان تبریز نفوذ کرده است؟ /توضیحات معاون سیاسی استاندار درباره فعال شدن پدافند هوایی

(ویدیو) اولین تصاویر تبریز بعد از شنیده شدن صدای چند انفجار

فیلمی از وضعیت امروز شهر تبریز پس از برخی اخبار در مورد حادثه امنیتی

مخالفت آمریکا با عضویت فلسطین در سازمان ملل

مهران رجبی: اگر تودل‌برو نبودم همه جا نبودم

بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد؛ آیا بارندگی‌ها، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟

امیدوارم مدیران تراکتور تصمیم عجولانه‌ای برای نیمکت تیم نگیرند

تبریز در امنیت و آرامش کامل است

شلیک پدافند هوایی در تبریز