پیام آذری

آخرين مطالب

جانشین فرمانده کل سپاه:

آمریکایی‌ها دیگر صاحب نفوذ نیستند سياسي

  بزرگنمايي:

پیام آذری - جانشین فرمانده کل سپاه با بیان این‌که آمریکایی‌ها می‌خواستند صادرات نفت ما را به صفر برسانند اما مجبور شدند بزرگ‌ترین خریداران نفتی ما را از تحریم‌های نفتی معاف کنند، گفت: این نشان می‌دهد آمریکایی‌ها قادر به افزایش فشار نبوده و دیگر صاحب نفوذ نیستند.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، سردارسرتیپ پاسدار حسین سلامی در مراسم سالگرد شهدای مدافع حرم شهید ذاکر حیدری، شهید وحید نومی‌گلزار، شهید وحید فرهنگی والا در تبریز، اظهار کرد: امشب افتخار میزبانی در مراسم سالگرد سه شهید مدافع حرم، سردار شهید حاج «رحیم ذاکری» شهید فرهنگی والا و شهید نومی گلزار را داریم، شهید وحید فرهنگی والا یکی از شهیدانی بود که روح قرآن را بر پیکر جامعه ترویج داد و برای گسترش معارف اسلام، همواره تلاش کرد، اما سرانجام او نیز میدان جهاد را بر هر عمل صالح و آخرت را به دنیای فانی ترجیح داده و به شهیدان والا مقام اسلام و مدافعان حرم پیوست.
وی با بیان این‌که جهاد و مجاهدان انتخاب الهی است، افزود: خداوند متعال شهید عاشورایی ما، شهید وحید نومی گلزار را نیز برای این جهاد و مجاهدت برگزید، به روان پاک تمامی شهیدان درود می‌فرستیم.
وی بیان کرد: شهدا حجت‌های واقعی حضرت حق برای ما بوده و آموزگاران عزت، شرف، کرامت و ایستادگی ما هستند. بدون شهدا، ما هم وجود نداشتیم، شهدای ما انسان‌های بزرگی هستند که توانستند از نیروی جاذبه‌ی نفس عبور کنند.
وی با تاکید بر این‌که شهدا همواره زنده هستند، افزود؛ شهیدان برای سودای بهشت جان نباختند، بلکه آنان رضوان الهی را به بهشت ترجیح دادند؛ چرا که رضایت خداوند برای آنان به منزله‌ی بهشت جاودان بود.
جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به آیات الهی، ادامه داد: خداوند می‌فرماید؛ هرگز در تصورات خود، شهیدان را مرده تصور نکنید؛ چراکه آنان زنده بوده و در نزد خداوند روزی داده می‌شوند.
وی ادامه داد: شهدا زندگی جاوید را بر حیات فانی برگزیده و سینه‌های خود را برای دفاع از اسلام و عزت مسلمانان سپر و استوار کردند، شاید بهترین راه تصور ارزش کار شهیدان، تصور این موضوع است که اگر آنان نبودند چه می‌شد.
وی بیان کرد: اگر شهدا نبودند سرنوشت ما، همانند سرنوشت کشورهای ذلیلی بود که توسط دشمنان احاطه شدند، اگر شهدا نبودند، عزت و هویت ما نیز به غارت می‌رفت و استقلالمان نابود و سرزمینان تجزیه می‌شد و عقب مانده می‌ماندیم.
سردار سلامی افزود: شهدا به ما یاد دادند که نباید تسلیم شویم، درس ایستادگی و ثبات قدم، تمرین روح عاشورا برای مواجه با دشمنان بزرگ را به ما آموختند. 
وی با تاکید بر این‌که هیچ کس نمی‌تواند بر ملتی که جوانانش آماده‌ی شهادت است، پیروز شود، افزود: اگر ملتی از مرگ نترسد، هرگز شکست نمی‌خورد، زمانی که جوانان ما به استقبال شهادت می‌روند یعنی هیچ کسی وادار به عقب راندن آنان نیست و مرگ بر چنین ملتی بی معنا است؛ چرا که زمانی، ملتی شهادت را برگزیده و جهاد را عامل شهادت خود می‌دانند، این ملت هرگز در مقابل هیچ قدرتی زانو نخواهد زد.
