امسال 1250 مشاوره دارویی در آذربایجان غربی ارائه شده است
گفتگو
بزرگنمايي:
پیام آذری- فاطمه آقازاده افزود: از این
تعداد، 850 مورد مربوط به کمبود دارویی و 400 تماس مربوط به سوال های
دارویی بوده است.
وی اضافه کرد: نحوه مصرف، عوارض، مصرف در بارداری و
شیردهی، مسمومیت، شکایت شهروندان از داروخانهها، نحوه اختلاط داروها و
محلولهای تزریقی، نحوه نگهداری دارو، تداخلات و همچنین ارائه اطلاعات لازم
به همراهان فرد مسموم و گروه پزشکی در خصوص نحوه برخورد با یک بیمار مسموم
از جمله این سوال ها بوده است.
وی اظهار داشت: مرکز اطلاع رسانی دارو و
سموم آذربایجان غربی از ساعت هفت صبح تا 16 /چهار بعدازظهر/ پاسخگوی
شهروندان است که به زودی برای نخستین بار در کشور، در استان این مرکز 24
ساعته شده و هفت روز هفته توسط داروسازان خدمات لازم را به مردم ارائه می
کند.
مدیر اداره نظارت و ارزیابی مواد و فرآورده های دارویی معاونت غذا
و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت:
مرکز اطلاع رسانی دارو و سموم، سوالات دارویی مردم را با بهرهگیری از
آخرین نرم افزارهای روز دنیا و مراجع معتبر دارویی پاسخ می دهد.
آقازاده ادامه داد: در این مرکز سه نفر داروساز مشاور مشغول فعالیت هستند که به صورت مستقیم به سوالات و درخواست ها پاسخ می دهند.
هدف از راه اندازی سامانه 190 صیانت از اهداف عالی طرح تحول سلامت و جلب رضایت عمومی و ارتقاء کیفیت خدمات است.
لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/117702/