پیام آذری

آخرين مطالب

تلالو اقتدار بین المللی و وحدت داخلی سياسي

  بزرگنمايي:

پیام آذری - ارومیه- سفر دکتر روحانی به آذربایجان غربی تنها حدود 15 روز پس از اعمال تحریم های یکجانبه و غیر قانونی آمریکا علیه ملت ایران و در شرایطی که سلطه طلبان به دنبال تزریق ناامیدی و زیرسوال بردن دستاوردهای نظام در چهل سالگی انقلاب هستند، اقتدار بین المللی و وحدت داخلی را به نمایش گذاشت.
به گزارش ایرنا، حضور پرشور مردمی که از سراسر سرزمین اقوام و ادیان الهی خود را با به ورزشگاه شهید چمران خوی رسانده بودند، برای دشمنان نظام پیام مهمی داشت و از یک سو پشتیبانی مردم از مسوولان را نشان دادو از سوی دیگر نیز حضور مردمان کرد، ترک، ارمنی و آشوری این استان در ورزشگاه جلوه ای ازانسجام در هفته وحدت بود.
این استقبال گسترده در یک شهرستان مرزی که انتقادها و خواسته هایی هم از دولت داشتند، ناکامی دشمنان در تضعیف سرمایه اجتماعی را به ظهور رساند و رییس جمهوری نیز با اقتدار در جمع مردم سخن گفت و مواضع نظام را بار دیگر با پشتیبانی مردم اعلام کرد.
دکتر روحانی خطاب به ساکنان کاخ سفید گفت:«ایران ملت غیور و بزرگی دارد که همواره پیروی فرهنگ عاشورا و سالار شهیدان هستند؛ ما در برابر خداوند بزرگ سر فرود می آوریم و رکوع و سجود می کنیم و در برابر هیچ قدرتی به حول و قوه الهی سر فرود نخواهیم آورد».
کارشناس مسایل سیاسی معتقد است که هیچ عبارتی بیش از اقتدار دیپلماسی ایرانی نمی تواند بیانگر شرایط فعلی ایران در عرصه بین المللی باشد و سخنان امروز دکتر روحانی در جمع مردم شهر خوی، پیام اقتدار ایران به جهانیان بود.
هوشنگ عطاپور افزود: ترامپ و تیم امنیتی وی در کاخ سفید بر اساس محاسبات اشتباه فکر می کردند که می توانند با به راه انداختن جنگ روانی و خروج از برجام، اقتصاد ایران را زمین گیر کنند.
وی اضافه کرد: درایتی که تیم سیاست خارجی رییس جمهوری در تصویب برجام نشان داده بودند و تداوم حضور در برجام با وجود خروج یکجانبه آمریکا از آن و تعامل دیپلماتیک با اروپا، عملا تمام نقشه های ترامپ را نقش بر آب کرده است و استقبال خوب مردم در آذربایجان غربی نیز پشتیبانی مردم از رییس جمهوری را نشان داد.
وی افزود: دولت ترامپ بیشترین تلاش خود را بر به هم زدن ساختار اقتصاد کلان ایران به کار گرفت؛ البته در سطح اقتصاد خرد ما شاهد تورم و رکود ناشی از آن هستیم ولی حفظ تولید نفت و معافیت هشت کشور مشتری نفت ایران با وجود تمام تلاش های دیپلماتیک ترامپ یک پیروزی بی سابقه برای سیاست خارجی ایران بود که نشان از اقتدار جمهوری اسلامی ایران دارد.
عطاپور بیان کرد: با توجه به شرایطی که ایران بعد از برجام دارد، که حاصل دوراندیشی در حوزه سیاست خارجی است، عملا امکان کاهش بحرانی تولید و عرضه نفت ایران وجود ندارد؛ به ویژه آن که عربستان سعودی هم متوجه شد که اجرای منویات ترامپ برای تحریم نفت ایران، هزینه فوق العاده سنگینی را به بودجه آن کشور که درگیر کسری بودجه است، تحمیل خواهد کرد.
وی تصریح کرد: حتی این اقدام انفعالی عربستان هم در نتیجه اقدامات درست دولت در مدیریت شرایط برجام و گسترش روابط با دنیا بوده است.