وی ادامه داد: ما 40 سال است که در حال جنگ بوده و همواره با توطئه‌ی قدرت‌های بزرگ جهان جنگیده‌ایم و کوچه‌ها و خیابان‌های ما پر از نام شهیدان است که در میدان واقعی نبرد و راه خدا، کشته شدند، جنگ واقعیتی است که دشمن 40 سال تلاش کرده، مردم ما را به تسلیم وادار کند اما نتوانسته است.
جانشین فرمانده کل سپاه با بیان این‌که نمی‌توانیم راه، آرمان و خصوصیات شهدا را فراموش کنیم، گفت: شهدا در دفاع مقدس اجازه ندادند حتی یک وجب از سرزمین ‌ما در اختیار دشمن باقی بماند و به ما عزت و حیات بخشیدند، ما زندگی خود را مدیون شهدا هستیم‌.
وی با تاکید بر این‌که آمریکا به تدریج در حال از دست‌دادن‌ قدرت و نفوذ سیاسی خود در جهان است، تصریح کرد: انقلاب ما در حال رشد، بلوغ و اعتلای منزلت سیاسی در جهان است.
وی ادامه داد: دشمن در این شرایط سخت اقتصادی، تلاش گسترده‌ای کرد و به تبع آن «راهبرد و سیاست اعمال حداکثر فشار بر ملت ایران» را پایه‌گذاری کرد؛ این اوج قدرت آمریکا بود که ظاهر شده و در حال عبور است و همزمان با تشدید فشار و تحریم، عملیات روانی سنگینی را در درون جامعه هدایت و ایجاد کردند.
سردار سلامی با تاکید بر این‌که مردم شریف ایران در بی‌اعتنایی به دشمن و تهدید‌های او و در پشتوانه قرار گرفتن نظام درخشیدند به طوری‌که امروز دشمن ناامید شده است، اظهار کرد: دشمنان تلاش کردند قلمرو نفوذ و تاثیر قدرت‌ ما را بگیرند اما به تعبیر امام راحل و به فرمایش مکرر رهبر معظم انقلاب "آنان هیچ غلطی نتوانستند بکنند".
وی با اشاره به تحولات اخیر منطقه، یادآور شد: به تحولات منطقه نگاه کرده و ببینید چه کسانی در تحولات اخیر عراق در مسند قدرت قرار گرفته‌اند؟ آمریکا در حالی‌که عراق را اشغال کرده بود، ایران اسلامی عراق را از سیطره نفوذ آن‌ها خارج کرد. 
سردار سلامی با بیان این‌که آمریکا می‌خواست ما را مانند گذشته عقب‌مانده نگه دارند، بیان کرد: ملت ایران باطل‌السحر این توطئه‌ها شدند و هر توطئه‌ای که کردند، به خود آن‌ها بازگرداندند. امروز خود آمریکایی‌ها گرفتار بدبختی‌اند، آمریکا هفت تریلیون دلار به اندازه صدسال درآمد نفتی ایران و عراق در عراق و سوریه هزینه کرده‌، ولی با این حال باز هیچ نتیجه‌ای نگرفته است، پنجاه میلیون نفر آمریکایی در خیابان‌های آمریکا می‌خوابند و وزیر خارجه آن‌ها اهانت کرده و می‌گوید اگر ملت ایران نمی‌خواهند گرسنه بمانند باید ما را بپذیرند اما ما به آن‌ها می‌گوییم که به فکر 50 میلیون مردم زیر خط فقر و گرسنه خود باشید.
وی افزود: اگر مازاد غذای ایرانی‌ها جمع شود، می‌توان تمام گرسنگان آمریکا را سیر کرد؛ اگر دولت‌شان نمی‌تواند مردم خود را سیر کند ما آماده‌ایم این کار را برای آن‌ها انجام دهیم.
جانشین فرمانده کل سپاه ادامه داد: ما به برکت خون شهدایمان ایستاده‌ایم، هرکسی با آمریکا دوستی کرد غارت شد و هر ملتی که در مقابل آمریکا ایستاد عزیز، قوی و آزاد شد و ما این راه را انتخاب می‌کنیم و تا آخر می‌ایستیم.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/102616/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تشکیل 982 پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل

