پیام آذری

آخرين مطالب

جدال 2 فعال سیاسی بر سر موضوع تعامل یا تقابل با آمریکا سياسي

  بزرگنمايي:

پیام آذری - ارومیه- مناظره سیاسی با موضوع «تعامل یا تقابل» با حضور «حسین مرعشی» سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی و «اسدالله بادامچیان» قائم مقام حزب موتلفه اسلامی در دانشگاه ارومیه برگزار شد.
  این مناظره  توسط انجمن دانشجویان ایران اسلامی دانشگاه ارومیه و با حضور جمعی از دانشگاهیان برگزار شد و مناظره کنندگان در مورد سهم ایران از بازار نفت، مذاکره با غرب و سیاست های خارجی نظام به بحث و گفت و گو پرداختند.
** سهم ایران از استخراج نفت خود در دوران پهلوی تنها 5 درصد بود
بادامچیان در این مناظره با بیان اینکه کشورهایی همچون آمریکا، انگلیس، اتریش و شوروی در دوران پهلوی 95 درصد از نفت استخراج شده ایران را غارت می کردند، گفت: با افتخار اعلام می کنیم که جمهوری اسلامی توانست سهم پنج درصدی ایران از نفت استخراج شده در خاک خود را به 100 درصد برساند و دست استکبار جهانی را از غارت این ثروت ملی کوتاه کند.
وی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی در استخراج نفت خود هیچ سهمیه ای به دیگر کشورها قائل نیست، بیان کرد: این در حالی است که رژیم سعودی امروز همان اشتباه های گذشته در دوران پهلوی را تکرار کرده و نفت خود را به جای مردم عربستان در اختیار آمریکا قرار داده است.
قائم مقام حزب موتلفه اسلامی افزود: با برنامه ریزی مدون می توان درآمد حاصل از نفت را در ایجاد زیرساخت های لازم برای ایرانی بدون اقتصاد نفتی بکار برد.
** جمهوری اسلامی نتوانست سهم خود از بازار جهانی نفت را حفظ کند
«مرعشی» در این مناظره با بیان اینکه جمهوری اسلامی نتوانست پس از انقلاب اسلامی سهم خود در بازار جهانی را حفظ کند، گفت: قبل از انقلاب اسلامی، سهم ایران از بازار جهانی فروش نفت 10 درصد بود و امروز این سهم به کمتر از 2.5 درصد کاهش یافته است.
وی با بیان اینکه اگر سهم ایران از بازار جهانی در طول انقلاب اسلامی حفظ می شد، امروز کسی جرات تحریم ایران را نداشت، بیان کرد: حتی سهم ناچیز امروز ایران در بازار جهانی نفت به اندازه ای مهم است که آمریکا برای جلوگیری از تاثیر کاهش فروش نفت ایران در افزایش قیمت جهانی این طلای سیاه، هشت کشور را از لیست تحریم خرید نفت ایران معاف کرد.
وی با بیان اینکه ظرفیت تولید امروز نفت در ایران 3.8 میلیون بشکه در روز است و 2.5 میلیون بشکه از این تعداد صادر می شود، افزود: این در حالی است که عربستان برای بی اثر کردن تاثیر کاهش فروش نفت ایران در افزایش قیمت جهانی آن، روزانه بیش از 10.5 میلیون بشکه نفت تولید می کند.
وی ادامه داد: در همان آغاز سیاست های کاهش تولید نفت پس از انقلاب اسلامی، نخست وزیر وقت (دوران جنگ) به مخالفت با این طرح برخواست.
سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی با رد ادعای قائم مقام حزب موتلفه اسلامی مبنی بر سهم پنج درصدی ایران از استخراج نفت خود در دوران پهلوی، گفت: تمامی قراردادهای نفتی پس از ملی شدن صنعت نفت موجود است و چنین ادعایی به هیچ عنوان نمی تواند صحت داشته باشد.
** تمامی مشکل اصلاح طلبان مذاکره نکردن با آمریکاست
قائم مقام حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه تمامی مشکل امروز اصلاح طلبان مذاکره نکردن با آمریکاست، گفت: باید از اصلاح طلبان سوال کرد که چگونه می خواهند با دشمن مردم ایران پای مذاکره بنشینند؟
وی با بیان اینکه نظام مقتدر جمهوری اسلامی با مذاکره مشکلی ندارد، بیان کرد: شرایط برای مذاکره با آمریکا مهیا نیست زیرا آنان تبعیت ایران از سیاست هایشان را خواستار هستند.
بادامچیان ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران به مجامع بین المللی بدهکار نیست و این در حالی است که خود رییس جمهوری آمریکا اعتراف کرده که این کشور بیش از 20 تریلیون دلار بدهی دارد و با نگاه ساده به این مسائل می توان به قدرت ایران پی برد.
وی با بیان اینکه رهبری بارها فرمودند که با مذاکره مشکلی ندارند، ادامه داد: همچنین نباید فراموش کرد که رهبر معظم انقلاب فرموده اند که به مذاکره با استکبار جهانی خوش بین و امیدوار نیستند.
وی گفت: به رای اکثریت مردم احترام قائل هستیم ولی سیاست های اصلاح طلبان را قبول نداریم.
** موضوع سلطه طلبی مختص آمریکا نیست
سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی با بیان اینکه سلطه طلبی آمریکا را انکار نمی کنیم، گفت: البته نباید فراموش کرد که موضوع سلطه طلبی مختص آمریکا نیست و ایران در تاریخ ضربه های بسیاری از کشورهایی همچون شوروی و انگلستان خورده است.
