پیام آذری

آخرين مطالب

2450 میلیارد تومان برای توسعه آذربایجان غربی در نظر گرفته شد ؛ نقش اصلی مدیران در شرایط فعلی حفظ و ایجاد فرصت های اشتغال است سياسي

  بزرگنمايي:

پیام آذری -
استاندار آذربایجان غربی گفت: 2 هزار و 450 میلیارد تومان طرح برای تصویب در سفر آینده دکتر حسن روحانی به استان در نظر گرفته شد .
محمدمهدی شهریاری روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری آذربایجان غربی افزود: برای نهایی شدن این طرح ها که در راستای توسعه بیش از پیش استان و ارتقای شاخص های زیرساختی اجرا خواهد شد، جلسات متعددی طی روزهای گذشته برگزار و جزئیات طرح ها نیز لحاظ شده است .
وی اضافه کرد: فقط در بخش بهداشت و درمان، طرح های قابل توجهی از جمله تکمیل بیمارستان آیت الله خویی، تکمیل بیمارستان زنان، توسعه بیمارستان های شاهین دژ، اشنویه، نقده و میاندوآب و ساخت بیمارستان سلماس در نظر گرفته شده است .
وی بیان کرد: این اعتبار علاوه بر اعتبارهای ملی و استانی سالانه است و در راستای محرومیت زدایی به شهرستان های مختلف آذربایجان غربی تخصیص می یابد .
استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: مجموع اعتبار ملی و استانی بخش های مختلف استان طی سال جاری به بیش از 36 هزار میلیارد ریال /360 میلیارد تومان/ می رسد که رقم بسیار قابل توجهی است .
شهریاری همچنین از تخصیص اعتبار ویژه آب های مرزی به میزان پنج هزار میلیارد تومان در سال های اخیر به آذربایجان غربی خبر داد و گفت: همه این اعتبارها در راستای سرعت بخشیدن به محرومیت زدایی از بخش های مختلف استان و به اهتمام دولت تدبیر و امید شکل گرفته است .
وی اضافه کرد: در سفر پیشین رییس جمهوری و هیات دولت به آذربایجان غربی نیز 17 هزار میلیارد ریال طرح در استان تصویب و نهایی شده بود که از این میزان 13 هزار میلیارد ریال پرداخت شده و 75 درصد طرح ها به اتمام رسیده است .
وی با تاکید بر اینکه سفر پیش روی دکتر روحانی به آذربایجان غربی، نخستین سفر در 6 ماه گذشته به شمار می رود، افزود: با توجه به تحریم های ظالمانه دولت ترامپ علیه کشورمان و نگاه کشورهای مختلف به ایران اسلامی، استقبال پرشور از رییس جمهوری در این سفر بسیار مهم است و مطمئن هستیم این استقبال به خوبی توسط مردم شکل می گیرد .
استاندار آذربایجان غربی در بخش دیگری با اشاره به رشد قابل توجه شاخص های کسب و کار در استان طی سال گذشته، بیان کرد: بر اساس شاخص ها، وضعیت استان علی رغم شرایط خاصی که در کشور وجود دارد و موضوعاتی که در خصوص مسائل اقتصادی وجود دارد خوشبختانه شرایط کسب و کار فضای عمومی استان نسبت به متوسط کشوری ارتقا پیدا کرده و این خبر خوبی برای استان است.
استاندار آذربایجان غربی به برخی وظایف مدیران اشاره نمود و افزود : نقش اصلی مدیران در شرایط فعلی ، حفظ اشتغال موجود و ایجاد فرصت های اشتغال جدید است ، هر چند در برخی اشتغال ایجاد شده ولی در بعضی جاها خصوصا واحدهای تولیدی با ریزش اشتغال مواجه بودیم که فرمانداران و مدیران کل به این امر و ریزش اشتغال در واحدهای مربوطه خود توجه لازم را داشته باشند تا بحث اشتغال که یکی از عمده مشکلات جامعه ما به شمار می رود نرخ رو به افزایشی نداشته باشد.
