پیام آذری

آخرين مطالب

ملت ایران امنیت را بزرگترین سرمایه تلقی می کنند سياسي

ملت ایران امنیت را بزرگترین سرمایه تلقی می کنند
  بزرگنمايي:

پیام آذری- محمدمهدی شهریاری در جلسه شورای اداری سردشت، افزود: در 40 سالگی انقلاب باید همدلی، انسجام و وحدت بین مردم و مسوولان را به خوبی نشان دهیم زیرا این موضوع در آینده کشور بسیار موثر است.
وی اضافه کرد: دشمنان این نظام در حالی که هنوز انقلاب نهال نوپایی بود به دسیسه و توطئه علیه آن اقدام کردند چون از ظرفیت های مردمی آن احساس خطر می کردند.
شهریاری اظهار داشت: دشمن با خروج از برجام در جهت فشارهای اقتصادی بر ملت ایران برآمدند و با پول های سعودی و برنامه های صهیونیستی سعی در ایجاد آشوب در داخل می کنند تا ما چهل سالگی انقلاب را جشن نگیریم اما با آگاهی و حضور هوشیارانه مردم در تمامی صحنه ها برنامه های آنان نقش بر آب شده است.
وی گفت: استعدادها و ظرفیت های سرمایه ای و فکری خوبی در کشور وجود دارد که این تحریم ها بر رشد و شکوفایی آنها اضافه کرده است به طوری که اگر فشارهای اقتصادی نبود در تمامی بخش های توسعه ای به خودکفایی نمی رسیدیم.
شهریاری اضافه کرد: ملت ایران نشان داد که با دست های خالی قادر هستند در برابر قدرت های غربی مقاومت کنند و دشمنان در هشت سال دفاع مقدس این توانایی ملت ایران را به چشم خود مشاهده کردند.
شهریاری گفت: دانشمندان جوان ایران اسلامی با اتکا به دانش بومی به موفقیت های بزرگی در عرصه های مختلف علمی دست یافته و ثابت کرده اند که می توان به جوانان اعتماد کرد و برای آبادانی و عمران کشور از آنان بهره گرفت.
وی با بیان اینکه در چنین شرایط اقتصادی وظیفه مسوولان استفاده و هزینه کرد امکانات و استعدادها در بهترین وضعیت هاست، افزود: امروز ایران اسلامی در سایه انقلاب به اقتدار رسیده و این وضعیت از دستاوردهای شاخص انقلاب اسلامی است.

** رسمی شدن مرز کیله در دستور کار قرار دارد
استاندار آذربایجان غربی بیان کرد: سردشت از ظرفیت های بسیاری نسبت به سایر شهرستان های استان برخوردار است اما برخی ناهماهنگی ها از سوی مدیران بر عقب ماندگی این شهرستان تاثیرگذار بوده است.
وی گفت: سردشت وارث تمدن های کهن و تاریخی منطقه با قابلیت های جهانی همچون خواهرخواندگی با هیروشیمای ژاپن است ولی متاسفانه از ظرفیت ها و بُرد جهانی آن به خوبی بهره گرفته نشده است.
شهریاری افزود: در سال های گذشته از ظرفیت های این شهرستان غفلت شده است و از این رو تا جایی که می توانیم باید برای سردشت کارهای ویژه ای انجام می دهیم تا به جایگاه واقعی خود برسد.
وی با بیان اینکه در مدت حضورش در استان بیشتر به شهرستان های عقب مانده توجه داشته، گفت: اگر در گذشته تبعیض و ناعدالتی وجود داشت در این مدت دوباره تکرار نمی شود و عدالت در توزیع بودجه مورد توجه قرار دارد تا درصد بیشتری از اعتبارات به مناطق کمتر برخوردار تخصیص یابد.
شهریاری با بیان اینکه رسمی شدن مرز کیله همواره پیگیری شده است، تاکید کرد: این مساله حتی در سفر اخیر معاون اول رییس جمهوری به عراق نیز در دستور مذاکرات قرار گرفت و رییس کمیسیون سیاست خارجه کشورمان نیز این موضوع را در ملاقات با سفیر عراق پیگیری کرد.
وی گفت: ما در رابطه با رسمی کردن مرز کیله مشکلی نداریم و مشکل ما بیشتر طرف مقابل است که باید راضی شود تا اینکار را انجام دهیم و این امر همواره در دستور ملاقات مسوولان دو کشور قرار گرفته است تا به نتیجه برسد.