وی با تاکید بر اینکه شعار «نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی» را باید به معنای واقعی کلمه احساس کرد، افزود: برای حفظ استقلال کشور نیازمند قدرت هستیم و این قدرت با حفظ پایگاه های اجتماعی ممکن می شود.
وی انقلاب اسلامی را برخواسته از مردم دانست و بیان کرد: رهبری داهیانه امام خمینی (ره) سبب شد تا همه مردم ایران فارغ از جریانات سیاسی برای مبارزه با رژیم طاغوت متحد شوند.
مرعشی ادامه داد: دشمن احساس می کند که تضعیف اقتصادی کشور می تواند در کاهش پایگاه های اجتماعی انقلاب اسلامی نقش داشته باشد و به همین دلیل تحریم های اقتصادی ناجوانمردانه ای علیه ایران وضع می کند.
وی با بیان اینکه نباید منکر نارضایتی در کشور شد، گفت: حتی این نارضایتی ها چیزی از علاقه مردم به انقلاب اسلامی نکاسته و به گرایش آنان به سمت و سوی دیگر منجر نشده است.
** نمی شود مردم را به زور به بهشت برد
قائم مقام حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه در مکتب اسلام نمی شود مردم را به زور به بهشت برد، گفت: در دین اسلام اجباری وجود ندارد ولی نمی شود مسلمان بود و خدا و پیغمبر را قبول نداشت.
وی بالاترین پیروزی جمهوری اسلامی را تحمل یکدیگر عنوان کرد و اضافه کرد: اگر مدعی هستیم که در جمهوری اسلامی آزادی بیان وجود دارد باید همه آزادانه به بیان نظرهای خود بپردازند.
وی در رابطه با برجام با بیان اینکه «برجام نه خوب بود و نه بد» از توضیح اضافی در این رابطه خودداری کرد.
«بادامچیان» بسیج را نیروی مشکل زدای کشور دانست و بیان کرد: تخریب چهره بسیج را نادرست و آن را آسیب زدن به خادمان کشور می دانم.
** شیعه های لبنان متحدان تاریخی ایران هستند
سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی، شیعه های لبنان را متحدان تاریخی ایران عنوان کرد و افزود: حمایت نکردن از متحدان در خاورمیانه به تضعیف ایران منجر می شود.
وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران امروز به یکی از قطب های قدرت در منطقه تبدیل شده، گفت: قدرت امروز ایران به اندازه ای است که حتی موضع گیری نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را تحت تاثیر قرار می دهد.
وی با تاکید بر اینکه منافع جناحی نمی تواند سیاست خارجی را تغییر دهد، اظهار داشت: در روابط خارجی از مناقشه های سیاسی داخلی باید پرهیز شود.
مرعشی ادامه داد: جناح های سیاسی باید بر این باور برسند که پس از رقابت در انتخابات باید برای توسعه کشور همدل و همراه باشند.
وی همچنین در رابطه با برجام گفت: برنامه جامع اقدام مشترک، جمهوری اسلامی را وارد فاز جدیدی از تعامل با دنیا کرد و این اختیار وجود دارد که ایران در صورت لزوم از برجام خارج شود.
** توانایی جسم من از نجفی بیشتر است
قائم مقام حزب موتلفه اسلامی در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان مبنی بر چرایی ممنوعیت ازدواج دوم در این حزب، پاسخ داد: معتقد به اخلاق مداری هستیم و اگر اینطور نبود با وجود سن بالا شرایط جسمی بهتری را برای ازدواج دوم در مقایسه با نجفی دارم.
وی با اعلام اینکه حزب موتلفه هیچ دارایی در کشورهای خارجی همچون چین ندارد، گفت: از همین تریبون اعلام می کنم که اگر کسی ثابت کند حزب موتلفه اسلامی دارایی در کشورهای خارجی دارد، آن را به او خواهیم بخشید؛ نمی دانم سرچشمه این ادعاها کجاست؛ باید اذعان کنم که حزب موتلفه اسلامی به دلیل کمبود منابع مالی حتی نمی تواند هفته نامه خود را به روزنامه تبدیل کند.
«بادامچیان» دولت اصلاحات و اصلاح طلبان را متهم به جناح بازی کرد و افزود: در آن دوران لیستی از انتصابات جناحی دولت اصلاحات را منتشر کردیم که پس از پادرمیانی برخی بزرگان، انتشار این لیست متوقف شد.
وی همچنین ادعای برخی از دانشجویان در رابطه با دیدگاه های افراطی لیبرالی مهندس بازرگان را کذب دانست.
** سیاست خارجی دولت روحانی با نظر رهبری مغایر نبود
«مرعشی» با بیان اینکه نظر هیچ یک از روسای جمهوری یا وزیران امور خارجه ایران با رهبری مغایر نبوده، گفت: اینکه سیاست خارجی در دولت روحانی مغایر با نظرهای رهبری انجام شد، کذب است.
وی با اشاره به همصدایی برخی از جریان های سیاسی داخلی با آمریکا در مورد برجام، گفت: اگر برجام بد بود چرا ترامپ بیشتر از این آقایان به مخالفت با برجام برخواست؟!
 این مناظره در دانشکده علوم دانشگاه ارومیه توسط انجمن دانشجویان ایران اسلامی برگزار شد.

