پیام آذری

آخرين مطالب

رئیس جمهور؛

4تا5نوبت کمک 200هزارتومانی به کم درآمدها/آستانه تحمل را بالاببریم سياسي

  بزرگنمايي:

پیام آذری - ارومیه- رئیس جمهور گفت: در شرایطی قرار داریم که باید آستانه تحمل را نبست به هم بالا ببریم.

 حجت الاسلام حسن روحانی  در جلسه شورای اداری آذربایجان غربی اظهارداشت: امروز در شرایطی قرار داریم که دشمنان به خصوص آمریکا عملا قداره کشی می کند و با تمام وجود ظلم و تحریم را تحمیل کشورمی کند تنها با وحدت و همدلی می توانیم این توطئه ها را خنثی کنیم.
وی با بیان اینکه پیامبر(ص) به انسان‌ها آموختند که همدیگر را تحمل و به عدل و انصاف رفتار کنیم و همه باید تابع قانون باشیم اضافه کرد: امروز بیش از هر زمان دیگری وحدت و برادری ضرورت دارد و ‌بدون تردید با یکپارچگی، همدلی و حضور در صحنه می‌توانیم در مقابل توطئه‌ها ایستادگی و مقاومت کنیم.
حجت الاسلام روحانی با اشاره به حکومت داری حضرت محمد(ص) گفت: پیامبر اسلام(ص) حکومتی را در عصر خود در مدینه تشکیل دادند که هنوز هم بشریت آرزو دارد شاهد چنین حکومتی باشد؛ در مدینه‌ی پیامبر(ص) هیچ‌کس دغدغه‌ای نسبت به ظلم و بی‌عدالتی نداشت و حکومتی مبتنی بر عدل، انصاف، دادگری و همزیستی مسالمت‌آمیز را برای همه به ارمغان آورد.
وی با تاکید بر اینکه انسانها در علم شبیه یکدیگر نیستند و علم یکی بیشتر و یکی دیگر کمتر است افزود: همانظور در اندیشه، فکر و سلیقه نیز انسانها تفاوت دارند و این تفاوت امر کاملا طبیعی است باید یاد بگیریم همدیگر را تحمل کنیم و آستانه تحمل خود را بالا ببریم.
رئیس جمهور با قدردانی از استقبال باشکوه مردم خوی از کاروان تدبیر و امید خاطرنشان کرد: مردم دل‌بسته نظام و کشور هستند و علت استقبال آنان از مسئولان هم همین است که این مهم امروز در شهرستان خوی قابل مشاهده بود و رفتار مردم با مسئولان درس‌آموز است.
حجت الاسلام روحانی در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح اوضاع اقتصادی کشور افزود: در سال 92 با تحریم و محدودیت صادرت نفت یک میلیون بشکه‌ای کشور را اداره کردیم که بعدها مذاکرات با شش کشور بزرگ اتفاق افتاد که دو سفر برخی مقامات کشورهای منطقه مذاکرات را در سال 93 از توافق نهایی بازداشت که ریشه آن به بازی با قیمت نفت باز می‌گشت که قیمت نفت را از 120 دلار به 30 دلار تقلیل داد.
رئیس‌جمهور اظهار داشت: در سال 94 فشار بزرگی به کشور وارد شد و مشکلات زیادی اتفاق افتاد که بعدها توافقی حاصل شد و تولید نفتمان را دو برابر کردیم که این کار 800 میلیون دلار هزینه در برداشت و همه دنیا دچار شگفتی شد که در زمانی کوتاه توانستیم این کار را انجام دهیم.
وی تصریح کرد: در همان سال توطئه بعدی در قالب اوپک و دیگران در قالب کاهش تولید نفت اتفاق افتاد که با دیپلماسی وزارت خارجه و وزارت نفت که کار ارزشمندی بود کشور در این برنامه استثنا شد اما باز هم بعدها توطئه دیگری با تحریم‌های جدید بر علیه کشورمان راه انداختند اما به فضل الهی از همه توطئه‌ها با آرامش عبور کرده‌ایم.
