پیام آذری

آخرين مطالب

آذری جهرمی:

اتصال کارت بانکی به کارت سوخت/ 10 میلیون خودرو کارت سوخت ندارند سياسي

  بزرگنمايي:

پیام آذری - ارومیه - وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه امروز بیش از 10 میلیون خودرو کارت سوخت ندارند گفت: با اتصال کارت بانکی به کارت سوخت صرفه جویی قابل توجهی صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری مهر ، محمدجواد آذری جهرمی دوشنبه شب در جلسه شورای اداری سلماس اظهارداشت: احداث 80 سایت برای بهبود پوشش در این مناطق تا پایان امسال برنامه ریزی شده که با توجه به اعتبار مناسب در نظر گرفته شده، محقق می شود.
جهرمی با بیان اینکه علاوه بر توسعه اینترنت نسل های سوم و چهارم در روستاها، در 170 روستای آذربایجان غربی نیز عملیات اجرایی توسعه اینترنت خانگی و تلفن ثابت انجام می‌شود ادامه داد: در یک سال گذشته همه شهرهای آذربایجان غربی همراه با شهرهای کشور به اینترنت نسل سوم و چهارم همراه متصل و 650 روستای این استان هم به تلفن ثابت و اینترنت مجهز شده است.
وی با اشاره به اینکه آذربایجان‌غربی رتبه بیست و هشتم کشوری در شاخص فناوری اطلاعات را داراست، گفت: رقم پایین شاخص سواد از جمله عوامل این امر به شمار می رود.
جهرمی بیان کرد: همچنین عملیات اجرایی ایجاد ارتباطات تلفن ثابت و اینترنت خانگی برای 176 روستا، توسعه خدمات پهن باند موبایل برای 600 روستا و نیز تکمیل پوشش جاده ای برای 200 کیلومتر از جاده‌های کوهستانی فاقد پوشش با سرمایه‌گذاری یکهزار و 540 میلیارد ریالی در این سفر آغاز می شود و امیدواریم این طرح ها زمینه توسعه روز افزون زیرساخت های ارتباطی را فراهم کند.
وی با اشاره به اینکه آذربایجان غربی رتبه بیست و هشتم کشور در شاخص ICT را دارد، افزود: رتبه این استان باید با تلاش وزارت ارتباطات، نهادهای زیرمجموعه در استان و دستگاه های اجرایی مختلف افزایش یابد.
فناوری اطلاعات عامل اصلی انقلاب صنعتی چهارم در دنیا به شمار می رود
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات وضعیت پیشرفت دولت الکترونیک به لحاظ زیرساخت های فنی در کشور را خوب و مطلوب ارزیابی کرد و از تلاش برای ارائه مصوبه ای جدید در این زمینه خبر داد که حاوی یک سری الزام ها و شاخص ها باشد تا نتایج این پروژه برای تسهیل زندگی مردم ملموس شود.
آذری جهرمی با اشاره به ارائه گزارشی درباره پیشرفت استقرار دولت الکترونیک به دولت گفت: حوزه های مرتبط که ادارات فناوری اطلاعات در استان‌ها هستند، باید با سیاست هایی که در سطح ملی در حوزه توسعه الکترونیک اتخاذ می شود، آشنا شوند تا بتوانند برنامه ریزی های لازم را انجام دهند.
وی اضافه کرد: مهمترین نتیجه استفاده از فناوری اطلاعات، ارتقای بهره وری و بهبود خدمات و تولیدات در بخش های مختلف است و این بخش می تواند در کاهش هزینه ها و افزایش درآمدهای مردم، شرکت ها و سازمان ها موثر باشد.
جهرمی بیان کرد: آبیاری هوشمند، بررسی وضعیت آفت ها، بررسی روند رطوبت درختان، هوشمندسازی تاسیسات تولید، توزیع و مصرف برق و آب از جمله مهمترین ظرفیت های استفاده از فناوری اطلاعات است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: فناوری اطلاعات عامل اصلی انقلاب صنعتی چهارم در دنیا به شمار می رود و ایران نیز به همراهی با این انقلاب صنعتی، ناگزیر است.
آذری جهرمی با اشاره به اینکه زیرساخت های توسعه فناوری اطلاعات در بخش های مختلف تا حدود زیادی فراهم شده است، اضافه کرد: این زیرساخت ها تا پایان امسال به مرحله قابل قبولی می رسد و برای توسعه بخش های مختلف در اختیار دستگاه های اجرایی و وزارتخانه ها قرار می گیرد.