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/102091/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بیکارتر از کیم کارداشیان، مرفه‌تر از ایلان ماسک!

آمادگی استان اردبیل برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی

برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان در پلدشت

حمایت مردم محمودآباد از عملیات « وعده صادق»

استقرار مدیرسرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو در مرکز خدمات سرمایه گذاری آذربایجان غربی

اجرایی نشدن ماده 65 احکام دائمی توسعه کشور اصلی ترین عامل مشکلات تولید کنندگان

قوانین خلق الساعه مانع جهش تولید است

وضعیت فرودگاه دبی پس از هجوم مسافران برای ترک این شهر | ویدئو

کاوش‌های باستان‌شناسی در پارس‌آباد و بیله‌سوار انجام می‌شود

بازدید فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا از پایگاه های عملیاتی مناطق مرزی بوکان

روایت ترسناک مبارزه زن 60 ساله و خرس در پیرانشهر +تصویر دلخراش

آماده شدن 14 سیلو برای خرید گندم در آذربایجان‌غربی

جدال زن 60 ساله و خرس در ارتفاعات پیرانشهر

پزشک قلابی ترک اعتیاد در شهرستان خاتم شناسایی و دستگیر شد + عکس

اختصاص زمین به طرح جوانی جمعیت و تسهیلات مسکن روستایی در شهرستان اسکو

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

مصدوم شدن 11 نفر بر اثر تصادف 3 خودرو در جاده نقده به مهاباد

موافقت اصولی با اجرای 2 طرح گردشگری در اردبیل

رگبار باران و بارش تگرگ اردبیل میهمان عصرگاهی اردبیلی ها

ساماندهی ظرفیت مردمی و گروه های جهادی اولویت بنیاد مسکن اردبیل

ظرفیت سازی برای خرید بیش یک میلون تُن گندم در آذربایجان غربی

پایان نمایشگاه توانمندی‌های بانوان منطقه آزاد ماکو

نشست علمای اهل تسنن شهرستان نقده

بررسی مسائل و مشکلات مرکز علم و فناوری خوی

دوره آموزشی آشنایی با قوانین بیمه و مالیات در صنعت گردشگری در ارومیه

آغاز سرشماری سمندر کوهستانی در آذربایجان‌غربی

سرمایه‌گذاری 100 هزار میلیاردی در گردشگری منطقه آزاد ماکو

1مصدوم و 3 حادثه دیده درسانحه رانندگی محور میاندوآب- مهاباد

جشنواره فرهنگی، ورزشی و تفریحی سلماس برگزار می‌شود

جدال زن 60 ساله و خرس در ارتفاعات پیرانشهر/ روایت ماجرا از زبان پسرش+ تصویر دلخراش زن در بیمارستان

کاهش 35 دردصدی سرقت در شهرستان ارومیه

کاهش 35 درصدی سرقت در شهرستان ارومیه

بررسی روند ساخت یادمان شهدا و موزه دفاع مقدس در خوی

صدور سه میلیون و 600 هزار تن کالا از آذربایجان‌غربی

کشت دانه‌روغنی‌کلزا در میاندوآب 2 برابر شد

زنوزی: خمس نتوانست ترکیب اصلی تراکتور را پیدا کند

تدوین 35 برنامه فرهنگی، هنری و ورزشی برای روز مراغه

پزشک قلابی ترک اعتیاد در شهرستان خاتم شناسایی و دستگیر شد

موضوع ایثار و شهادت موضوع بسیار مهم دولت سیزدهم است/بکارگیری ظرفیت های مردمی از برنامه های جدی بنیاد است

رد اصالت تصویری که به عنوان پشت صحنه ای از جوکر2 وایرال شد

10 هزار زوج آذربایجان شرقی آموزش پیش از ازدواج دیدند

انتقاد طالبان از عدم همکاری اسلام آباد

سرانه وخیم آموزش و پرورش اردبیل جبران شود

ساخت کمپینگ گردشگری غار سهولان مهاباد در دستور کار

13 هزار پرونده در آذربایجان غربی به سازش ختم شد

دستگیری پزشک قلابی ترک اعتیاد در خاتم

کشف 15 میلیارد ریال مواد خوراکی و بهداشتی قاچاق در تبریز

منطقه زیبای پامنار خوزستان

109 واحد مسکن از محل حساب 100 امام احداث شده است