رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی کمپرسو سازی تبریز:
مراکز آموزشی علمی کاربردی، زمینه آشنایی دانشجویان با محیط واقعی کار را فراهم کنند
علمي
بزرگنمايي:
پیام آذری - رئیس مرکز آموزشی علمی کاربردی کمپرسوسازی تبریز گفت: مراکز آموزشی علمی کاربردی استان میتوانند از طریق رایزنی با دستگاههای مربوطه و شرکتها، زمینه را برای آشنایی دانشجویان با محیط واقعی کار و کسب مهارتهای رشتههای فنی و مهندسی را فراهم کنند.
وحید عسگری خواه با اشاره به نقش دانشگاه علمیکاربردی در کاربردی کردن مهارتها و تبدیل علم به ثروت، اظهار کرد: رسالت اصلی دانشگاه علمی کاربردی، تبدیل مهارت و علم به ثروت است، این دانشگاه میتواند با بهره گیری از بخش خصوصی، دانشجویان و صاحبان صنایع را برای تبدیل علم به ثروت ترغیب کند.
وی هدف از برگزاری نمایشگاه اشتغال و کارآفرینی را تشویق مهارت آموزان برای ایجاد کسب و کار و ایجاد بستری مناسب جهت همکاری صنعت گران با دانشجویان برای تبدیل علم به ثروت دانست.
رئیس مرکز آموزشی علمی کاربردی کمپرسوسازی تبریز بیان کرد: مرکز آموزشی علمی کاربردی کمپرسو سازی با گسترش کیفی و کمی مهارتها و کارگاههای آموزشی و افزایش آزمایشگاهها در جوار شرکت کمپرسوسازی، بستر مناسبی برای ورود دانشجویان به بازار کسب و کار فراهم میکند.
وی افزود: در مرکز آموزشی کمپرسوسازی اکثرا رشتههای فنی و مهندسی وجود دارد، رشتهی مکانیک گرایش تاسیسات حرارتی و ورودتی، رشتهی کنترل، ابزار دقیق و... نیز جزو رشتههای مقطع کارشناسی و رشتهی مکانیک تاسیسات صنعتی، برق صنعتی، مدیریت و ایمنی کار نیز جزو مقطع کاردانی این مرکز است.
عسگری خواه با بیان اینکه در مرکز آموزشی علمی کاربردی کمپرسوسازی تبریز برای دانشجویان، 240 ساعت دورهی عملی و کارورزی برگزار میشود، افزود: دانشجویان میتوانند با حضور در این دورهها، مهارتهای دروس خود را به صورت نظری و عملی کسب کنند ولی متاسفانه دانشجویان به دلیل شاغل بودن تمایلی برای حضور در کلاسهای عملی ندارند؛ در حالی که هزینهی دورههای مرکز آموزشی علمی کاربردی در مقایسه با سایر مراکز آزاد، بسیار کم است.
لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/111500/