روحانی با بیان اینکه تلاش دولت و مجاهدات آن سال باعث شد که تلخی آن سال با آن همه توطئه در کام مردم نماند افزود: دشمن اراده کرده بود تولید نفت ایران را به صفر برساند و قصد داشتند در 13 آبا فشار سختی بیاورند اما نتوانستند و نمی‌توانند تولید نفت ما را به صفر برسانند و حتی مجبور شدند برخی کشورها را از خرید نفت ایران معاف کنند چون دشمن نمی‌تواند آنچه اراده کرده است را اجرایی کند.
رئیس‌جمهور اظهار داشت: در این جنگ باید عزم و اراده قوی و برنامه داشته باشیم چرا که جنگ بی مشکل نمی‌شود اما معنی‌اش آن نیست که دشمنمی تواند بر ما غلبه کند بلکه اگر با هم اتحاد و یکپارچگی در کشور داشته باشیم دشمن را شکست می‌دهیم و ما می‌توانیم دشمن را وادار به شکست کنیم.
وی افزود: امید به آینده باید همیشه وجود داشته باشیم و تردید نکنیم که از مشکلات عبور می‌کنیم اما باید واقعت ها را هم ببینیم، سختی و گرانی یک طرف قصه است، ما در بسیاری از کالاها از جمله انرژی جزو کشورهای ارزان دنیا هستیم مثلاً گازوئیل و بنزین در ایران حتی از عربستان به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده نفت جهان ارزان‌تر است.
رئیس‌جمهور اظهار داشت: در کالاهای اساسی نیز قیمت‌ها را با دیگر کشورها مقایسه کنیم در می‌یابیم که عموماً در ردیف کشورهای ارزان قرار داریم اما باز هم همه تلاش دولت این است که در تأمین کالاهای اساسی فشار زیادی روی مردم نباشد.
وی اظهار کرد: تمام هم و غم دولت و مسئولان این است فشاری که بر مردم در برابر تامین کالاهای اساسی حداقل باشد و باید این مهم بیشتر از قبل مورد توجه قرار گیرد.
روحانی خاطر نشان کرد: تمام تلاش دولت این است که از خانواده‌های تحت فشار حمایت کند از این رو، در چهار یا پنج نوبت کمک جبرانی 200 هزار تومانی خواهد کرد.
رئیس جمهور بیان کرد: باید بدانیم که چگونه می‌توانیم نیازمندی‌های مردم و جامعه را تامین کنیم و قدر دان ملت و مردمانمان باشیم.
وی افزود: اگر امنیت 100 درصد به ایرانی‌های خارج از کشور بدهیم که سرمایه و خودشان حفظ می‌شود تا برای سرمایه گذاری به کشور بیایند مشتاقانه در ساخت ایران با صدها میلیارد دلار ثروت در آن مشارکت می‌کنند چون به کشور و شهرهای خود و سرزمینشان علاقه‌مند هستند.
روحانی گفت: باید فرصتی فراهم کنیم تا همه مردم چه داخلی و خارجی و چه ایرانی و چه خارجی در اقصی نقاط کشور سرمایه‌گذاری کنند چون سرمایه‌گذاری تحول‌آفرین است.
وی افزود: آذربایجان غربی به عنوان استانی امن با همزیستی مسالمت‌آمیز اقوام ترک و کرد و مسیحی و مسلمان بستری مناسب برای سرمایه‌گذاری است و مسئولان این استان در کنار هم کار می‌کنند که این مهم می‌تواند بسیار ارزشمند و گره‌گشا باشد.
حجت الاسلام روحانی با تاکید بر اینکه باید قدر اسلام، نظام، برادری، رهبری و همدلی‌ها را بدانیم تا بتوانیم در مقابل دشمن بایستیم و بران غلبه کنیم خاطرنشان کرد:هر کاری دولت انجام داده نسبت به وظیفه‌اش کمتر است و لطف مردم نسبت به خادمین خود همیشه لطف داشته‌اند و انشالله با وحدت و یکپارچگی روزهای سخت را نیز پشت سر خواهیم گذاشت و چندی بعد دوباره جشن بزرگ انقلاب را در 22 بهمن برگزار خواهیم کرد.