مقام عالی استان ادامه داد : البته در این خصوص اقدامات خوبی صورت گرفته بطوریکه در سال گذشته از محل رونق تولید ، 1200 میلیارد تسهیلات پرداخت شد که با مجموع تسهیلات دیگر بطور سرجمع 1700 میلیارد تومان تسهیلات به بخشهای تولید پرداخت شد که در بخش تثبیت و ایجاد اشتغال جدید موثر بوده است .
شهریاری همچنین در ادامه به حذف بروکراسی های زاید موجود در ادارات اشاره نمود و از مدیران خواست به این امر توجه جدی نموده و در خصوص گردش کار و حمایت از تولید و تسهیل امور اقدامات لازم را انجام دهند.
استاندار آذربایجان غربی در بخش دیگری از سخنان خود به سرمایه گذاری های جدید بخصوص به پنجره واحد سرمایه گذاری اشاره کرد و گفت : گلایه ای که در این خصوص هست دستگاههای اجرایی استعلامات را در وقت مقرر پاسخ نمی دهند و با توجه به پیگیری های معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع و مدیر کل اقتصاد و دارایی همچنان مشکل وجود دارد و این استعلامات در موعد خود پاسخ داده نمی شود که باید به این امر و جذب بیشتر سرمایه گذارها توجه جدی صورت گیرد.
عدم تخصیص آب به بخش صنعت در استان ، استفاده از تکنولوژی های قدیمی در صنایع که باعث ایجاد مشکل در بازپرداخت تسهیلات و اعتبارات می شود ، همچنین اتخاذ تدابیر و راهکاری برای پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش به واحدهای تولیدی برای جلوگیری از تعطیل شدن و جلوگیری از اعمال سلیقه فردی در بانکها از دیگر مواردی بود که مقام عالی استان امروز در شورای اداری به آن اشاره نمود.
وی افزود: توجه بانک ها به استمهال وام های اعطایی سرمایه در گردش، پرهیز از نگاه تبعیض آمیز به مشتریان مختلف، اجرای برنامه ریزی های ویژه برای واگذاری طرح های نیمه تمام به بخش خصوصی از جمله مواردی است که باید در راستای ارتقای شاخص های صنعتی استان مورد توجه قرار گیرد .
استاندار آذربایجان غربی از اختصاص 100 میلیارد ریال اعتبار استانی و ملی برای توسعه بخش دانش بنیان در استان خبر داد و بیان کرد: این استان را به هاب میکروالکترونیک کشور تبدیل خواهیم کرد و در این راستا همکاری های خوبی نیز با صندوق نوآوری و شکوفایی برای اعطای تسهیلات آغاز شده است .
شهریاری بر استفاده بیشتر از ظرفیت مدیریتی جوانان و بانوان در دستگاه های اجرایی تاکید کرد و گفت: ادارات کل در این خصوص مقاومت نداشته باشند و به عنوان رقیب به جوانان نگاه نکنند .
وی افزود: در گذشته دید خوبی به بانوان وجود نداشت ولی در حال حاضر مدیران می توانند از ظرفیت این قشر مبتکر و خلاق در راستای رسیدن به اهداف سازمانی بیش از پیش بهره ببرند .
دکتر حسن روحانی و برخی از اعضای هیات دولت طی هفته آینده به آذربایجان غربی سفر می کنند؛ در این سفر علاوه بر افتتاح طرح های مختلف، عملیات اجرایی پروژه های مهمی در بخش های گوناگون آغاز می شود .
این سفر، دومین سفر هیات دولت تدبیر و امید به آذربایجان غربی است؛ سفر پیشین خرداد سال 1395 انجام شد .