** توزیع سهمیه سوخت در مناطق مرزی افزایش یافته است
شهریاری گفت: درآمد ما از 12 هزار تن سوخت سهمیه آذربایجان غربی که قبلا بین سه شهرستان سردشت، پیرانشهر و اشنویه توزیع می شد، حدود 100 میلیارد ریال در سال بود اما در این سه سال به حدود 400 میلیارد ریال رسیده است.
وی اضافه کرد: تامین تغذیه روزانه رایگان برای 75 هزار دانش آموز در 970 کیلومتر مرز استان، تامین هزینه تمامی دانش آموزان پیش دبستانی و بازمانده از تحصیل، مسکونی روستایی و غیره از جمله خدمات در این رابطه بوده است.
وی در ادامه سخنانش از فرماندار سردشت خواست تا با ارایه طرح هایی که موجب جهش در توسعه این شهرستان می شود، روند پیشرفت همه جانبه این شهرستان مرزی را تسریع بخشد.
سرپرست فرمانداری سردشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه مشکلی از نظر امنیتی در این شهرستان وجود ندارد، گفت: برای دهه مبارک فجر برنامه های فرهنگی و عمرانی خوبی در سطح شهرستان در حال اجراست.
اقصی نخشی پور گفت: تعطیلی و نیمه تعطیلی واحدهای شهرک صنعتی، نابسامانی محورهای مواصلاتی و جاده های روستایی، مشکل آب تحت فشار ربط، کمبود فرصت های شغلی، نارسایی های حوزه مصدومان شیمیایی و اقلام دارویی و وضعیت بحرانی در شهرداری ها از جمله مشکلات این شهرستان است.
امام جمعه سردشت نیز در این جلسه اظهار داشت: انقلاب اسلامی با وجود بدخواهان نظام و با مدیریت مقام معظم رهبری و همدلی و همگرایی ملت شریف ایران چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب را جشن می گیرد.
ماموستا محمود واوی افزود: ترور دولتمردان در اوایل انقلاب، هشت سال دفاع مقدس، تحریم ها ظالمانه، بدعهدی های برجام، فتنه و غیره روز به روز سبب تقویت و استواری این نظام شده است.
وی ادامه داد: مردم سردشت همواره در تیررس مستقیم خمپاره و توپ باران رژیم بعث عراق بودند و وجود دهها شهید و هزاران مصدوم شیمیایی گواهی بر مظلومیت و محرومیت مردمانی است و عقب ماندگی از شاخص های توسعه در شان آنها نیست.
وی بیان کرد: این شهرستان از نظر راه های مواصلاتی در بن بست قرار دارد و اگر از لحاظ اقتصادی هم به حاشیه برود شاهد وخامت وضعیت این مردم خواهیم بود چون کوچکترین آثار گرانی یا کمبود در مرکز استان و شهرهای همجوار به صورت چند برابری در این شهرستان خود را نشان می دهد.
امام جمعه سردشت گفت: در سال های گذشته چون چشم انداز و نگاهی بلندمدت به تامین معیشت مردم در این شهرستان وجود نداشته بیشتر آنان به مرزهای موقتی «اشکان» و «قاسم رش» که دولت برای رفاه و درآمد مرزنشینان راە اندازی کرده وابسته بودند و چون مزایا و عایدات آن مرکز محور بوده، سهم برخورداری این شهرستان به حداقل رسیده است.
به گزارش ایرنا استاندار آذربایجان غربی برای شرکت در جشن های پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و افتتاح چند طرح عمرانی به شهرستان مرزی سردشت سفر کرده است.
سردشت با 74 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی و هم مرز با کشور عراق واقع شده است.