کارشناس مسایل سیاسی ادامه داد: اگر جریان های سیاسی در کشور به جای بر زمین زدن تلاش عملی دولت، برای مدیریت قانونمدارانه شرایط تحریم با دولت همکاری بکنند و به ویژه راه تصویب لوایح چهارگانه FATF تسهیل شود و دست دستگاه دیپلماسی را در پیگیری اهداف سیاست خارجی بر اساس حکمت، عزت و مصلحت باز بگذارند، مطمئن هستیم که وعده رییس جمهوری در شهر خوی مبنی بر تامین کالاهای اساسی با دلار 4200 تومانی امری قابل تحقق خواهد بود.
وی اضافه کرد: ثبات قیمت ارز و دلار غیر رسمی و افزایش دارایی های دولت و حفظ قیمت نفت تولیدی همه حکایت از آن دارد که در سایه وحدت ملی می توان از تحریم های فعلی آمریکا با پیروزی گذر کرد.
به گزارش ایرنا رییس جمهوری در این سفر منادی رسیدگی و توجه به مطالبه های تمامی اقوام و ادیان ساکن در آذربایجان غربی بود و همه ساکنان این استان پهناور از هر قوم و نژادی از منافع طرح هایی چون خط آهن و بیمارستان و ... بهره مند شدند.
سخنان حجت الاسلام علی یونسی، مشاور رییس جمهوری در امور اقوام و ادیان مبنی بر اینکه کارگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی باید به اقوام، مذاهب و ادیان نگاه برابر داشته باشند، وحدت آفرین بود و مردم مناطق محروم این استان را به آینده روشن سرزمین اقوام و ادیان الهی امیدوارتر کرد.
حسینعلی امیری، معاون پارلمانی رییس جمهوری هم سفر هیئت دولت به سرزمین اقوام و ادیان الهی همزمان با هفته وحدت را افتخارآمیز خواند تا بار دیگر پیام روشنی به دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی مخابره شود.
به گزارش ایرنا دست رییس جمهوری در این سفر خالی نبود؛ از فرودگاهی که به صورت جهادی طی دولت تدبیر و امید در ماکو احداث شده بود تا مراکز بیمارستانی بزرگی که شاخص تخت بیمارستانی آذربایجان غربی را از یک تخت به ازای یکهزار نفر به 1.7 تخت افزایش می دهد، تنها بخشی از دستاورهای دولت در یکی از 32 استان کشور را نشان داد.
طرح های گازرسانی به 200 روستا و شهر سیلوانای ارومیه که دارای مسیرهای سخت گذر است، در این سفر به بهره برداری رسید تا توجه دولت نسبت به مناطق محروم در عمل به اثبات برسد.
خط آهن مراغه - ارومیه هم با حضور رییس جمهوری کشورمان و با صرف پنج هزار و 131 میلیارد ریال هزینه به بهره برداری رسید تا آرزوی دیرینه مردم این خطه برای استفاده از ناوگان ریلی محقق شود.
آغاز عملیات اجرایی طرح های گاز رسانی به 47 روستا و 20 پروژه آبخیزداری و اختصاص 2 هزار و 248 میلیارد تومان اعتبار جهت اجرای 45 طرح به عنوان تحفه این سفر استانی نیز و سیاه نمایی های رسانه های بیگانه مبنی بر بحرانی بودن اقتصاد داخلی کشور را به چالش می کشد و نشانگر شرایط عادی در روند توسعه اقتصادی کشور بود.
در این سفر یکروزه، 10 طرح بزرگ در حوزه های بهداشتی درمانی، گازرسانی، آبخیزداری، فرودگاه، راه آهن نیروگاه سیکل ترکیبی با هزینه 9 هزار و 971 میلیارد ریالی افتتاح و 2 طرح در بخش های آبخیزداری و گازرسانی روستایی به ارزش 486 میلیارد ریالی کلنگ زنی شد.
گزارش از: علیرضا فولادی
شبک**3072**1708

