پیام آذری

آخرين مطالب

رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی:

زنجیره چرخه توسعه تکنولوژی باید در کشور تشکیل شود اجتماعي

  بزرگنمايي:

پیام آذری - جلسه توسعه همکاری های فیمابین جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی و شرکت شهرکهای صنعتی استان برگزار شد.
به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی دکتر ولی عاقلی رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی در این جلسه که با حضور مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی استان برگزار شد نبود برنامه ریزی مدون و دقیق را از علل عقب ماندگی کشور در توسعه متوازن دانست و افزود: مدیران دهه 60 با تسهیلگری انقلابی در راستای حل مشکلات موجود تلاش میکردند اما امروزه مسئله تامین بودجه قبل از اقدام به کار مطرح می شود و تازمانی که مشکل بودجه حل نشود حرکتی انجام نمی شود لذا لازم بود در دهه 70 تسهیلگری انقلابی تخصصی و علمی جایگزین تسهیلگری انقلابی می شد تا امروزه با کپی برداری از نظام های غربی در سرفصلهای آموزشی و اجرای آن در کشور بدون توجه به بومی سازی آنها با مشکلات زیادی روبرو نشویم. 
وی با اشاره به اینکه اتصال صنعت و دانشگاه در کشور کمرنگ است گفت: متاسفانه دروس تئوری دانشگاهها با صنعت ما متناسب نیست و این ناشی از همین کپی برداری غیر اصولی از نظام های آموزشی و صنعتی سایر کشورهاست که بدلیل عدم وجود عمق و ریشه در سطح گسترش یافته در حالیکه با بومی سازی می شد طرحها و ایده های جدیدی متناسب با شرایط و نیازهای کشور تولید کرد.
رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی باتاکید بر اینکه زنجیره چرخه توسعه تکنولوژی باید در ایران تشکیل شود اظهار کرد: فرهنگ زنجیره ارزش در کشورما دارای مفهوم به معنای واقعی نیست چرا که اطلاعات، منابع انسانی و سرمایه و.. در قالب تسهیلگری و به شکل زنجیره بدون شناسایی نقاط ضعف و قوت و توجه به فرصت و تهدیدها،توانمندسازی و اتصال به بازار وارد صنعت نشده لذا اتصال حلقه به زنجیره نامتوازن عیر ممکن است.
وی با اشاره به فعالیتهای علمی، پژوهشی و تحقیقاتی جهاد دانشگاهی استان یادآور شد: فعالیت 7آزمایشگاه مجهز به دستگاههای تخصصی و پیشرفته، فعالیت گروههای شیمی تجزیه،آلی،متابولیتهای ثانویه گیاهان دارویی و گروه پژوهشی مدیریت کسب و کار،مراکز خدمات تخصصی صنایع غذایی و شیمیایی بخشی از فعالیتهای جهاد دانشگاهی استان است.
دکتر عاقلی با اشاره به فعالیت مراکز رشد واحدهای فناور کشاورزی و 18 شرکت دانش بنیان در مجتمع تحقیقاتی جهاد دانشگاهی استان تصریح کرد: جهاد دانشگاهی استان در قالب شرکتهای دانش بنیان و مراکز رشد محصولاتی همچون موز،فیسالیس،کارلا و انواع گیاهان دارویی با تکنولوژی نوین و استفاده از آب کم کشت تولید کرده،همچنین استویا، گل محمدی و سیب پایه کوتاه به روش پروتکل کشت بافت را تولید می کند.
رییس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی با بیان اینکه هنوز تا رسیدن به هدف غایی توسعه فاصله داریم خاطر نشان کرد: تسهیلگری و آسان سازی مطالب پیچیده در راستای فهم عامه مردم و صنعتگران زمینه توسعه را فراهم‌می کند.
همچنین عبدلی مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی آذربایجان غربی نیز در این جلسه ضمن تبریک به جهاد دانشگاهی استان بخاطر فعالیتهای درخشان پژوهشی و علمی و راه اندازی مراکز رشد فناور و دانش بنیان که در شناسایی ظرفیتهای استان و تبدیل آنها به فرصتی برای اشتغال تلاش کرده و موفق بوده افزود: اولویت اصلی در استان باید اشتغالزایی باشد چرا که آذربایجان غربی ظرفیتها و پتانسیلهای فراوانی دارد که می شود بستر رشد و توسعه استان را با استفاده از این فرصتها و جذب سرمایه گذار فراهم کرد.
وی با اشاره به اینکه تولید ایده و فناوری می بایستی اولویت نخست در بحث حمایت از صنایع کوچک و متوسط قرار گیرد افزود: آذربایجان غربی با توجه به اینکه قطب کشاورزی در کشور محسوب می شود از ظرفیت و پتانسیل بالایی درزمینه صنایع تبدیلی و وابسته به کشاورزی برخوردار است و وظیفه ما نیز حمایت از صنایع تبدیلی و وابسته به آن جهت ایجاد اشتغال پایدار می باشد.
وی با اشاره به اینکه برگزاری رویداد کارآفرینی کشاورزی و صنایع وابسته در راستای حمایت از صنایع تبدیلی موجب توجه این شرکت قرار گفته است، تصریح کرد: می توان با همکاری مجموعه جهاد دانشگاهی و شرکت شهرکهای صنعتی و نیز تعامل سایر ارگانهای ذیربط از قبیل سازمان جهاد کشاورزی، سازمان صنعت، معدن و تجارت و دفتر امور هماهنگی استانداری نسبت به برگزاری هر چه با شکوه تر این رویداد در سطح ملی اقدام کرد.
عبدلی با بیان اینکه می توان از ظرفیت خوشه های صنعتی استان بالاخص خوشه صنعتی عسل، خوشه صنعتی محصولات باغی و خوشه عرقیات گیاهی و نقل و بیدمشک استان به عنوان خوشه های صنعتی فعال در ارتباط با بخش کشاورزی استان در برگزاری رویداد مذکور بهره برد ، گفت: باید بر نقش خوشه های صنعتی در راستای توسعه استان توجه ویژه ای داشت.
رئیس هیئت مدیره شرکت شهرکهای صنعتی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه مجموعه شرکت شهرکهای صنعتی استان بدنبال جذب سرمایه در بخش های صنعت و تولید می باشد، تصریح کرد: اولویت اصلی شرکت ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان و افراد جویای کار با بهره گیری از سرمایه های بخش خصوصی است و برای حمایت از صنعتگران برنامه ها و اقدامات ویژه ای بکار گرفته شده است.
عبدلی در ادامه، افزود: اعتماد به نفس و صرف فعل ما می توانیم و نیز صداقت کاری دو عاملی می باشند که می توانند موجبات رشد و اعتلای هر مجموعه ای را موجب شوند.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/108237/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شیوه صحیح آفتاب‌گرفتن بدون آسیب به پوست