زمینه لازم برای حمایت از تولید در استان اردبیل فراهم شد

پرواز مشهد مقدس از فرودگاه اردبیل دایر شد

حضور کشتی‌گیران سه کشور خارجی در جام صفوی قطعی شد

کامیون های حامل بار اضافه در مسیر خلخال پونل توقیف شدند

زمین‌های واگذارشده به دستگاه‌های اجرایی تعیین تکلیف می‌شوند

فرآیند دیدنی تهیه قهوه ترک روی شن در خیابان‌های استانبول (فیلم)

کمک 2910 میلیارد تومانی دولت به شهرداری‌های استان

پرسپولیس سوگلی آقایان است؛ استقلال کمر خم نمی‌کند!

ارزش صادرات صنایع‌دستی از آذربایجان‌غربی 22 درصد افزایش یافت

پیشگامی آذربایجان شرقی برای تحقق شعار سال

گشایش نمایشگاه شیرینی و شکلات در تبریز

تالاب قره‌گل بوکان میزبان پرندگان مهاجر و‌ بومی

با این رفتار، همیشه از جاری هات سرتر و جلوتری

نمایشگاه بین‌المللی شیرینی و شکلات در تبریز گشایش یافت

کارخانجات آرد اردبیل زیر ذره بین تعزیرات حکومتی

شهروندخبرنگار،عدم تکمیل زیرساختها در نقده

گردهمایی سفیران سلامت دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهاباد

تالاب قره گل بوکان میزبان پرندگان مهاجر و‌ بومی

تغییری که مقابل استقلال خطرساز شد(عکس)

کوثری:‌ بزرگترین مشکل آمریکا در ایران آیت‌الله خامنه‌ای است

عضویت 106 هزار نفر در آذربایجان غربی درکانون‌های مساجد

ارومیه میزبان مسابقه انتخابی طلا و جواهر سازی

اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی‌چشم بیش از 162 هزار کودک در آذربایجان‌غربی

روایت اپراتور اورژانس از تماس زنی که خبر نداشت 9 ماهه باردار است

صحنه تماشایی از پلیس وظیفه‌‌شناس میانه‌ای به یک پیرمرد عصا به دست

تهران و اسلام آباد؛ فرصت‌های پیش رو برای همکاری

پیگیری مشالبات مردم در برنامه رادیویی «ساوالانیم» از رادیو اردبیل

سهم 64 درصدی طرحهای عمرانی از بودجه 1403 شهرداری اشنویه

سلماس؛میزبان هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی

افزایش 31 درصدی تردد مسافر از مرز تمرچین پیرانشهر

آغاز طرح پرورش مرغ بومی ویژه زنان روستایی در مهاباد

صحبت‌های مدیرعامل تراکتور درباره حضور گل‌محمدی در تبریز

بزرگترین مشکل آمریکا در ایران حضور یک ابرحریف به نام آیت‌الله خامنه‌ای است

حدود 2 هزار زائر از آذربایجان‌غربی به حج تمتع مشرف می‌شوند

بزرگداشت روز رادیو در صداوسیمای آذربایجان غربی

کشت گندم دیم و آبی در 408 هزار هکتار اززمین‌های کشاورزی آذربایجان غربی

پخت روزانه 9 میلیون قرص نان در آذربایجان غربی

مدارس سمپاد در مناطق عشایری راه‌اندازی می‌شود

جهاد تبیین امسال در راس امور قرار گیرد

تأکید بر تأسیس هنرستانهای جوار صنعت در آذربایجان‌غربی

راه اندازی هنرستانهای جوار صنعت برای تامین نیروی کار ماهر در آذربایجان غربی

سرپرست جدید جمعیت هلال احمر اهر معرفی شد

طرح ملی ممنوعیت توزیع رایگان کیسه‌های پلاستیکی در اردبیل

این زن شوهر سابقش را به طرز فجیع کشت / در اردبیل رخ داد

نصب 360 تابلو و علائم هشداردهنده جاده‌ای در جاده های تکاب

رکود در ساخت‌وساز موجب افزایش جرایم اجتماعی می‌شود

استمرار طرح مسیرگشایی‌ در شهر خوی

قیمت بلیط استانبول به تبریز مرداد 1403

پویش مشهد مهربان مشارکتی مردمی برای احیای زندگی آسیب‌دیدگان