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/104365/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شیوه صحیح آفتاب‌گرفتن بدون آسیب به پوست

پاکسازی کبد چرب و چربی سوز ترین دمنوش لاغری ها کدام هستند؟

آپنه خواب به قدرت حافظه آسیب می رساند

جدیدترین کمپین برند آمبرلا با نام سفر خوشبو

شیوع «تب طوطی» در اروپا؛ تایید مرگ 5 بیمار تاکنون

نوشابه‌های رژیمی احتمال ابتلا به بیماری قلبی را تا 20 درصد افزایش می‌دهد

کمبود آهن عاملی برای ابتلا به کرونای طولانی

دانشمندان برای اولین بار به کمک سلول‌های بنیادی «اندام‌های کوچک» ساختند

روند افزایشی مسمومیت با شوینده‌ها طی سال‌های اخیر

سازمان نظام پزشکی : 80 درصد افراد دچار اختلالات ستون فقرات هستند

خطرات مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه

مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه چه مضراتی دارد؟

ابتلا به نقرس با مصرف این نوشابه‌ها

حل مشکلات انتقال آب به دریاچه ارومیه

تعداد داروخانه‌های شهرستان خوی به 2 برابر افزایش یافت

تهدیدات مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه

در ارومیه چه خبر است؟ از قمه کشی رعب آور تا کورس های شبانه (فیلم)

دستگیری 4 نفر از اراذل و اوباش درگیری شب گذشته ارومیه

شناسایی و دستگیری عوامل نزاع و درگیری در ارومیه

اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله

پرداخت 15 میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه

بیش از 260 کیلومتر پروژه آزادراهی و بزرگراهی در آذربایجان شرقی در حال احداث است

زنان باردار از این مشکل بهداشتی بی‌خبرند

پایان کار طراح افسانه‌ای فرمول یک در ردبول

اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله

آذربایجان‌شرقی منتظر خبرهای خوب در حوزه راه است

تصرف و برداشت غیر مجاز بستر رودخانه تا گرانفروشی توسط ماسه شویی‌ها در اهر

ساعت و ترکیب احتمالی تراکتور - ذوب‌آهن در جام حذفی (امروز جمعه 7 اردیبهشت)

افتتاح 8404 واحد نهضت مسکن ملی در آذربایجان‌شرقی

رقابت 52 هزار نفر برای ورود به دانشگاه در آذربایجان‌غربی

آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی

گردهمایی مددکاران ترویجی شهرستانهای ارومیه، نقده و اشنویه

افتتاح هشت هزار و 404 واحد مسکونی در آذربایجان شرقی

4 کشته و مصدوم در تصادف محور مرگنلر-چایپاره

وزیر راه از قطعه ششم آزادراه تبریز- ارومیه بازدید کرد

دستور رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی به دادستانها و فرمانده نیروی انتظامی

هشت هزار و 404 واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی افتتاح شد

بوکان در سکوی نخست المپیاد آماده آذربایجان غربی

تخصیص اعتبار فوری برای آزادراه‌های آذربایجان شرقی

دستگیری عوامل نزاع و درگیری در پل قویون ارومیه

ارتباط میکروپلاستیک‌ها با حمله قلبی

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

میزان ماندگاری تزریق مزوژل جالپرو چقدر است؟

درمان تومورهای مغزی با فناوری شتاب‌دهنده ذرات «سرن»

زیبایی‌های غیرمتعارف؛ از «نصف کردن زبان» تا «گوش الاغی»

جدیدترین آمار مبتلایان و قربانیان کرونا در جهان

ابداع یک فناوری جدید برای درمان ناباروری

هشدار؛ این دارو تقلبی است

قطعی‌ترین درمان ریزش مو در زنان چیست؟