پاکسازی کبد چرب و چربی سوز ترین دمنوش لاغری ها کدام هستند؟

آپنه خواب به قدرت حافظه آسیب می رساند

جدیدترین کمپین برند آمبرلا با نام سفر خوشبو

شیوع «تب طوطی» در اروپا؛ تایید مرگ 5 بیمار تاکنون

نوشابه‌های رژیمی احتمال ابتلا به بیماری قلبی را تا 20 درصد افزایش می‌دهد

کمبود آهن عاملی برای ابتلا به کرونای طولانی

دانشمندان برای اولین بار به کمک سلول‌های بنیادی «اندام‌های کوچک» ساختند

روند افزایشی مسمومیت با شوینده‌ها طی سال‌های اخیر

سازمان نظام پزشکی : 80 درصد افراد دچار اختلالات ستون فقرات هستند

خطرات مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه

مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه چه مضراتی دارد؟

ابتلا به نقرس با مصرف این نوشابه‌ها

حل مشکلات انتقال آب به دریاچه ارومیه

تعداد داروخانه‌های شهرستان خوی به 2 برابر افزایش یافت

تهدیدات مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه

در ارومیه چه خبر است؟ از قمه کشی رعب آور تا کورس های شبانه (فیلم)

دستگیری 4 نفر از اراذل و اوباش درگیری شب گذشته ارومیه

شناسایی و دستگیری عوامل نزاع و درگیری در ارومیه

اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله

پرداخت 15 میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه

بیش از 260 کیلومتر پروژه آزادراهی و بزرگراهی در آذربایجان شرقی در حال احداث است

زنان باردار از این مشکل بهداشتی بی‌خبرند

پایان کار طراح افسانه‌ای فرمول یک در ردبول

اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله

آذربایجان‌شرقی منتظر خبرهای خوب در حوزه راه است

تصرف و برداشت غیر مجاز بستر رودخانه تا گرانفروشی توسط ماسه شویی‌ها در اهر

ساعت و ترکیب احتمالی تراکتور - ذوب‌آهن در جام حذفی (امروز جمعه 7 اردیبهشت)

افتتاح 8404 واحد نهضت مسکن ملی در آذربایجان‌شرقی

رقابت 52 هزار نفر برای ورود به دانشگاه در آذربایجان‌غربی

آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی

گردهمایی مددکاران ترویجی شهرستانهای ارومیه، نقده و اشنویه

افتتاح هشت هزار و 404 واحد مسکونی در آذربایجان شرقی

4 کشته و مصدوم در تصادف محور مرگنلر-چایپاره

وزیر راه از قطعه ششم آزادراه تبریز- ارومیه بازدید کرد

دستور رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی به دادستانها و فرمانده نیروی انتظامی

هشت هزار و 404 واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی افتتاح شد

بوکان در سکوی نخست المپیاد آماده آذربایجان غربی

تخصیص اعتبار فوری برای آزادراه‌های آذربایجان شرقی

دستگیری عوامل نزاع و درگیری در پل قویون ارومیه

ارتباط میکروپلاستیک‌ها با حمله قلبی

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

میزان ماندگاری تزریق مزوژل جالپرو چقدر است؟

درمان تومورهای مغزی با فناوری شتاب‌دهنده ذرات «سرن»

زیبایی‌های غیرمتعارف؛ از «نصف کردن زبان» تا «گوش الاغی»

جدیدترین آمار مبتلایان و قربانیان کرونا در جهان

ابداع یک فناوری جدید برای درمان ناباروری

هشدار؛ این دارو تقلبی است

قطعی‌ترین درمان ریزش مو در زنان چیست؟