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/125077/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

رونمایی «بهبود فریبا» سریال پایتخت از تیپ و چهره جدیدش در 50 سالگی

تازه‌ترین اخبار از مناطق سیل‌زده بلوچستان/ برق وصل شد

زرآباد زیر آب؛ مدیریت بحران کجاست؟

برداشت خارج از عرف گیاهان خوراکی ممنوع است

امحای 113 تن فرآورده‌های خام دامی غیربهداشتی در آذربایجان‌شرقی

مرگ تلخ دو مرد در مرند داخل چادر مسافرتی (+عکس)

پیروزی نوجوانان طلایی‌پوشان مقابل رهروان تبریز

استان ایلام مفتخر به حضور 6 هزار ایثارگر ارتشی است

برگزاری نخستین جشنواره گندم، نان و شیرینى در جزیره کیش

نمایش انیمیشن پاندای کونگ فو کار 4 درسینما لبخند کیش

اجرای طرح تحقیقاتی عملکرد گندم در میاندوآب

ارتباط محور چابهار به نیک‌شهر برقرار شد

تصادف موتورسیکلت 2 جوان را به کام مرگ کشاند

یک کشته و پنج مصدوم در تصادف دو پراید در جاده اهر- مشگین شهر

مرگ تلخ دو مرد در مرند در داخل چادر مسافرتی

دستگیری عامل ایجاد تنش قومیتی در ورزشگاه ارومیه

امروز با سعدی: ما تماشاکنان بستانیم

جزئیات دقیق درباره حمله به کنسولگری ایران در پاریس

اهالی این استان‌ ها از امروز منتظر بارش باران باشند

علاقه جدی آژاکس: ژاوی گزینه اول ماست!

اتفاقات شب گذشته فرودگاه تبریز: از حمله به ون تراکتور تا درخواست جدایی بازیکنان

مرگ تلخ 2 مرد در مرند در داخل چادر مسافرتی

(ویدئو) بهار چشم‌نواز شهر بیله‌سوار

الگوبرداری استان های آذربایجان غربی و مازندران از طرح سفیران زیبایی قم

ببینید | جنجال بزرگ در تبریز؛ حمله هواداران به ون حامل بازیکنان تراکتور

دستگیری عامل ایجاد تنش قومیتی در ورزشگاه 3 هزاز نفری ارومیه

سقوط نوجوان 15 ساله از ارتفاعات شیخ ریواس اشنویه

حامیان طرح پنجره‌های امید در آذربایجان غربی، پنجره پر نور نیازمندان شدند

حادثه رانندگی در محور خوی-مرند

حمله هواداران تراکتور به ون حامل بازیکنان در فرودگاه تبریز

پیدا شدن بقایای 3 جوان مفقود شده در دامنه کوه سبلان

دومین پیروزی بسکتبالیست‌های مهابادی مقابل نماینده ایلام

قدردانی مردم تکاب از پاسخ قاطع سپاه پاسداران

لزوم توجه به محیط زیست

پیکر طلبه جهادگر و مردمی بر روی شانه‌های مردم در خوی

مسئولان به فکر حل مشکلات معیشتی مردم باشند

خدمات رسانی به سیل‌زدگان با همیاری تمامی نهادها و سازمان‌ها انجام می‌شود

سرپرست استقلال: مشکل تیم ما مالی است

(ویدئو) «پدر مهربان»، آهنگی برای تقدیر از کیم جونگ اون

استان اردبیل نیازمند احداث 814 کیلومتر بزرگراه است

تشدید برخورد با افزایش دهندگان خودسرانه قیمت کالا و خدمات در اردبیل

احداث 3 هزار و 180 واحد طرح نهضت ملی مسکن در اردبیل

پیدا شدن بقایای 3 جوان مفقود شده در ییلاقات سامانلو مشگین‌شهر

یک هزار و 257 واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد آذربایجان شرقی تحویل شد

برد تیم فوتبال نساجی در برابر تراکتور سازی تبریز

خواجه‌گیری: رابطه خوبی با نکونام دارم

رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل: آماده برگزاری دور دوم انتخابات هستیم

برخورد با افزایش خودسرانه قیمت کالا و خدمات در اردبیل

بسکتبالیست‌های مهابادی نماینده ایلام را هم از پیش رو برداشتند

عامل ایجاد تنش قومیتی در ورزشگاه ارومیه دستگیر شد