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/104381/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

(ویدئو) بهار چشم‌نواز شهر بیله‌سوار

الگوبرداری استان های آذربایجان غربی و مازندران از طرح سفیران زیبایی قم

ببینید | جنجال بزرگ در تبریز؛ حمله هواداران به ون حامل بازیکنان تراکتور

دستگیری عامل ایجاد تنش قومیتی در ورزشگاه 3 هزاز نفری ارومیه

سقوط نوجوان 15 ساله از ارتفاعات شیخ ریواس اشنویه

حامیان طرح پنجره‌های امید در آذربایجان غربی، پنجره پر نور نیازمندان شدند

حادثه رانندگی در محور خوی-مرند

حمله هواداران تراکتور به ون حامل بازیکنان در فرودگاه تبریز

پیدا شدن بقایای 3 جوان مفقود شده در دامنه کوه سبلان

دومین پیروزی بسکتبالیست‌های مهابادی مقابل نماینده ایلام

قدردانی مردم تکاب از پاسخ قاطع سپاه پاسداران

لزوم توجه به محیط زیست

پیکر طلبه جهادگر و مردمی بر روی شانه‌های مردم در خوی

مسئولان به فکر حل مشکلات معیشتی مردم باشند

خدمات رسانی به سیل‌زدگان با همیاری تمامی نهادها و سازمان‌ها انجام می‌شود

سرپرست استقلال: مشکل تیم ما مالی است

(ویدئو) «پدر مهربان»، آهنگی برای تقدیر از کیم جونگ اون

استان اردبیل نیازمند احداث 814 کیلومتر بزرگراه است

تشدید برخورد با افزایش دهندگان خودسرانه قیمت کالا و خدمات در اردبیل

احداث 3 هزار و 180 واحد طرح نهضت ملی مسکن در اردبیل

پیدا شدن بقایای 3 جوان مفقود شده در ییلاقات سامانلو مشگین‌شهر

یک هزار و 257 واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد آذربایجان شرقی تحویل شد

برد تیم فوتبال نساجی در برابر تراکتور سازی تبریز

خواجه‌گیری: رابطه خوبی با نکونام دارم

رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل: آماده برگزاری دور دوم انتخابات هستیم

برخورد با افزایش خودسرانه قیمت کالا و خدمات در اردبیل

بسکتبالیست‌های مهابادی نماینده ایلام را هم از پیش رو برداشتند

عامل ایجاد تنش قومیتی در ورزشگاه ارومیه دستگیر شد

بازگشایی محور کنارک- زرآباد به همت بسیج سازندگی+ فیلم

مشت های گره کرده نکونام و اعتراض کادر فنی حریف/ تشویق هر دو تیم!

کاسمیرو: آنچلوتی وقتی فهمید رئال مادرید را ترک می‌کنم گریه کرد

سورپرایز ملیکا رسولی، دختر کاراته‌کای زنجانی برای علی دایی/ ویدئو

حمایت نمازگزاران اردبیلی از عملیات پهپادی موشکی «وعده صادق»

پیش‌بینی هوای ابری توام با رگبار باران برای اردبیل

جنازه 3 جوان مفقودشده در سبلان پیدا شد

عملیات وعده صادق غرور مسلمانان جهان را احیا کرد

رسالت سپاه، حفظ انقلاب اسلامی است

برگزاری المپیاد‌های علمی دانش آموزان در تبریز

لیگ برتر فوتبال / نساجی با عبور از تراکتور امیدوار شد

تشییع پیکر مادر شهید دوران دفاع مقدس در سراب

نساجی فاتح جنگ هواپیماداران! برگشت قائمشهر به لیگ

ترفندهای تمیزکاری خانگی

تداوم طرح مایه‌کوبی دام‌های سبک در مهاباد

تقدیر از عملیات مقتدرانه سپاه

عملیات وعده صادق با الهام از شهدا

انتقام سخت گرفته نشده است

برخورد موتورسیکلت با تیر برق جان دو جوان سردشتی را گرفت

آزمون مرحله دوم المپیاد‌های علمی دانش آموزان در تبریز

به اسرائیل می‌گوییم هر چقدر بیشتر تکان بخوری میخ بیشتری به بدنت فرو خواهد رفت

برگزاری راهپیمایی حمایت از عملیات وعده صادق در خوی و سلماس