23 میلیون کارت سوخت خودرو در کشور صادر شد
عضو کابینه دولت دوازدهم با تاکید بر اصلاح فرایندهای مختلف، تصریح کرد: امروز هشتاد میلیون کارت ملی هوشمند باید صادر شود که بخشی از آن صادر شده است. ضمن اینکه بیش از 23 میلیون کارت سوخت برای خودرو و موتوسیکلت ها در کشور صادر شده، علاوه بر آن کارت های پایان خدمت، گواهینامه و کارت سلامت نیز همه باید هوشمند شوند.
آذری جهرمی قیمت تمام شده هر کارت هوشمند را 33 هزار تومان دانست و اظهار کرد: فقط برای 10 میلیون کارت هوشمند چیزی حدود 330 میلیارد تومان هزینه می شود حال در نظر بگیرید با این رقم چه تعداد مدرسه می توان ساخت و چقدر از محرومیت ها را می توان برطرف کرد.
وی با بیان اینکه الان زمانی نیست که با بودجه های فراخ، کشور را اداره کنیم، افزود: در واقع هدف از هوشمندسازی کارت ها و دولت الکترونیکی، بهینه سازی فرایندهاست و باید در نظر داشته باشیم که اجرای دولت الکترونیکی، تنها خرید یک سری تجهیزات و مکانیزه کردن فرایندها نیست.
وزیر ارتباطات اصلاح فرایندها را باعث بهبود خدمات دهی به مردم دانست و گفت: رییس جمهوری بر این موضوع تاکید ویژه ای دارند و برای جلوگیری از قاچاق سوخت، ستاد مدیریت سوخت کشور و شرکت ملی پخش و پالایش طی اطلاعیه ای اعلام کردند که چقدر از منابع کشور قاچاق می شود و چقدر از پول یارانه در جیب عده ای از قاچاقچیان می رود و اعلام کردند سوختگیری با استفاده از کارت سوخت باشد.
عضو کابینه دولت تدبیر و امید با بیان اینکه امروز بیش از 10 میلیون خودرو، کارت سوخت ندارند، تصریح کرد: برای صادر کردن این تعداد از کارت سوخت باید 330 میلیارد تومان هزینه می کردند درحالیکه با استفاده از ظرفیت دولت الکترونیک و با هماهنگی بین دستگاهی، آنرا به کارت بانکی متصل کردیم تا به جای اینکه مردم در صف بایستند تا در پلیس بعلاوه 10(+10 )ثبت نام کنند تا بعد از یک هفته پستچی کارت سوخت صادر شده را بیاورد و هزینه ای را پرداخت کنند، با مراجعه به پورتال ملی پخش و پالایش با فشردن سه گزینه، کارت بانکی به کارت سوخت متصل می شود.
آذری جهرمی وارد شدن عسر و حرج به نظام بودجه ای کشور را منجر به اصلاح فرایندها دانست و با اشاره به تحریم ها ادامه داد: تحریم ها آثار بسیار بدی بر زندگی مردم خواهد داشت ولی اگر با تدبیر عمل کنیم، می تواند منجر به دستاورد هم باشد و استقامت ما را بالا ببرد.
وزیر ارتباطات با بیان اینکه شیوه اجرایی در کشور مطلوب نیست، گفت: همه دستگاه های حاکمیتی در درون و بیرون دولت باید نوع نگاه خود را تغییر دهند و به فعالیت های الکترونیکی بپیوندند تا هزینه های اجرایی کشور را پایین بیاوریم و آنرا به سمت تقویت اقشار ضعیف در جامعه سوق دهیم و مردم هم بدانند که دولت نیز در این مسیر مصمم است و روسای سه قوه بر آن تاکید دارند و مقام معظم رهبری نیز دستور دادند تا نسبت به فرایندها اقدام کنیم.
وزیر جوان کابینه دوازدهم با نکوهیدن حرف بدون پشتوانه و عنوان دستاوردهایی که وجود ندارد، خاطر نشان کرد: نباید در مسیر حرکت، دیگری را تضعیف کنیم چراکه شرایط کشور بصورتی است که دولت در داخل کشور با برخی چالش ها مواجه است و دشمنان با گذاشتن آبروی نداشته شان و همچنین شرارت بدنبال اعمال فشار هستند و از همه زور خود برای ضرر زدن به مردم ایران استفاده می کنند.
آذری جهرمی با بیان اینکه به شخصه آینده کشور را روشن می بینم، ادامه داد: ما این ظرفیت را داریم که از شرایط کنونی عبور کنیم چراکه کشور ما غنی است و توانمندی های داخل کشور نیز کم نیستند و با ترکیب این منابع می توان شرایط مناسبی برای مردم ایجاد کرد.