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/102612/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

همدم تازه منوچهر هادی پس از یکتا ناصر/ ویدئو

سرنوشت تراکتور سرانجام تعیین شد

آخرین تصمیم دولت درباره افزایش تعطیلی آخر هفته

پیش‌فروش محصول جدید سایپا بدون تعیین قیمت کارخانه

محرومیت 6داور کشتی جهان بخاطر رشوه آذربایجان!

میزبانی آذربایجان‌غربی از نخستین دوره المپیاد ملی آموزش هنر

افزایش 10 درصدی تردد در محور‌های مواصلاتی استان اردبیل

جابجایی حدود 1 هزار و 500 نفر مسافر از شهرستان نمین

میزبانی تالاب قره گُل بوکان از پرندگان مهاجر و بومی

مطهری سرمربی موقت تراکتور شد

مربی پیشین پرسپولیس سرمربی موقت تراکتور شد

فوری | مربی تیم ملی، سرمربی تراکتور شد | تصمیم غیرمنتظره؛ پرونده یحیی بسته نشده!

تراکتور انتخاب کرد: حمید مطهری در تبریز

آخرین خبر از توافق یحیی و تراکتور؛ دستیار سابق گل‌محمدی در راه تبریز

افتتاح مرکز تداوم عقیدتی امام خامنه قرارگاه منطقه‌ای کربلا نیروی زمینی سپاه

اشتباه زبانی عجیب مهران مدیری در برنامه اسکار/ ویدئو

کامیون‌های حامل بار اضافه در مسیر خلخال - پونل توقیف شدند

عملیات حفاری تونل گردنه الماس سرعت می‌گیرد

توقیف کامیون‌های مسیر خلخال - پونل

بهره برداری از مرحله نخست طرح آبرسانی آتیشگاه تا پایان امسال

بیش از هزار و 200 سندمالکیت‌زراعی در اشنویه صادر شد

وضعیت زیست محیطی ومحل دفن زباله گاه هشترود ذوالبین مناسب نیست

پیگیری ترک فعل دستگاه‌ها در حوزه حدنگاری کرمان

پاکو خمس: هیج وقت حس عدم امنیت در ایران نداشتم

تشکیل 982 پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل

زمینه لازم برای حمایت از تولید در استان اردبیل فراهم شد

پرواز مشهد مقدس از فرودگاه اردبیل دایر شد

حضور کشتی‌گیران سه کشور خارجی در جام صفوی قطعی شد

کامیون های حامل بار اضافه در مسیر خلخال پونل توقیف شدند

زمین‌های واگذارشده به دستگاه‌های اجرایی تعیین تکلیف می‌شوند

فرآیند دیدنی تهیه قهوه ترک روی شن در خیابان‌های استانبول (فیلم)

کمک 2910 میلیارد تومانی دولت به شهرداری‌های استان

پرسپولیس سوگلی آقایان است؛ استقلال کمر خم نمی‌کند!

ارزش صادرات صنایع‌دستی از آذربایجان‌غربی 22 درصد افزایش یافت

پیشگامی آذربایجان شرقی برای تحقق شعار سال

گشایش نمایشگاه شیرینی و شکلات در تبریز

تالاب قره‌گل بوکان میزبان پرندگان مهاجر و‌ بومی

با این رفتار، همیشه از جاری هات سرتر و جلوتری

نمایشگاه بین‌المللی شیرینی و شکلات در تبریز گشایش یافت

کارخانجات آرد اردبیل زیر ذره بین تعزیرات حکومتی

شهروندخبرنگار،عدم تکمیل زیرساختها در نقده

گردهمایی سفیران سلامت دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهاباد

تالاب قره گل بوکان میزبان پرندگان مهاجر و‌ بومی

تغییری که مقابل استقلال خطرساز شد(عکس)

کوثری:‌ بزرگترین مشکل آمریکا در ایران آیت‌الله خامنه‌ای است

عضویت 106 هزار نفر در آذربایجان غربی درکانون‌های مساجد

ارومیه میزبان مسابقه انتخابی طلا و جواهر سازی

اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی‌چشم بیش از 162 هزار کودک در آذربایجان‌غربی

روایت اپراتور اورژانس از تماس زنی که خبر نداشت 9 ماهه باردار است

صحنه تماشایی از پلیس وظیفه‌‌شناس میانه‌ای به یک پیرمرد عصا به دست