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/104480/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مرحله دوم رهاسازی آب از سد سیلوه به دریاچه ارومیه آغاز شد

طرح تفصیلی شهر اردبیل تصویب شد

اختصاص یک هزار و 780 میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های عمرانی نیر

عدم صدور کد رهگیری و گرانفروشی؛ بیشترین تخلفات مشاوران املاک اردبیل

عدم صدور کد رهگیری و گرانفروشی؛ بیشترین تخلفات مشاوران املاک

محکومیت تهدید تحریم دولت اسلام آباد از سوی آمریکا

بستر‌های فسادزا در دستگاه‌های اجرایی استان اردبیل برچیده می‌شود

ظرفیت‌های آبی اردبیل بستر اصولی پرورش آبزیان است

آغاز رقابت بیش از سه هزار داوطلب کنکور در مهاباد

همایش پیاده روی خانوادگی و صرف صبحانه سالم در روستای یار عزیز تکاب

خرم‌آباد در انتظار ساخت 2 سد/ چشمه‌های شهر لطفاً خشک نشوید!

برخی ابزارهای جاسوسی کنکور را در بدن کار گذاشتند/ داوطلبان کانال‌های تقلب را ترک کنند

افزایش 38 درصدی آمار فوتی‌های تصادفات آذربایجان شرقی

رقابت 2 هزارو 500 داوطلب رشته ریاضی فیزیک در آذربایجان غربی

توزیع کالا درآذربایجان غربی نیازمند مدیریت است

پربازدیدهای خبرگزاری صدا وسیمای آذربایجان غربی در شبانه روز گذشته

ویدئو مهسا جاور به مناسبت صعود تیم دو نفره روئینگ زنان ایران

انهدام باند سارقان احشام در بیله سوار

عدم پاسخگویی کتبی به ارباب رجوع تخلف اداری محسوب می شود

تخصیص اعتبار برای مسکن نیرو‌های مسلح

حضور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان در برنامه زنده صبح عالی

آغاز مرحله نخست آزمون سراسری در 16 شهرستان آذربایجان غربی

انهدام باند سارقان احشام در بیله‌سوار

ظرفیت های آبی اردبیل بستر اصولی پرورش آبزیان است

نبود تیر برق در محله ای از روستای اوغلی تبریز

از کشف کود شیمیایی قاچاق در عجب‌شیر تا کشف تخم مرغ‌های فاقد مجوز در هشترود

کشف بیش از 44 کیلوگرم موادمخدر در مراغه

همکاری دانشگاه مراغه و شرکت فولاد تبریز

ثبت بیش از 70 هزار اشتراک‌پذیری جدید گاز در آذربایجان‌غربی

صحبت های دادستان کل کشور درباره اجرای طرح نور

تکریم و سپاسگزاری استاندار و مدیرکل بنیاد مازندران از والدین معزز شهیدان والامقام سروی

بنیاد باید به نهاد راهبردی و مطالبه‌گر تبدیل شود

تالار چینی‌خانه اردبیل اولین موزه کشور

فاز دوم شهرک صنعتی محمودآباد راه‌اندازی می‌شود

شایعات غیرفوتبالی یحیی گل‌محمدی

سنجش بینایی بیش از 162 هزار کودک در آذربایجان‌غربی

ربودن کودک 4 ساله از مقابل چشمان مادرش

همکاری دانش‌بنیان دانشگاه مراغه و شرکت فولاد تبریز

پیشتازی شهرداری تبریز در تخفیف80 درصدی صدور پروانه در بافت فرسوده

رقابت 52 هزار نفر برای ورود به دانشگاه در آذربایجان غربی

برنامه‌ریزی برای افتتاح 45 پروژه زیرساختی گردشگری

چتر حمایت بهزیستی آذربایجان غربی بر سر بیش از 9000 زن سرپرست خانوار

حادثه تلخی که برای یک اتوبوس در اصفهان رخ داد

اعلام حمایت طلاب حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی از طرح نور فراجا

رئیس جمهور پایتخت سریلانکا را به مقصد تهران ترک کرد

تلویزیون آمریکا: هیچ کس به اندازه آیت الله خامنه‌ای از شعارتان خوشحال نمی‌شود!

چرا امیرعلی نبویان به رائفی‌پور نامه نوشت؟

سیلاب برای قطار تهران-گرگان دردسرساز شد

ترفند متفاوت آدم ربایان به دام انداختن مردم

پویش کاشت 1500 اصله نهال زالزالک در پیرانشهر